حجم فایل: | 20 مگابایت |
---|---|
فرمت فایل | word, pdf |
طراحی خانه مد با رویکرد معماری مدرن
چکیده
معماری به عنوان بـستر اتـفاق زنـدگی بشر یکی از تأثیرگذارترین هنرها در جهت نمایاندن فرهنگ عامه و الگوهای ساختاری آن در هر دوره است و این امر بـاعث انعکاس کلّیتی قابل بررسی و قضاوت از فرهنگ، تفکر و ناخودآگاه ملی، در معماری میشود. از طرفی، هنگامی که جامعه همواره فضایی آشنا را تجربه کند، زمینهساز خودباوری ملی و شکوفایی بیشتر افراد خواهد شد. امروزه درکشور ما مقوله پوشش دارای اهمیت بسزایی می باشد. چرا که ایران تنها کشوری است کا در قانون اساسی خود از لباس یاد می کند و دارای قوانین خاص در این رابطه است لذا در این تحقیق به طراحی خانه لباس با رویکرد معماری مدرن پرداخته شد. این تحقیق توصیفی و نوع جمع آوری اطلاعات آن، کتابخانه ای- اسنادی و میدانی است. بر اساس یافته های بدست آمده، ایران به عنوان یک کشور در حال توسعه، اگر می خواهد همگام با تکنولوژی دنیا پیش رود باید در معماری معاصر ایران سبکی بوجود آورد که تلفیقی از مفاهیم بنیادی معماری ایرانی و مفاهیم مدرن باشد تا دچار مشکلات فرهنگی نشود. در طراحی خانه لباس با رویکرد معماری مدرن باید به آیتم های زیر توجه شود واز آیتم های زیر در طراحی استفاده شود:
- توجه به فناوری نوین هماهنگ با شرایط مکانی وزمانی و الگوهای رفتاری، اجتماعی و فرهنگی
- بهره گیری از تکنولوژی مدرن در ترکیب با عناصر و فرم های بومی به صورت فرمی یا عملکردی
- بهره مندی از فناوری در جهت مسائل اقلیمی منطقه
- استفاده از الگوهای مطلوب جهت استفاده از تکنولوژی های روز دنیا در فضاهای زندگی
- استفاده از رنگ و مشخصات بومی در تولید مصالح جدید با فناوریهای نوین
- شناخت صحیح مفاهیم معماری مدرن و تطابق آن با ارزش های معماری ایرانی
در طرح ارائه شده سعی گردیده است این آیتم ها مورد توجه قرار گیرد.
واژگان کلیدی:
خانه مد، لباس، معماری مدرن، کرمان
فهرست مطالب
فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق.. 10
۲-2-3-تاریخچه مُد و پوشاک در ایران. 17
۲-2-4- عوامل موثر در تغییر و تحول فرم پوشاک.. 18
۲-2-4-۱- عوامل اجتماعی و اقتصادی.. 18
۲-2-6- مهم ترین کارکردهای لباس… 21
۲-2-7- فرهنگ طراحی لباس و اهداف آموزش دانشگاهی آن در ایران. 22
۲-2-8- شناخت مفاهیم وابسته به موضوع لباس… 24
۲-3-5-1-هویت فرهنگی ایرانی و مراتب آن. 34
۲-3-6- معنای هویت در معماری.. 37
2-3-7- معماری و طراحی لباس… 39
۲-3-8-1-رویکرد روان شناسی.. 40
۲-3-8-4- فضای شخصی و ضوابط آن. 41
۲-3-8-5- متغیرهایی كه بر فضای شخصی اثر میگذارند. 42
۲-3-8-6- ویژگی های خاص محیط اطراف… 43
۲-3-8-7- ویژگی های فضایی خلوت گزینی.. 43
2-4-2-بررسی نظریه ها وسبک های معماری مدرن. 47
2-4-2-5-بررسی نظریه ها در معماری.. 49
2-4-2-6-بررسی شاخصه ها در آثار. 50
2-4-3-معرفی آثار برجسته معماری مدرن. 51
2-4-3-1-خانه اشتاینر (آدولف لوس) 51
2-4-3-2-باوهاوس دساو (والتر گروپیوس) 52
