فرمت فایل | word, pdf |
---|
بررسی میزان استفاده از فناوری اطلاعات و رابطه آن با هوش فرهنگی کارکنان مدیریت تعاون روستایی استان کرمان
چکیده
هدف از این پژوهش بررسی میزان استفاده از فناوری اطلاعات و رابطه آن با هوش فرهنگی کارکنان مدیریت تعاون روستایی استان کرمان” می باشد. جامعه آماری این تحقیق شامل 100 نفر از کارمندان مدیریت تعاون روستایی کرمان می باشد که تمام جامعه آماری به عنوان حجم نمونه منظور گردید. این تحقیق از نظر هدف یک تحقیق کاربردی و از نظر روش یک تحقیق توصیفی از نوع همبستگی می باشد. جهت جمع آوری داده ها از دو پرسشنامه که روایی و پایایی آن ها تعیین گردیده استفاده شده است. روایی برای پرسشنامه محقق ساخته میزان استفاده از فناوری اطلاعات 731/۰ و پایایی آن برابر با 962/۰ و روایی پرسشنامه استاندارد هوش فرهنگی 971/۰ و پایایی آن 946/۰ محاسبه شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS، از آمار توصیفی و استنباطی استفاده گردید. بر اساس نتایج حاصل از آزمون همبستگی، ضریب پیرسون برابر با 129/0 است که نشان دهنده این است که بین استفاده از فناوری اطلاعات و هوش فرهنگی کارکنان در مدیریت تعاون روستایی استان کرمان رابطه وجود ندارد و با توجه به نتایج تحقیقات پیشنهاداتی ارائه گردید.
کلمات کلیدی: فناوری اطلاعات، هوش فرهنگی، مدیریت تعاون روستایی استان کرمان
A Study on the amount of using Information Technology and it’s relationship with Cultural intelligence of Employees of Rural cooperative Organization of Kerman Province.
Abstract
The aim of this research is to the amount of using Information Technology and it’s relationship with Cultural intelligence of Employees of Rural cooperative Organization of Kerman Province. Statistical population of this study was 100 of employees in Rural cooperative Organization of Kerman Province which all of them were selected as sample. This research is practical from object view and descriptive with correlation from the method view. Data collection tools were two questionnaires. The validity of researcher made information technology questionnaire was 0.731 and reliability was 0.962. The Validity for standard cultural intelligence questionnaire was 0.971 and reliability was 0.946. Data analysis has been done by SPSS™ software using descriptive and Inferential Statistics. According to the results of correlation test, Pearson correlation coefficient was 0.129 which shows that there is no relationship between using information technology and cultural intelligence of employees of rural cooperative Organization of Kerman province. Some recommendations were proposed by the results of research.
Key words:
Information Technology, Cultural Intelligence, Rural cooperative Organization of Kerman Province
فهرست مطالب
1-6- تعاریف نظری و عملیاتی واژه ها 8
فصل دوم : پیشینه و ادبیات نظری تحقیق
