فرمت فایل | word, pdf |
---|
بررسی رابطه بین تصمیم گیری استراتژیک و مهارت های مدیریتی با بالندگی سازمانی در شعب بانک ملی شهر بم
چکیده
پژوهش حاضر با بررسی رابطه بین تصمیم گیری استراتژیک و مهارت های مدیریتی با بالندگی سازمانی در شعب بانک ملی شهر بم انجام پذیرفته است. روش تحقیق حاضر توصیفی و از نوع همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه کارکنان و مدیران شعب بانک ملی شهر بم (100 نفر) بود که بر اساس جدول کرجسی و مورگان، 80 نفر از آنان بصورت نمونه مورد پیمایش قرار گرفتند. پرسشنامه ها بر اساس پرسشنامه استاندارد استفاده شده است که مشابه این پرسشنامه در تحقیقات قبلی استفاده شده است و ضریب روایی پرسشنامه های تصمیم گیری استراتژیک و مهارت های مدیریت و بالندگی سازمانی به ترتیب 955/0 و 927/0 و 923/0 تعیین گردیده است. در اين پژوهش مقدار آلفا در خروجی نرمافزار ضریب پایایی پرسشنامه مهارت های مدیریتی 924/0، تصمیم گیری استراتژیک 859/0 و بالندگی سازمانی 953/0 محاسبه گردید. برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS نسخه 20 استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان می دهد که بین تصمیم گیری استراتژیک و مهارت های مدیریتی با بالندگی سازمانی در شعب بانک ملی شهر بم رابطه معناداری وجود دارد.
واژگان کلیدی:
تصمیم گیری استراتژیک، مهارت های مدیریتی، بالندگی سازمانی، شعب بانک ملی شهر بم
فهرست مطالب
بخش اول: تصمیم گیری استراتژیک… 14
عنوان صفحه
2-2-3-عوامل موثر بر تصمیم گیری.. 15
2-2-4-درجه سختي تصميم گيري.. 16
2-2-5-انواع تصميم گيري بر مبناي اطلاعات موجود. 17
2-2-8-فرآيندهاي تصميم گيري.. 20
2-2-10-سبک های تصميم گيري.. 22
2-2-10-1-سبک تصميم گيري عقلايي.. 23
2-2-10-2-سبک تصميم گيري رفتاري.. 24
2-2-10-3-سبک تصميم گيري باز. 26
2-2-11-سایر سبک های تصمیم گیری.. 26
2-2-11-1-سبک تصميم گيري گروهي.. 27
2-2-11-2-سبك تصميم گيري شهودي.. 27
2-2-11-3-سبك تصميم گيري وابستگي.. 27
2-2-11-4-سبك تصميم گيري آني.. 28
2-2-11-5-سبک تصمیم گیری سیاسی.. 28
2-2-11-7-سبک تصمیم گیری تدریجی یا رویشی.. 29
2-2-13-تعریف تصمیم گیری استراتژیک… 30
2-2-14-ابعاد تصمیم گیری استراتژیک… 30
بخش دوم: مهارت های مدیریتی.. 31
2-3-1-تعریف مهارت های مدیریتی.. 31
2-3-2-مهارتهای مدیریتی کاتز. 31
2-3-2-1-كاركنان اجرايي: تاكيد بر مهارتهاي فني.. 32
2-3- 2-2-مديران عملياتي: تاكيد بر مهارت فني و انساني.. 32
عنوان صفحه
2-3-2-3- مديران مياني: تاكيد بر مهارتهاي روابط انساني.. 32
2-3-2-4-مديريت عالي: تاكيد بر مهارتهاي ادراكي.. 32
2-3-3-مهارت های مدیریتی رابینز. 33
2-3-4-مهارت های مدیریتی بیکل و همکاران (2008) 35
2-3-5-مهارت های مدیریتی ميتنزبرگ (1973) 35
2-4-1-ریشه های پیدایش بالندگی سازمانی.. 37
2-4-2-تعاريف بالندگي سازماني.. 39
2-4-3-اهداف بالندگی سازمانی.. 40
2-4-4-مولفه های بالندگی سازمانی.. 41
2-4-4-1-گشودگی و شفاف بودن نظام. 41
2-4-4-3-بازخورد از درون و برون. 41
2-4-4-5-پروردن و اختیار کردن. 42
2-4-4-6-کم لایه بودن ساختار سازمانی.. 42
2-4-5-اجزای بنیادی یک برنامه بالندگی سازمانی.. 42
2-4-6-اجزاي ترکیب کننده بالندگي سازماني.. 43
2-4-6-3-نگهداری یا نگهداشت… 45