2-4-3-3-ویلا ساوا (لوکوربوزیه) 53
2-4-3-4-خانه توگندهات (میس وندروهه) 54
2-4-3-5-بررسی فضایی و عملکردی آثار. 54
2-4-3-6-بررسی فرمی و سطوح خارجی.. 55
۳-5-شرح کامل روش و ابزار گردآوری داده ها 62
۳-6-روند انجام پروژه عملی.. 62
فصل چهارم: یافته های تحقیق.. 65
4-2-تحلیل نمونه های موردی.. 66
4-2-1-موزه مد کوبه – جزیره روکو، ژاپن- 2010. 66
4-2-2-موزه پارچه و مد – لگورتا- لندن- انگلیس – 2008. 69
4-2-3-موزه تور و مد- کلی- فرانسه- 2009. 71
4-2-4-وزه طراحی و مد (مده)- لیسبون – 209. 72
4-2-5-شرکت طراحی مد ابزی، دفتر معماری هیما/آفیس دا- سئول – کره جنوبی- 2008. 73
4-2-6-سکوی مدل های پرادا میلان- ایتالیا-2009. 74
4-2-7-سالن مد زنان پرادا- ایتالیا- میلان- 2008. 75
4-2-8-سالن طراحی لباس در بلگراد. 76
4-2-9-پاویلیون هنر سیار شانل.. 77
4-2-10-مرکز رسانهای و طراحی لباس واکو. 81
4-3-برنامه ریزی کالبدی و ضوابط و استانداردهای مجموعه. 85
۴-3-1-7-مکان هایی به عنوان انبار وسایل.. 88
۴-3-2-الزام های معماری برای خانه ی لباس… 90
۴-3-2-1-مبانی طراحی بر اساس تفاوتهای فردی در شکل دهی نقشه شناختی ورهیابی.. 91
۴-3-2-2-جنسیت و روابط در تراکم بالا. 92
۴-3-2-3-نحوه ی برخورد با تراکم. 93
۴-3-2-5-طراحی برای افزایش رضایتمندی شغلی.. 94
4-3-2-3-سالن انتظار یا لابی.. 100
4-3-2-7-اتاق رختكن (تنفس بازيگران) 107
4-4-1-3-درجه حرارت شهر کرمان. 117
فصل پنجم : نتیجه گیری و طراحی.. 119
5-2-1-همجواری ها و موقعیت شهری: 120
5-3-مبانی نظری روند طراحی و ایده پردازی.. 121
5-3-1-درک یک فرم در کنار فرم های دیگر. 124
5-4-برنامه فیزیکی و دیاگرام های ارتباطی.. 127
فهرست جدول ها
عنوان صفحه
جدول 2-1: تحلیل نظریه های والتر گروپیوس، آدولف لوس، میس وندروهه، لوکوربوزیه. 49
جدول 2-2: تحلیل شاخصه های کلی بکار رفته در آثار والتر گروپیوس، آدولف لوس، میس وندروهه، لوکوربوزیه 50
جدول 2-3: تحلیل فضایی و عملکردی: خانه اشتاینر، مدرسه باوهاوس، ویلا ساوا وخانه توگندهات… 55
جدول 2-4: تحلیل فرمی وسطوح خارجی: خانه اشتاینر، مدرسه باوهاوس، ویلا ساوا و خانه توگندهات… 56
فهرست تصویرها
عنوان صفحه
تصویر 2-1: آدولف لوس، خانه اشتاینر، وین.. 52
تصویر 2-2: گروپیوس، مدرسه باوهاوس، دساو. 53
تصویر 2-3: لوکوربوزیه، ویلا ساوا، پواسی.. 53
تصویر 2-4: میس وندروهه، خانه توگندهات، برنو. 54
تصویر 2-5:مثلث اندیشه ها،در آثار معماری آدولف لوس، لوکوربوزیه، والتر گروپیوس و میس وندروهه. 58
تصویر 4-۱: موزه مدکوبه: گالری اصلی موزه و بخش های مختلف ان. 67
تصویر 4-۲: رنگ در موزه مدکوبه. 67
تصویر 4-۳: ساختار لباس در موزه مدکوبه. 68
تصویر 4-۶: موزه پارچه و لباس، لندن. 70
تصویر 4-۷: موزه پارچه و لباس، لندن. 70
تصویر 4-۸: موزه پارچه و لباس، لندن. 71
تصویر 4-۹- موزه مد و تور- دیدکلی.. 71
تصویر 4-۱۰: موزه مد و تور- دید از حیاط داخلی و نمای کلی.. 72
تصویر 4-۱۱: شیشه های مواج با طرح های سنتی در موزه مد و تور- فرانسه. 72