2-1-2- تعاریف فناوری اطلاعات.. 14
2-1-3- تاریخچه پیدایش و تحول فناوری اطلاعات.. 15
2-1-4- مولفه های فناوری اطلاعات.. 15
2-1-3- ماهیت فناوری اطلاعات.. 16
2-1-4- ارکان فناوری اطلاعات.. 17
2-1-5- مزایای فناوری اطلاعات.. 18
2-1-6- محدودیّتهای فناوری اطلاعات.. 19
2-1-7- نظریات پیرامون پذیرش فناوری اطلاعات.. 19
2-1-7-3-نظریه رفتار هدایت شده 25
2-1-7-4-مدل انتظار-تایید در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات.. 26
2-1-7-5-نظریه یکپارچة پذیرش و استفاده از فناوری.. 27
2-1-7-6-مدل تناسب بین وظیفه و فناوری.. 28
2-1-7-7- چهارچوب فناوری-سازمان-محیط.. 29
2-1-7-8-چهارچوب تناسب بین افراد، وظیفه و فناوری.. 30
2-2-1- روند تکاملی نـظریههای ارائه شده در حـوزه هوش… 40
2-2-2-ارزیابی هوش (آگاهی) فرهنگی.. 48
2-2-2-1-هوش فرهنگی شناختی.. 49
2-2-2-2-هوش فرهنگی فراشناختی.. 49
2-2-2-3-هوش فرهنگی انگیزشی.. 50
2-2-2-4-هوش فـرهنگی رفتاری.. 50
بخش سوم: ادبیات و پیشینه تحقیق. 51
2-3-2- تحقیقات داخلی انجام شده در زمینه هوش فرهنگی.. 54
2-3-3- تحقیقات خارجی انجام شده در زمینه هوش فرهنگی.. 55
3-4- حجم نمونه و روش نمونه گیری.. 65
3-5- ابزار جمع آوری داده ها 65
3-6-روایی و پایایی ابزار سنجش… 65
3-8- روش تجزیه و تحلیل داده ها 67
4-1- توصیف کمی متغیرهای پژوهش… 69
4-1-1- توصیف کمی متغیر هوش فرهنگی.. 69
4-1-2- توصیف کمی متغیر شناخت مربوط به هوش فرهنگی.. 70
4-1-3- توصیف کمی متغیر فرا شناخت مربوط به هوش فرهنگی.. 71
4-1-4- توصیف کمی متغیر انگیزش مربوط به هوش فرهنگی.. 72
4-1-5- توصیف کمی متغیر رفتار مربوط به هوش فرهنگی.. 73
4-2-تحلیل داده ها (بررسی فرضیه های تحقیق) 74
خلاصه. 82
فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1-1- توصیف کمی متغیر هوش فرهنگی.. 83
5-1-2- توصیف کمی متغیر شناخت.. 84
5-1-3- توصیف کمی متغیر انگیزش… 84
5-1-4- توصیف کمی متغیر رفتار. 84
5-1-5- توصیف کمی متغیر فراشناخت.. 84
5-2- تحلیل داده ها(بررسی فرضیه های تحقیق) 84
5-6- پیشنهادات برای پژوهشهای بعدی.. 89
فهرست اشکال
شكل 2-1- مدل پذيرش فناوري 22
شکل 2-2- نظریه نشر نوآوری.. 24
شكل 2-3- مدل انتظار-تایید برای استفاده مستمر از فناوري اطلاعات و ارتباطات.. 27
شكل 2-4-مدل تناسب بین وظیفه و فناوری.. 29
شکل 2-5- چهارچوب فناوری-سازمان-محیط.. 30
شكل 2-6- چهارچوب تناسب بین افراد، وظیفه و فناوری.. 31
شکل 2-7- ابعاد هوش فرهنگی.. 54
فهرست جداول
جدول 2-1- برخی مطالعات صورت پذیرفته در تحقیقات هوش احساسی.. 43
جدول 2-2- برخی تحقیقات صورتپذیرفته در عرصه هوش فرهنگی در داخل و خارج 45
جدول ۳-۱- جدول روایی پرسشنامه. 66
جدول ۳-۲- جدول پایایی پرسشنامه ها 66
جدول 4-1- مقادیر شاخص های توصیفی در خصوص هوش فرهنگی.. 70
جدول 4-2- مقادیر شاخص های توصیفی در خصوص شناخت.. 71
جدول 4-3- مقادیر شاخص های توصیفی در خصوص فراشناخت.. 72
جدول 4-4- مقادیر شاخص های توصیفی در خصوص انگیزش… 73
جدول 4-5- مقادیر شاخص های توصیفی در خصوص رفتار. 73
جدول 4-6- آزمون کولموگروف اسمیرنوف یک نمونه ای برای متغیرهای تحقیق. 73