2-4-7-شاخصهاي سنجش بالندگي سازماني الحسینی.. 45
2-4-9-شاخص های بالندگی سازمانی هوی و همکاران. 46
عنوان صفحه
2-4-10-شاخص های بالندگی سازمانی لایدن و کلینگل.. 46
2-4-11-شاخص های بالندگی سازمانی باکاکا 47
2-4-12-شاخص های بالندگی سازمانی فیکسون. 48
2-4-13-سطوح بالندگی سازمانی.. 48
2-4-14-رویکردهای مختلف به بالندگی سازمانی.. 49
2-4-14-1-رویکرد شاخص های ورودی.. 49
2-4-14-2- در رویکرد شاخص های فرایندی مولفه های زیر قابل بررسی است… 49
2-4-14-3- رویکرد شاخص های خروجی.. 50
بخش چهارم: پیشینه تحقیقات انجام شده 51
2-5-1-تحقیقات صورت گرفته پیرامون مهارت های مدیریتی در داخل کشور. 51
2-5-2-تحقیقات صورت گرفته پیرامون مهارت های مدیریتی در خارج از کشور. 52
2-5-3-تحقیقات صورت گرفته پیرامون تصمیم گیری استراتژیک در داخل کشور. 52
2-5-4-تحقیقات صورت گرفته پیرامون تصمیم گیری استراتژیک در خارج از کشور. 53
2-5-5-تحقیقات صورت گرفته در باره بالندگی سازمانی در داخل کشور. 54
2-5-6-تحقیقات صورت گرفته در باره بالندگی سازمانی در داخل کشور. 54
3-5- روش نمونهگيري و حجم نمونه. 63
عنوان صفحه
3-7- روايي و پایایی ابزار سنجش… 65
3-9- روش تجزیه و تحلیل دادهها 66
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
4-2-1- جداول فراوانی برای متغیرهای دموگرافیک… 68
4-2-2- توصیف کمی متغیرهای پژوهش… 73
4-3-تحلیل دادهها (بررسی فرضیههای تحقیق) 75
4-3-1- فرضیه اول تحقیق: بین مهارت فنی با بالندگی سازمانی در شعب بانک ملی شهر بم رابطه وجود دارد. 75
4-3-4- فرضیه چهارم تحقیق: بین خردگرایی با بالندگی سازمانی در شعب بانک ملی شهر بم رابطه وجود دارد. 78
4-3-6- فرضیه ششم تحقیق:بین شهود با بالندگی سازمانی در شعب بانک ملی شهر بم رابطه وجود دارد. 80
فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات
عنوان صفحه
5-2-2- نتایج مربوط به آزمون فرضیات تحقیق.. 83
5-5- پیشنهادات برای پژوهشهای بعدی.. 88
پیوست الف: پرسشنامه تحقیق.. 98
فهرست اشکال
عنوان صفحه
شکل 2-1: عوامل موثر بر تصمیم گیری (بست،2014). 16
شکل 2-2: گام های تصمیم گیری (دودسی،2014) 20
شکل 2-3: سبک های تصمیم گیری (سعادت،1391). 23
شکل 2-4: سطوح تصمیم گیری (لانچارد، 2016). 30
شکل 2-5: مولفه های تصمیم گیری استراتژیک (داداشی خاص و بابایی نیولوئی، 1393). 30
شکل 2-6: مهارت های مدیریتی (کاتز،1987) 33
شکل 2-7: مهارت های مدیریتی رابینز (2000) 34
شکل 2-8: مهارت های مدیریتی مینتزبرگ (1973) 36
شکل 2-9: مهارت های مدیریتی هلدیگل و اسکولوم (1995). 37
شکل 2-8: اهداف بالندگی سازمانی (فرنچ و بل،1984). 40
شکل 2-9: مولفه های بالندگی سازمانی (قربانی،1385). 42
شکل 2-10: اجزای اصلی برنامه بالندگی سازمانی (صالحیان،1383). 43
شکل 3-1: گام های فرایند تحقیق.. 62
شکل 4-1: نمودار میله ای جنسیت… 69
شکل 4-2: نمودار میله ای سن.. 70
شکل 4-3: نمودار میله ای میزان تحصیلات… 71
شکل 4-4: نمودار میله ای سابقه خدمت… 72
شکل 4-5: نمودار میله ای وضعیت تاهل.. 73
شکل 4-6: نمودار پراکندگی مهارت فنی و بالندگی سازمانی.. 75
شکل 4-7: نمودار پراکندگی مهارت انسانی و بالندگی سازمانی.. 76
شکل 4-8: نمودار پراکندگی مهارت ادراکی و بالندگی سازمانی.. 77
شکل 4-9: نمودار پراکندگی خردگرایی و بالندگی سازمانی.. 78