تصویر 4-۱۲: موزه طراحی و مد (مده)- لیسبون. 73
تصویر 4-۱۳: موزه طراحی ومد. 73
تصویر 4-۱۴: تصاویری از اتدهای طراحی در فضای داخلی ساختمان پرادا 74
تصویر 4-۱۵: سکوی مدل های پرادا میلان. 75
تصویر 4-۱۶: فضای داخلی سالن طراحی لباس در بلگراد. 76
تصویر 4-۱۷: فضای داخلی سالن طراحی لباس در بلگراد. 77
تصویر 4-۱۸: فضای خارجی پاویلیون هنر سیار شاتل.. 77
تصویر 4-۱۹: فضای خارجی پاویلیون هنر سیار شاتل.. 78
تصویر 4-۲۰: فضای داخلی پاویلیون هنر سیار شاتل.. 78
تصویر 4-۲۱: نمای ورودی از بیرون پاویلیون هنر سیار شاتل.. 79
تصویر 4-۲۲: نمای ورودی از داخل پاویلیون هنر سیار شاتل.. 79
تصویر 4-۲۳: پلان مجموعه پاویلیون هنر سیار شاتل.. 79
تصویر 4-۲۴: نماهای مجموعه پاویلیون هنر سیار شاتل.. 80
تصویر 4-۲۵: مقاطع مجموعه پاویلیون هنر سیار شاتل.. 80
تصویر 4-۲۶: مرکز رسانه ای و طراحی لباس واکو. 81
تصویر 4-۲۷: مرکز رسانه ای و طراحی لباس واکو. 81
تصویر 4-۲۸: مرکز رسانه ای و طراحی لباس واکو. 82
تصویر 4-۲۹: مرکز رسانه ای و طراحی لباس واکو. 82
تصویر 4-۳۰: مرکز رسانه ای و طراحی لباس واکو. 83
تصویر 4-۳۱: فضای خارجی مرکز رسانه ای و طراحی لباس واکو. 83
تصویر 4-۳۲: شکل سازه مرکز رسانه ای و طراحی لباس واکو. 84
تصویر 4-۳۳: پلان طبقه اول مرکز رسانه ای و طراحی لباس واکو. 84
تصویر 4-34: پلان طبقه اول مرکز رسانه ای و طراحی لباس واکو. 85
تصویر 4-35: استاندارد سالن طراحی.. 97
تصویر 4-36: استاندارد سالن طراحی.. 98
تصویر 4-37: استاندارد سالن دوخت… 100
تصویر 4-38: استاندارد سالن نمایش… 103
تصویر 4-39: استاندارد سالن نمایش… 104
تصویر 4-40: استاندارد صحنه نمایش… 104
تصویر 4-41: استاندارد صحنه نمایش… 105
تصویر 4-42: استاندارد صحنه نمایش… 106
تصویر 4-43: استاندارد سالن نمایش… 106
تصویر 4-44: استاندارد اتاق رختکن.. 107
تصویر 4-45: استاندارد اتاق رختکن.. 108
تصویر 4-46: استاندارد اتاق رختکن.. 112
تصویر 4-47: استاندارد پارکینگ… 113
تصویر 4-48: استاندارد پارکینگ… 114
تصویر 4-49:موقعیت و زوایای تابش خورشید در عرض جغرافیایی 30درجه شمالی درکرمان. 118
تصویر 5-1: ابعاد و مساحت سایت… 120
تصویر 5-2: موقعیت سایت،همجواری ها و دسترسی های آن. 120
تصویر 5-4- روند کانسپت حجم. 126
تصویر 5-6-دیاگرام حبابی همکف… 132
تصویر 5-7-دیاگرام حبابی طبقه اول. 132
تصویر 5-8-دیاگرام حبابی طبقه دوم. 133
تصویر 5-10-زون بندی طبقه اول. 134
تصویر 5-11-زون بندی طبقه دوم. 134
منابع فارسی
- ابراهیمی، س.، اسلامی، غ.(1388).معماری و شهرسازی ایران در دوران گذار ،نشریه هویت شهر، سال چهارم، شماره 9، بها ر وتابستان 89.
- ابن یامینی پ.(1396).فرهنگ عمومی،هویت فرهنگی،سیاست گذاری فرهنگی،دیدگاه های مقایسه ای. فصلنامه علمی-پژوهشی سیاست گذاری های عمومی.1: 210-197.
- ابوالحسنی، ر. (1388). تعیین و سنجش مولفه های هویت ایرانی، تهران: پژوهشکده تحقیقات استراتژیک.
- اسدپور ع.(1389).فضای شهری و هویت فرهنگی.نشریه ما.27: 52-44.