جدول 4-7- ضریب همبستگی پیرسون بین استفاده از فناوری اطلاعات و هوش فرهنگی.. 75
جدول 4-8- ضریب همبستگی پیرسون بین استفاده از فناوری اطلاعات و بعد شناختی.. 76
جدول 4-9- ضریب همبستگی پیرسون بین استفاده از فناوری اطلاعات و بعد انگیزشی هوش فرهنگی 78
جدول 4-10- ضریب همبستگی پیرسون بین استفاده از فناوری اطلاعات و بعد رفتاری هوش فرهنگی 79
جدول 4-11- ضریب همبستگی پیرسون بین استفاده از فناوری اطلاعات و بعد فراشناختی هوش فرهنگی.. 80
فهرست نمودارها
نمودار 2-1- ابعاد و مؤلفههای دخیل در سنجش هوش احساسی.. 44
نمودار 2-2-بـررسی نـقش هوش فـرهنگی و عـوامل مـوجدآن و تأثیر آن بر عملکرد فردی.. 47
نمودار2-3- مؤلفههای چهارگانه سنجش هوش… 50
نمودار 2-4- مدل آلن و هیگینز، (2005) 53
نمودار 4-1- هیستوگرام و نمودار جعبه ای متغیر هوش فرهنگی در میان پاسخگویان. 70
نمودار 4-2- هیستوگرام و نمودار جعبه ای متغیر شناخت در میان پاسخگویان. 71
نمودار 4-3- هیستوگرام و نمودار جعبه ای متغیر فراشناخت در میان پاسخگویان. 72
نمودار 4-4- هیستوگرام و نمودار جعبه ای متغیر انگیزش در میان پاسخگویان. 73
نمودار 4-5- هیستوگرام و نمودار جعبه ای متغیر رفتار در میان پاسخگویان. 74
نمودار 4-6- پراکندگی استفاده از فناوری اطلاعات و هوش فرهنگی.. 76
نمودار 4-7- پراکندگی استفاده از فناوری اطلاعات و بعد شناختی هوش فرهنگی.. 77
نمودار 4-8- پراکندگی استفاده از فناوری اطلاعات و بعد انگیزشی هوش فرهنگی.. 78
نمودار 4-9- پراکندگی استفاده از فناوری اطلاعات و بعد رفتاری هوش فرهنگی.. 80
نمودار 4-10- پراکندگی استفاده از فناوری اطلاعات و بعد فراشناختی هوش فرهنگی 81
منابع فارسی
- آزرنگ، عبدالحسین (1380)، اطلاعات و ارتباطات- تهران: سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
- اصغری زاده،عزت الله؛ قاسمی،احمد رضا (1389)، هوش فرهنگی و کارکردهای آن در سازمان ها، مهندسی فرهنگی، ش. 41 و 42، صص. 80-70.
- اعرابي، سيد محمد (1379)، طراحي ساختار سازماني. چاپ دوم، تهران: دفتر پژوهش هاي فرهنگي.
- انصاری رنانی، قاسم، ارسطو، ایمان (1387)، هوش هیجانی و مدیران تحول آفرین در شرکت های بیمه ایرانی، پژوهشنامه بیمه، ض.89 و 90، صص. 122-91.
- آید، رونالد (1370)، آثار نظام اطلاعاتی جدید بر زندگی افراد، ترجمه: علی اسدی، تهران: سعید نو.
- بصیری، ساسان، صالح، پیام (1382)، ارائه خدمات به مردم با استفاده از فناوری اطلاعات، تحول اداری، ش. 38، صص. 28-7.
- پور ممتاز،علی رضا (1382)، فناوری اطلاعات و فرهنگ، کتاب ماه کلیات، ش. 71، صص. 23-22.
- توماس، ديويد سي؛ اينكسون، كر (1387)، هوش فرهنگي، مهارت هاي انساني براي كسب و كار جهانی، ترجمه ميرسپاسي، ناصر؛ ودادي، احمد و دشتي، اعظم. تهران: ميثاق همكاران.
- حسین پور، جعفر (1386)، نقش فناوری اطلاعات در تحول ساختار سازمانها، مجله اطلاعات سیاسی – اقتصادی، ش. 237 و 238، صص. 195-182.
- خاشعی، وحید؛ مستمع، محمد (1390)، هوش فرهنگی مدیران عامل کلیدی موفقیت در مدیریت سازمان های هزاره سوم، مجله: مهندسی فرهنگی » فروردین و اردیبهشت، شماره 51 و 52، صص 72-62.