شکل 4-10: نمودار پراکندگی رفتار سیاسی و بالندگی سازمانی.. 79
شکل 4-11: نمودار پراکندگی شهود و بالندگی سازمانی.. 80
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول 2-2: سطوح و ابعاد بالندگی سازمانی از دیدگاه سارتا و همکاران (2014) 48
جدول 3-1: امتیازبندی پرسشهای مهارت های مدیریتی و مؤلفههای آن. 63
جدول 3-2: امتیازبندی تصمیم گیری استراتژیک و مؤلفههای آن. 64
جدول 3-3: امتیازبندی پرسشهای بالندگی سازمانی و مؤلفههای آن. 64
جدول 4-1: توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب جنسیت… 68
جدول 4-2: توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب سن.. 69
جدول 4-3: توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان تحصیلات… 70
جدول 4-4: توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب سابقه خدمت… 71
جدول 4-5: توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب وضعیت تاهل.. 72
جدول 4-6: مقادیر شاخصهای توصیفی در خصوص متغیرهای مدل. 73
جدول 4-7: نتایج آزمون کولموگروف- اسمیرنف (K-S) برای بررسی پذیره نرمال بودن. 74
جدول 4-8: ضریب همبستگی بین مهارت فنی و بالندگی سازمانی.. 75
جدول 4-9: ضریب همبستگی بین مهارت انسانی و بالندگی سازمانی.. 76
جدول 4-10: ضریب همبستگی بین مهارت ادراکی و بالندگی سازمانی.. 77
جدول 4-11: ضریب همبستگی بین خردگرایی و بالندگی سازمانی.. 78
جدول 4-12: ضریب همبستگی بین رفتار سیاسی و بالندگی سازمانی.. 79
جدول 4-13: ضریب همبستگی بین شهود و بالندگی سازمانی.. 80
منابع فارسی
- ابوالفضلی،محمد(1391). سازمان و جامعه، تهران: نشر کتابدار.
- احمدي، اسداالله (1381). بررسي ميزان برخورداري مديران مدارس متوسطة شهر كامياران از مهارتهاي ادراكي، انساني و فني و رابطة آن با اثربخشي آنها از ديدگاه دبيران در سال تحصيلي 81 – 80 . پايان نامه كارشناسي ارشد، دانشگاه شهيد بهشتي.
- ادریسی، حسن(1392). بررسی تاثیر تصمیم گیری استراتژیک و استراتژی های منابع انسانی بر توانمند سازی کارکنان در اداره آب و فاضلاب زنجان. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه امام خمینی قزوین
- اسكندرزاده، مهدي؛ رشيدپور، لقمان؛ صالحي، علي(1394). مهارت هاي مديريتي به کارگيري کشاورزي دقيق در فرآيند توسعه پايدار کشاورزي استان آذربايجان غربي. پژوهش هاي ترويج و آموزش كشاورزي (3): 73-59.
- افشاری،مصطفی؛ هنری،حبیب؛ غفوری،فرزاد(1389). بررسی مهارت های سه گانه مدیریتی (ادراکی، انسانی، فنی) مدیران ادارات تربیت بدنی دانشگاه های سراسر کشور.مدیریت ورزش 2(5): 125-105.
- ایمانی. جواد. (1391). تبیین رابطه مهارتهای مدیریتی مدیران با جو سازمانی مدارس و رضایت شغلی معلمان از دیدگاه معلمان. نشریه علمی پژوهشی آموزش و ارزشیابی 5(17): 73-45.
- البرزی، احمد(1392). بررسی رابطه همسویی رویکردهای مدیریت عملکرد کارکنان با استراتژی های رقابتی سازمان و رضایت مشتریان، پایان نامه کارشناسی ارشد صنعتی شاهرود.
- بهراد، مسیح(1394). بررسی رابطه بالندگی سازمانی با رفتار شهروندی در بانک ایران زمین (شهر تهران)، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
- بهرنگی، محمدرضا (1392). مدیریت آموزشی و آموزشگاهی: کاربرد نظریه های مدیریت در برنامه ریزی و نظارت. تهران: کمال تربیت.