- اسمیت، آ. دی. (1383). ناسیونالیسم: نظریه، ایدئولوژی، تاریخ، ترجمه منصور انصاری، تهران: موسسه مطالعات ملی.
- اشرف، ا. (1383). بحران هویت ملی و قومی در ایران، تهران: موسسه تحقیقات و توسعه علوم انسانی.
- اصغری م.شفیعی و.(1391).شباهت ها و تفاوت های معماری مدرن و پست مدرن.نشریه آفتاب هنر.174 : 29-24.
- امیری آذری، آ. (۱۳۸۹). آموزش طرح معماری 1 (از کانسپت تا فرم و فضا)، تهران: مهرآزان.
- ایزوتسو ت.(1381).خدا و انسان در قرآن.ترجمه آرام الف.چاپ دوم.تهران:سهامی انتشار.
- آشنا، ح.، روحانی م ر.(1389).هویت فرهنگی ایرانیان از رویکردهای نظری تا مولفههای بنیادی.فصلنامه تحقیقات فرهنگی.40: 185-157.
- آصفی، م.، ایمانی، ا.(1391).چالش های فن آوری های نوین در معماری وتعامل آن با ارزشهای معماری اسلامی ایران ، نشریه باغ نظر ،سال 9، شماره 21، تابستان 1391.
- آقایی، ع. (1396).مدگرایی.دوماهنامه فرهنگی اجتماعی.18: 59-54.
- بهزادفر، م. (1384). روش تحقیق، جــزوه درســی، تهران: دانشگاه علم و صنعت.
- پای، ال و همکاران (1380). بحران ها و توالی ها در توسعه سیاسی، ترجمه غلامرضا خواجه سروی، تهران: انتشارات پژوهشکده مطالعات راهبردی.
- پرتوی، پ. (1382). مکان و بی مکانی: رویکردی پدیدارشناسانه ی. مجله هنرهای زیبا (14): 50-40.
- پرویزی الف.(1388).معماری ملی از دیدگاه هویت فرهنگی.فصلنامه مطالعات ملی (39): 108-80.
- پوشاک در ایران زمین (1383).مجموعه مقالات ، ترجمه پیمان متین ، مقدمه علی بلوکباشی ، امیرکبیر تهران.
- پیرنیا ، م. ک. (1376) .سبک شناسی معماری ایران ، تهران ،نشر سروش دانش.
- پیرنیا م. ک. (۱۳۵۲)، بناهای تاریخی هر کشور در حکم شناسنامه های فرهنگی است، هنر و معماری، سال پنجم، ش ۱۷ (فروردین و خرداد)
- پیرنیا م. ک. (۱۳۵۵)، مردم واری در معماری ایران، فرهنگ و زندگی ، ش 24، (زمستان).
- پیرنیا م. ک. (۱۳۶۴)، استاد مهندس کریم پیرنیا و اصول معماری سنتی ایران، (مصاحبه)، کیهان فرهنگی، سال دوم، ش۳(خرداد)
- پیرنیا، م. ک. (۱۳۷۱)، آشنایی با معماری اسلامی ایران : ساختمانهای درون شهری و برون شهری، تدوین غلامحسین معماریان، تهران.
- ترنر، و.، کاکس، ر. (۱۳۹۳). تاریخ لباس، تهران: توس.
- تزئينات وابسته به معماري ايران دوره اسلامي.( 1376). تهران: سازمان ميراث فرهنگي.
- تفرشی راد، ز.، ریاضی، س.، بندی، ا. (۱۳۹۱). بررسی اصول طراحی معماری اسلامی- ایرانی از گذشته به حال (با رویکرد قانون زرشک)، دومین همایش ملی معماری و هویت با محوریت مسکن اسلامی ایرانی، همدان، مرکز فرهنگی آموزشی سما همدان.
- توسلی، م. (۱۳۶۰). ساخت شهر و معماری در اقلیم گرم و خشک، تهران: نشر آب.
- تی مک اندرو، ف. (۱۳۹۲). روان شناسی محیطی، ترجمه: غلام رضا محمودی، تهران: وانیا.
- جنکینز، ر. (1381). هویت اجتماعی، ترجمه تورج یاراحمدی، تهران: انتشارات شیرازه.
- چینگ، ف. دی.کی (۱۳۶۸). معمار، فرم، فضاو نظم، ترجمه زهره قراگوزلو، تهران: دانشگاه تهران، چاپ سوم.