- رحیمی، محمد (1390)، سنجش هوش فرهنگی مدیران فدراسیونهای منتخب در ایران و بررسی رابطه آن با سبک رهبری، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه بیرجند
- رهبری، محمد (1390)، بررسی تأثیر هوش فرهنگی بر سبک های مدیریت تعارض در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
- زندی فر، سمیه (1391)، رابطه هوش فرهنگی و مهارت های مدیریتی با عملکرد مدیران درمان سازمان تامین اجتماعی استان فارس، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت.
- زنگنه، مهسا (1392)، لزوم بالا بودن هوش فرهنگی به عنوان مزیت برتری مدیران، مقاله همایشهای ایران، دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران
- صرامی، سونیا (1393)، بررسی تاثیر هوشمندی رقابتی بر عملکرد سازمان: نقش تعدیل گری انعطاف پذیری استراتژیک و گرایش بازار، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس.
- عبادي، رحيم (1382)، فناوري اطلاعات و آموزش و پرورش، تهران، موسسه ي فرهنگي منادي تربيت، چاپ اول.
- عنبرستانی، حسین (1390)، بررسی رابطه میان هوش فرهنگی و هوش هیجانی مدیران و عملکرد سازمانی بر اساس مدل تعالی سازمانی، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه سیستان و بلوچستان
- قلی پور، رحمت الله (1383)، تأثیر فناوری اطلاعات بر ساختار سازمانی و ساختار نیروی کار، مجله مدیریت فرهنگ سازمانی، ش. 7، صص: 152-127.
- قلیپور، آرین (1386)، مدیریت رفتار سازمانی. گرایش فردی. سازمان مطالعه و تـدوین کـتب علوم انسانی دانشگاهها. سمت. تهران.
- كاستلز، مانوئل (1384)، عصر اطلاعات اقتصاد، جامعه و فرهنگ، مترجمان احمد عليقليان، افشين خاكباز، انتشارات طرح نو، جلد 1.
- مطلب زاده، خلیل، منوچهری، مریم (1388)، بررسی رابطه هوش چند گانه با مهارت خواندن و درک مطلب در آزمون بین المللی زبان انگلیسی IELTS در فراگیران ایرانی، اصول بهداشت روانی، ش. 42، صص. 140-135.
- مهرمحمدی، محمود (1386)، نظریههای هوش چندگانه و دلالتهای آن برای بـرنامه درسی و آمـوزش. فصلنامه تـعلیم و تربیت، شماره 88، صفحه 7-32.
- مومنی، هوشنگ (1380)، مدیریت فناوریهای ارتباطات و اطلاعات، تهران: مرکز نشر دانشگاهی، چاپ اول.
- نائيجي، محمدجواد و منصوره عباسعلی زاده (1386)، هوش فرهنگي سازگاري با ناهمگوني ها، ماهنامه تدبير، شماره 181، صص 23-20
- هولمز، دیانا و کیت جهان (1377) اشـنایی بـا فـناوری اطـلاعاتی، تـرجمه مجید آذرخش، تـهران: انـتشارات سمت.
منابع انگلیسی
- Aggelidis, Vassilios P. & Chatzoglou, Prodromos D. (2009). Using a modified technology acceptance model in hospitals, international journal of medical informatics, 78, 115–126.
- Alon, I. & Higgins, J.M. (2005). “Global Leadership Success through Emotional and Cultural Intelligences”. Business Horizons (2005) 48, 501-512.
- Ang, J. Cole, R. and Lin, J., (2008), Agency Costs and Ownership Structure. The Journal of Finance, Vol.55, No. 1, pp. 81-106
- Ang, S. & Inkpen, A. C. (2008). “Cultural intelligence and offshore outsourcing success: A framework of firm-level intercultural capability”. Decision Sciences, 39 (3), pp. 337-358.
- Ang, S. & Inkpen, A. C. (2008). “Cultural intelligence and offshore outsourcing success: A framework of firm-level intercultural capability”. Decision Sciences, 39 (3), pp. 337-358.