- پژوهان، ایوب(1393). ارتباط بالندگی سازمانی با عزت نفس و ابعاد آن در کارکنان دانشگاه پیام نور استان کردستان. مدیریت سازمان های دولتی (8): 94-77.
- پیرس ،جان؛ رابینسون،رابرت(1390). برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک،ترجمه دکتر سهراب خلیلی شورینی. انتشارات یادواره کتاب.
- تقی زاده،هوشنگ؛ غفار، تاری(1388). بررسی نقش مدیریت دانش و خلاقیت بر بالندگی سازمانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز. مجله مدیریت صنعتی دانشگاه آزاد اسلامی سنندج 4(7): 131-113.
- تقیلو، مصطفی(1390). ارتباط سنجی رابطه بین تصمیم گیری استراتژیک و هوش سازمانی با مدیریت دانش و سازمان های یادگیرنده. مطالعات مدیریت و سازمان (12): 66-51.
- جاسبي، عبدالله(1379). اصول ومباني مديريت، تهران: دانشگاه آزاداسلامي.
- جباري احمد(1381). مقدمهاي بر مراحل و ساختمان تحقيق علمي. گرگان: چاپخانه گرگان.
- حافظ نيا، محمد (1381). مقدمه اي بر روش تحقيق در علوم انساني. تهران: انتشارات سمت.
- حسن زاده، محمد(1386). بررسي عوامل موثر با بالندگی سازمانی کارکنان پناه شرق شرکت همکاران سیستم تهران. پایان نامه كارشناسي ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی،واحد تهران مرکز.
- حسن زاده، محمد(1386). بررسي عوامل موثر با بالندگی سازمانی کارکنان پناه شرق شرکت همکاران سیستم تهران. پایان نامه كارشناسي ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکز.
- حسيني نيا، مجتبي (1375). بررسي ميزان برخورداري مديران سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس كشور از مهارتهاي سه گانه مديريتي فني و انساني و ادراكي از نگاه كاركنان و رابطه آن با اثربخشي آنها. پايان نامه كارشناسي ارشد، دانشگاه شهيد بهشتي.
- الحسینی، سید حسن (1380). بالندگی سازمانی. تهران: انتشارات بهاریه.
- حقیقی،رضا(1391). بررسی رابطه بین مدیریت استراتژیک با موفقیت سازمانی در اداره ورزش و جوانان البرز، پژوهش های راهبری مدیریت(2): 61*52.
- خاکي، غلامرضا(1379). روش پژوهش در مديريت. تهران: مرکز انتشارات علمي دانشگاه آزاد اسلامي.
- خالداری، سمیه(1395). بررسی رابطه بین مهارت های مدیریتی با بالندگی سازمانی در منطقه 2 بیمه سلامت. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی.
- خان احمدی، هاجر(1392). بررسی وضعیت تفکر استراتژیک در مدیران بانک ملی ایران. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد، واحد تهران مرکز.
- خسروی، سیامک(1393). بررسی رابطه بین مهارت های مدیریت با وفاداری مشتریان در شعب بانک سپه شهر کرمان. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی.
- خلیلی،محسن(1393). برنامه ریزی استراتژیک سازمان اتوبوسرانی قزوین بر اساس مدل فیلیپس. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه پیام نور استان تهران.
- داداشی خاص، اسماعیل؛ بابائی نیولوئی، فهیمه(1393). پژوهشی پیرامون تاثیر مدیریت سرمایه فکری بر تصمیم گیری استراتژیک مدیران در شرکت های شهرک صنعتی،مدیریت توسعه و تحول (17): 26-17.
- دردانه، شانه و ساززاده، محمد حسن (1390)، مدیریت اسـتراتژیک، تهران: آگاه.
- دعایی، حبیب الله؛ پور، سمیرا؛ رضایی راد، مصطفی؛ خریدار،فاطمه (1394). درک تاثیر گذاری بالندگی سازمانی و عدالت سازمانی از منظر شاخص های رفتاری. مدیریت تحول 2(10): 168-145.
- دیوید، فرد.آر(1390). مدیریت استراتژیک، ترجمه محمد اعرابی، علی پارسائیان. تهران: مرکز پژوهش های بازرگانی
- رابینز، استیفن (1393). تئوری سازمان، ترجمه: سیدمهدی الوانی و حسن دانائی فرد. تهران: انتشارات صفار
- رضایی،علی محمد. (1385). بالندگی سازمانی و شاخص های سنجش آن. توسعه انسانی پلیس (7): 87-64.