- حاجیانی ، ا. (1380). تحلیل جامعه شناختی هویت ملی در ایران و طرح چند فرضیه. فصلنامه مطالعات ملی،شماره 5.
- خاکی، غ. (۱۳۹۰). روش تحقیق با رویکردی به پایان نامه نویسی. تهران: بازتاب.
- داوری ر.افهمی ر.اژدری ع ر.(1390). طراحی پوشاک در کشورهای در حال توسعه(طراحی مشارکتی، رویکردی جایگزین مد).نشریه هنرهای زیبا-هنرهای تجسمی.48: 92-83.
- دژم پور، ا.، پناهی، ع. (1392). طراحی بناهای مسکونی پایداربا بهره گیری از الگوهای سنتی در اقلیم سرد ،همایش ملی معماری پایدار و توسعه شهری ،بوکان.
- رحیم زاده م ر.(1387). پرسش از فناوری و جایگاه آن در پیدایی معماری مدرن.نشریه صفه.47: 42-27.
- رضایی م.(1391). بازنگری فرآیند طراحی[رمزگشایی قیاس به عنوان روش اصلی آفرینش فضا وفرم]. نشریه هویت شهر.18: 80-71.
- رنج دوست، ش. (۱۳۸۸). تاریخ لباس ایران، تهران: جمال هنر.
- روح الامینی م.(1379).زمینه فرهنگ شناسی.چاپ اول. تهران:نشرعطار.
- سازمان برنامه و بودجه-وزارت مسکن و شهرسازی.(1387).ضوابط طراحی ساختمان های اداری. معاونت امور فنی،دفتر امور فنی و تدوین معیارها،شماره 187.
- سیدعسکری، آ. (۱۳۹۰). مرکز طراحی پوشاک ایرانیان، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده معماری، دانشگاه گیلان.
- شاطریان، ر. (۱۳۸۶). آشنایی با فرم، فضا و نظم در معماری، تهران تورنگ.
- شاه خاه ن.میرزا کوچک خوشنویس الف.(1396).بررسی تطبیقی رویکردهای معماری مدرن. پنجمین کنگره بین المللی مهندسی عمران،معماری و شهرسازی،تهران،دانشگاه شهید بهشتی،دبیرخانه دائمی کنفرانس ،دی ماه،9-1.
- شیرزاد ن.افضلیان ن.(1386).نقش هویت بر شکل گیری در طراحی معماری و لباس در دوره پسا مدرن.دومین کنفرانس بین المللی هنر،معماری و کاربردها،روسیه،موسسه مهد پژوهش ره پویان حقیقت- دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران،آذر ماه،14-1 .
- عارف، ر. (۱۳۸۹). هویت اسلامی ما. مجله اسلام پژوهی (4): 138-111.
- عنـدلیب، ع. (۱۳۸۱). روش تحقیـق و تــدوین رساله دکتري، تهران: دانشکده فرماندهی و ستاد سپاه.
- عیسی، ح. (1384). هویت انسان ساز، انسان هویت پرداز . نشریه هنرهای زیبا (26): 35-21.
- فتحی ف.کبودرآهنگی م.(1396).واکاوی جنبه فرهنگی معماری و مقایسه آن در دوره معماری سنتی و مدرن ایران.سومین کنفرانس سالانه پژوهش های معماری،شهرسازی و مدیریت شهری،شیراز،موسسه معماری و شهرسازی سفیران مهرازی،اردیبهشت ماه،10-1.
- قاسمی، ف. (1383). مراتب و مولفه های هویت در مبانی نظری هویت و بحران هویت، تهران:پژوهشکده علوم انسانی و اجتماعی جهاددانشگاهی.
- کاویانی راد، (1389). ناحیه گرایی در ایران از منظر جغرافیای سیاسی،تهران:پژوهشکده مطالعات راهبردی.
- کمری بیدکرپه م.قربانی پارام م ر.(1395).طراحی خانه مد با معماری مدرن با رویکرد المان های معماری ایرانی در تهران.سومین کنفرانس بین المللی عمرا،ن،معماری و توسعه اقتصادی شهری، شیراز، موسسه آموزشی مدیران خبره نارون،آذرماه،11-1.
- گلاب زاده، م. ع. (۱۳۸۳). کرمان در گذر تاریخ، کرمان: مرکز کرمان شناسی
- گلستانی م.مداحی م.چاجی ح.(1396).بررسی تاثیر فرهنگ و مدرنیته در معماری پایدار.کنفرانس بین المللی عمران،معماری و شهرسازی ایران معاصر،تهران،موسسه آموزش عالی اسوه معاصر،مرداد ماه، 7-1.