- Ang, Soon., Van Dyne, Linn.,Koh, Christine., Yee Ng, Kok. J.Templer, Klaus. Tay. Lee, Swee Ling Cheryl. Chandrasekar, N. Anand. (2007). Cultural Intelligence: Its Measurement and Effects on Cultural Judgment and Decision Making, Cultural Adaptation and Task Performance, Management and Organization Review, Vol. 3,No.3, 335-371.
- Bandura, A. (1986). “Social foundations of thought and action: A social cognitive theory”, New York: Prentice Hall.
- Bandura, A. (1997). “Self-efficacy: The exercise of control”. New York: Freeman.
- Bar-On, R. (2002), “Bar-On EQ-I, Bar on Emotional quotient inventory: A measure of emotional intelligence”, North Tonawanda, NewYork: Multi-Health System Inc.
- Bass, B. (1990), Bass & Stogdill’s Handbook of Leadership: Theory, Research, and Managerial Applications, 3rd ed., the Free Press, New York, NY.
- Berlyne, D. E. (1960).”Conflict, arousal, and curiosity”. New York: McGraw Hill.
- Black,J,S., Mendenball.M.E.,& Oddou,G (1991). Toward a comprehensive model of international adjustment: An integration of multiple thcoretical perspectives. Academy of Management Review. 16,291-317.
- Brislin, R., Worthley, R. &Macnab, B. (2006). “Cultural intelligence: Understanding behaviors that serves people’s goals”. Group & Organization Management, 31(1).
- Bucker, J. &Poutsma, E. (2010). “Global Management Competencies: A Theoretical Foundation”, Journal of Managerial Psychology, Vol.25, Iss.8, P.829.
- Burton-Jones, Anderw. & Hubona, Geoffrey S. (2006). The mediation of external variables in the technology acceptance model, Information & Management, 43, 706–717.
- Caligiuri, P.M., Hyland, M.A.M., Joshi, A., & bross, A,S (1998). Testing a thcoretical model for exapatriate’s work adjustment. Journal of Applicd Psychology, 53,67-88.
- Cavanaugh N & Gooderham P.N. (2007). Cultural intelligence: factors and measurement. Available at: http://bora.uhh.no/bitstream/2330/1889/1/Cavanaugh.2008pdf
- Chang, K. M. & Cheung, W. (2001). Determinants of the intention to use internet/www at work: a confirmatory study, information and management, 39(1), 1-14.
- Chen, Chun-Der., Fan, Yi-Wen & Farn, Cheng-Kiang. (2007). Predicting electronic toll collection service adoption: An integration of the technology acceptance model and the theory of planned behavior, Transportation Research Part C, 15, 300–311.
- Cherniss, C. (2001), “Emotional Intelligence: What it is and why it matters”, Paper presented at the annual meeting of the Society for Industrial and Organizational Psychology, New Orleans, L.A.
- Christopher, P. Earley. Mosakowski, Elaone, (2004), “Cultural intelligence, BEST PRACTICE”, HARVARD BUSINESS REVIEW. October 2004.
- Deng, L. and Gibson, P. (2008). A qualitative evaluation on the role of cultural intelligence in cross-cultural leadership effectiveness. International Journal of Leadership Studies. 3:181-197.
- Dillon, A., and Morris, M. G. (1996). User acceptance of information technology: theories and models. Annual review of information science and technology, 31, 3-32.
- Dishaw, Mark T., Strong, Diane M. & Bandy, D. Brent. (2002). Extending the task-technology fit model with self-efficacy constructs, eighth Americas conference on information system.
- Earley, P. C, Mosakowski, Elaine. (2004). Cultural Intelligence, Harvard business Review, pp139-146.
- Earley, P. C. &Ang, S. (2003). “Cultural intelligence”, Individual Interactions Across Cultures. Stanford: Stanford University Press.
- Earley, P. C. &Ang, S. (2003). “Cultural intelligence”, Individual Interactions Across Cultures. Stanford: Stanford University Press.
- Earley, P. C. &Mosakowski, E. (2004). “Cultural Iintelligence”. Harvard Business Review, 82(10), pp. 139-146.
- Earley, P.C. and Ang, S. (2003). Cultural intelligence: Individual interactions across cultures, Palo Alto: Stanford University Press.
- Fang, Jiaming., Shao, Peiji. & Lan, George. (2009). Effects of innovativeness and trust on web survey participation, Computers in Human Behavior, 25, 144–152.
- Fishbein, M., and Ajzen, I. (1975). Belief, attitude, intention and behavior: An introduction theory and research. Reading, MA: Addison-Wesley.
- Four Factor Cultural Intelligence Scale. (2004). Cultural Intelligence Center, US.
- Gardner, Disharyan, (2003), “Virtual HR”, Journal of vocational Behavior.Vol.3
- Gardner, H. (1995), “Leading Minds”, NewYork, Basic.
- Gardner, H., (1983). Frames of mind: The theory of multiple intelligences. 1st New York: Basic books: Pp, 9-13.
- Greenhaus, J.H.; Collins, K.M. & Shaw, J.D. (2003). The relation between work-family balance and the Quality of life. Jpurnal of Vocational Behavior, 63, 510-531.
- Gregory, R., Prifling, M. & Beck, R. (2009). “The role of cultural intelligence for the emergence of negotiated culture in IT offshore outsourcing projects”, Information Technology and People.
- Gupta, Babita., Dasgupta, Subhasish & Gupta, Atul. (2008). Adoption of ICT in a government organization in a developing country: An empirical study, Journal of Strategic Information Systems, 17, 140–154.
- Harris, Michael M, Lievence, Filip (2004),” Selecting Employees for-Global Assignment: Can Assessment Center Measure Cultural Intelligence”, [Online], http: //www.findarticles.com, [10,09,2009].
- Hofsted, Garcet. “Cultural Constranit in Management Thecories”. Academy of Management Exective, 1992, Vol. 7. Nol: 81-95.
- Hong, Se-Joon., Thong, James Y.L. & Tam, Kar Yan. (2006). Understanding continued information technology usage behavior: A comparison of three models in the context of mobile internet, Decision Support Systems, 42, 1819–1834.
- House, R., javidan, M., Hanges. Puul. And peter Dorfman. (2002); ” Understanding cluster & implicit Leadership thecories across the Globe: an introductionto project GLOBE”. Journal of word Business, No.37:1-9.
- Howard, S. G. & Smith, D. R. (1986). Computer anxiety in management: Myth or reality? Communications of the ACM, 29(7), 611-615.
- Im, II., Kim, Yongbeom. & Han, Hyo-Joo. (2008). The effects of perceived risk and technology type on users’ acceptance of technologies, Information & Management, 45, 1–9.
- Imai L. &Gelfand, M.j. (2010). “The Culturally Intelligent Negotiator: The Impact of Cultural Intelligence (CQ) on Negotiation Sequences and Outcomes”, Organizational Behavior and Human Decision Processors, 112 (2010) 83-98.
- Joiner, R., Gavin, J., Duffield, J., Brosnan, M., Crook, C., Durndell, A., Maras, P., Miller, J., Scott, A.J., Lovatt, P. (2005). Gender, internet identification, and internet anxiety: correlates of internet use. CyberPsychology & Behavior, 8, 371–378.
- Kang, Young Sik., Hong, Soongeun. & Lee, Heeseok. (2009). Exploring continued online service usage behavior: The roles of self-image congruity and regret, Computers in Human Behavior, 25,111–122.
- Kim, Byoungsoo., Choi, Minnseok. & Han, Ingoo. (2008). User behaviors toward mobile data services: The role of perceived fee and prior experience, Expert Systems with Applications, xxx, xxx–xxx.
- Kling, Rob, (2001),”social informatics”, Journal of information technology & people, vol. 16,No.3
- Kuo, Ying-Feng & Yen, Shieh-Neng. (2009). Towards an understanding of the behavioral intention to use 3G mobile value-added services, Computers in Human Behavior, 25, 103–110.