- گودرزی، ح. (1385). مفاهیم بنیادین در مطالعات قومی، تهران: انتشارات تمدن ایرانی.
- لینچ، ک. (1381). سیمای شهر ترجمه منوچهر مزینی. تهران: دانشگاه تهران.
- مجتهدزاده، پ. (1377). هویت ایرانی در آستانه سده بیست و یک. اطلاعات سیاسی-اقتصادی (12): 130-129.
- محمدی نژاد، م. (١٣٨٣). حکمت معماری اسلامی. نشریه علمی، پژوهشی دانشکده هنرهای زیبا (19): 59-58.
- ملکیان،م. (۱۳۸۳). هویت و اصالت. مجموعه مقالات مبانی نظری هویت و بحران هویت،به اهتمام عـلی اکبر علیخانی،تهران،پژوهشکده علوم انسانی و اجتماعی جهاد دانشگاهی.
- موسوی حاجی ر.عطایی م.کولابادی ر.(1392).بازیابی هویت ایرانی در سده های نخستین اسلامی با تکیه بر عناصر فرهنگی و هنری پیش از اسلام.فصلنامه علمی –پژوهشی پژوهشنامه خراسان بزرگ.14: 91-79.
- مونسی سرخه م.(1396).لباس و هویت:ابعاد هویت فرهنگی در لباس ایرانی.نشریه جلوه هنر.44: 119-107.
- مهدوری نژاد م ج.بمانیان م ر.خاکسار ن.(1389).هویت معماری؛تبیین معنای هویت در دوره های پیشامدرن،مدرن و فرامدرن.نشریه هویت شهر.7: 122-113.
- مهدوی نژاد، م. ج. (۱۳۸۳)، حکمت معماری اسلامی- جستجو در ژرف ساختهای معنوی معماری اسلامی ایران. نشریه هنرهای زیبا (19): 66-57.
- میرمحمدی، د. (1383). گفتارهایی درباره هویت ملی در ایران. تهران: موسسه مطالعات ملی.
- نفیسی ، ن. د.(1380). موزه داری. تهران :سمت.
- نقره کار، ع. (1387). درآمدی بر هویت اسلامی در معماری وشهر سازی. تهران: نشر وزارت مسکن وشهر سازی.
- نورائی م.(1393).تحلیلی برتاثیرات متقابل هویت فرهنگی و تغییرات جامعه.پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.1: 121-113.
- نویفرت الف.نویفرت پ.(1386).نویفرت اطلاعات معماری.ترجمه مظفری ترشیزی ح.چاپ هشتم. تهران:انتشارات آزاداه.
- وانگ، د.، گروت، ل. (۱۳۹۲). روش های تحقیق در معماری، مترجم: علیرضا عینی فر. تهران: دانشگاه تهران
- هادی زاده د.(1389).مرجع کامل تاسیسات(صنعت و ساختمان).جلد اول.چاپ دوم.تهران:نشر نوآور.
- یاوری، ح. (۱۳۹۳). نگرشی بر تاریخ تحولات لباس در جهان از دوره بیزانس تا زمان حاضر. تهران: سیمای دانش، آذر.
- یاوری، ح. حکاک باشی، س. (۱۳۹۱). مختصری درباره ی تاریخ تحولات لباس و پوشاک در ایران. تهران: سیمای دانش، آذر.
منابع انگلیسی
- Abel, C.(1988).Analogical modeles in Architecture and urban design.Metu Jfa. 8: 161-188.
- Buttimer, A., Seamon, D. (1980). the Human Ex perience of Space and Place, Oxford, London.
- Craik, J .(1994). The Face of Fashion (cultural studies in fashion), routledge, London.
- Hart, F. (1989). art(a history of painting, sculpture, architecture), Harry N Abrams, don.
- F. (1965). Light on the Ancient World, Perennial Book, London.
- Troy, N. (2003). couture culture (a study in modern art and fashion),Massachusetts of ntechnology. Chicago, III.],Distributed by the University of Chicago Press.
- doe.ir
- archdaily.com
- contemporist.com
- deezeen.com
- etoood.com
- mehrnews.com
- memarinews.com
- padida.ir
محصولات مشابه
حجم فایل: | 20 مگابایت |
---|---|
فرمت فایل | word, pdf |
رشته | معماری |
تعداد صفحات | 163 |
سال انتشار | 1398 |