- Lee, Sangjae. & Kim, Byung Gon. (2009). Factors affecting the usage of intranet: A confirmatory study, Computers in Human Behavior, 25, 191–201.
- Leung, K. &Ang, S. (2008), “Culture, organizations and institutions: An integrative review”, Cambridge Handbook of Culture, Organizations, and Work. New York: Cambridge University Press.
- Liu, Su-Houn., Liao, Hsiu-Li and Peng, Cheng-Jun. (2005). Applying the Technology Acceptance Model and Flow Theory to Online E-learning Users’ Acceptance Behavior, Issues in Information Systems, Vol. VI, No. 2, Pp. 176-181.
- Lorin, M. Hitt. & Erick, Brynjolfsson. (1997). Information technology and internal firm organization: An exploratory analysis, journal of management information systems, Vol. 14, No. 9, 81-84.
- Malhotra, Yogesh. & Galletta, Dennis F. (1999). Extending the technology acceptance model to account for social influence: Theoritical bases and empirical validation, proceedings of the 32nd Hawaii international conference on system sciences, 1-14.
- Manning,T.T. (2003). “Leadership Across Cultures: Attachment Style Influences”, Journal of Leadership and Organizational Studies, 9(1): 20-32.
- Mayer, J.D,& Salovey, P. (1997). What is emotional intelligence? In P. Salovey, & D. Sluyter (Eds), Emotional development and emotional intelligence: Educational implications. New York: Basic Books.
- Nigg, Claudio R., Lippke, Sonia. & Maddock, Jason E. (2009). Factorial invariance of the theory of planned behavior applied to physical activity across gender, age, and ethnic groups, Psychology of Sport and Exercise, 10, 219–225.
- Peterson, Brooks. (2004). Cultural Intelligence: a Guide to Working with People from Other Cultures, Yarmouth, ME: Intercultural Press.
- Pituch, Keenan A. and Lee, Yao-Kuci. (2004). The influence of system characteristics on e-learning use, Computer and Education, available at: www.sciencedirect.com
- Plum E, Achen B, Dræby. I. and Jensen, I. (2007). Cultural intelligence: a concept for bridging and benefiting from cultural differences. Børsens Forlag, Copenhagen. Available at: http://culturalintelligence.org/cqiloapp.pdf
- Premkumar, G. & Bhattacherjee, Anol. (2008). Explaining information technology usage:Atest of competing models, Omega, 36, 64 – 75.
- Raghuram, S. (2006). “Individual effectiveness in outsourcing”. Human Resource Management, 25(2), pp. 127-133.
- Robbins, S. P., & Judge, T. A. (2009). Organizational Behavior (13th edition). New York: Prentice Hall.
- Robey D. (1986). “Designing organization”. Second edition. Richard D. Irwin
- Saade, R. G. and Kira, D. (2006). The Emotional State of Technology Acceptance, Issues in informing science and information technology, Vol 3.
- Schepers, Jeroen. & Wetzels, Martin. (2007). A meta-analysis of the technology acceptance model: Investigating subjective norm and moderation effects, Information & Management, 44, 90–103.
- Sun, Heshan and Zhang, Ping. (2006). The role of moderating factors in user technology acceptance, Int. J. Human-Computer Studies, 64, 53–78.
- Sy, Thomas., Tram, Susanna & O’Hara, Linda A. (2006). Relation of employee and manager emotional intelligence to job satisfaction and performance Journal of Vocational Behavior, Orlando: Jun. Vol. 68, Iss. 3; p461.
- Takeuchi, R., Tesluk. P,E., Yun, S,. & Lepak, D.p. (2005). ” An integrative View of international experiences”, Academy of Management Jornal,4885-100.
- Templer, K. J., Tay, C. &Chandrasekar, N. A. (2006), ” Motivational cultural intelligence, realistic job preview, realistic living conditions preview and cross-cultural adjustment”, Group & Organization Management, USA, 31 (1), Start Page.
- Klaus j. TAY, Cheryi., N, and ANAND CHANDRASEKAR. (2006)” Motivational Cultural Interlligence, Realistic Kob Preview. Realistic Living Conditions preview, and Cross- Cultural Adjustment “Group & Organization Management. Vol..31 No. 1,PP.154-173.
- Teo, Thomson S.H., Lin, Sijie and Lai, Kee-hung. (2008). Adopters and non-adopters of e-procurement in Singapore: An empirical study. Omega, Vol. 37, Issue 5, Pp. 972–987.
- Thomas, D. C. (2006). “Domain and development of cultural intelligence: The importance of mindfulness”. Group & Organization Management, 31(1), pp. 78-99.
- Thomas, D. C. Andinkson, K. (2005). “Cultural Intelligence People Skills for a GlobalWorkforce”.Consulting to Management, 16(1).March. pp. 5-9.
- Thong, James Y.L., Hong, Se-Joon. & Tam, Kar Yan. (2006). The effects of post adoption beliefs on the expectation-confirmation model for information technology continuance, Int. J. Human-Computer Studies, 64, Pp. 799–810.
- Triandis, H. C. (1972). “The Analysis of Subjective Culture”. New York: John Wiley.
- Triandis, H.C., (2006). ” Cultural intelligence in Organizations”, Group and Organizations Management, No. 31,pp.20-26
- Tsiknakis, Manolis and Kouroubali, Angelina. (2009). Organizational factors affecting successful adoption of innovative eHealth services: A case study employing the FITT framework, international journal of medical informatics, 78, 39–52.
- Tung, Feng-Cheng. & Chang, Su-Chao. (2008). Nursing students’ behavioral intention to use online courses: A questionnaire survey, International Journal of Nursing Studies, 45, Pp. 1299–1309.
- Tung, Feng-Cheng., Chang, Su-Chao & Chou, Chi-Min. (2008). An extension of trust and TAM model with IDT in the adoption of the electronic logistics information system in HIS in the medical industry, international journal of medical informatics, 77, 324–335.
- Turban, E. (1996). “Information technology for management”. First Edition. Newyork. West
- Van Dyne. Linn. Ang, Soon, and Christine Kon (2008). Development and Validation of the CQS: The Cultural Intelligence Scale,Handbook of Cultural Intelligence Thecory, Measurement, and Applications, M.F., Sharpe, inc. New York.
- Van Dyne. Linn. Ang, Soon, and Christine Kon (2008).”personality Correlats of the Four-Factor Model of Cultural intelligence”. Group & organization Management, Vol.3,Nol, pp.1(x)-123.
- Venkatesh, V. & Davis, F.D. (2000). A theoretical extension of the technology acceptance model: four longitudinal field studies, Management Science, 46 (2), 186–204.
- Walter, Zhiping. & Lopez, Melissa Succi. (2008). Physician acceptance of information technologies: Role of perceived threat to professional autonomy, Decision Support Systems, 46, Pp. 206–215.
- Yi, Mun Y., Jackson, Joyce D., Park, Jae S. & Probst, Janice C. (2006). Understanding information technology acceptance by individual professionals: Toward an integrative view, Information & Management, 43, Pp. 350–363.
- Yiu, Chi Shing., Grant, Kevin & Edgar, David. (2007). Factors affecting the adoption of Internet Banking in Hong Kong—implications for the banking sector, International Journal of Information Management, 27, Pp. 336–351.
- Yu, Chian-Son. & Tao, Yu-Hui. (2009). Understanding business-level innovation technology adoption, Technovation, 29, Pp. 92–109.
- Yu, Jieun., Ha, Imsook., Choi, Munkee and Rho, Jaejeung. (2005). Extending the TAM for t-commerce, Information & Management, 42, Pp. 965–976.
- Yu, Ping., Li, Haocheng. & Gagnon, Marie-Pierre. (2008). Health IT acceptance factors in long-term care facilities: A cross-sectional survey, international journal of medical informatics.
محصولات مشابه
فرمت فایل | word, pdf |
---|---|
رشته | مدیریت دولتی گرایش سیستم های اطلاعاتی |
تعداد صفحات | 128 |