- رضائيان، علي. لشكربلوكي، مجتبي(1389). هوشمندي رقابتي و تصميم گيري استراتژيک، چشم انداز مديريت بازرگاني (2): 65-43.
- رنجبران، امیر(1393). ارزیابی تاثیر تصمیم گیری استراتژیک و مهارت های مدیریت بر اثربخشی سازمانی در دانشگاه علامه طباطبائی. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبائی.
- سجادی،حسین(1391). بررسی تاثیر ویژگی های سازمان یادگیرنده بر اثربخشی تصمیم گیری استراتژیک(مطالعه موردی: دانشگاه دامغان و دانشگاه آزاد اسلامی دامغان). پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه سمنان.
- سکاران، اوما(1381). روش هاي تحقيق در مديريت ترجمه محمد صائبي، محمود شيرازي. تهران: موسسه عالي آموزش و پژوهش مديريت و برنامه ريزي.
- سید جوادین،سیدرضا(1392). مبانی سازمان و مدیریت. تهران: انتشارات نگاه دانش.
- شفیعی زاده، رامین(1392). تعیین رابطه بالندگی سازمانی با تعهد سازمانی در بین کارمندان شعب تهران بانک سامان. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
- صالحی، علی اصغر(1393). بررسی رابطه بین مهارت های مدیریت با رضایت شغلی و توانمند سازی کارکنان در مجتمع مس سرچشمه. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد، واحد رفسنجان.
- صالحیان، علیرضا(1393). بالندگی سازمانی. نشریه مدیریت (13): 34-22.
- صالحیصدقیانی، جمشید. ابراهیمی، ایرج (1380). آمار و کاربرد آن در مدیریت. تهران: نشر هستان.
- طوسی، محمد علی(1390). بالندگی سازمانی. تهران: مرکز آموزش مدیریت دولتی.
- طیرانی دربندی، بهرام(1393). پایش بلوغ منابع انسانی از طریق مدل بالندگی توانمندی افراد (P-CMM) در بانک انصار. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه سیستان و بلوچستان
- علاقه بند، علي (1391). مديريت عمومي. تهران: انتشارات روان.
- عمادی، احسان(1394). بررسی و اولویت بندی مولفه های موثر برنامه ریزی استراتژیک بر عملکرد شرکت های کوچک و متوسط شهر تهران با استفاده از روش AHP. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران
- غفاریان، وفا(1392). از تفکر استراتژیک تا اقدام استراتژیک. تهران: انتشارات مروارید.
- فرهنگی، علی اکبر(1382). ارتباطات انسانی. تهران: موسسه خدمات فرهنگی رسا.
- فرهی بوزنجانی،برزو(1384). معرفی الگوی توسعه توانایی های مدیریتی مورد نیاز مدیران (نظام اداری کشور).دانش مدیریت (68): 92-73.
- فولادی، عباس(1393). مدیریت استراتژیک، قم: انشارت صراط.
- قاسمی جاوید، علیرضا(1392). بررسی هم گرایی استراتژی های کسب و کار و استراتژی منابع انسانی و تاثیر آن بر گرایش به نوآوری در شعب بانک ملت شهر کرج. بررسی های بازاریابی و مدیریت (3): 96-82.
- قائدی، شهباز(1392). ارزیابی تاثیر تصمیم گیری استراتژیک بر سلامت سازمانی، کنفرانس ملی سلامت اداری.
- قربان پرست، سعید. مرادی، اسماعیل (1392). بررسی ارتباط مهارتهای سه گانه مدیران با بالندگی سازمانی(مطالعه موردی: یکی از مراکز تحقیقاتی صنعت هوایی). دومین کنفرانس بین المللی مدیریت، کارآفرینی و توسعه اقتصادی، قم، دانشگاه پیام نور، https://www.civilica.com/Paper-EME02-EME02_985.html
- قلی پور،آرین(1391).رفتار سازمانی پیشرفته. تهران: انتشارات سمت.
- کاتلر،فیلیپ(1392). اصول بازاریابی، ترجمه بهمن فروزنده. تهران: نشر آموخته.
- گلمن، دانیل(1383). ویژگی های یک رهبر. ترجمه شریفیان مریم ثانی. گزیده مدیریت (36): 12-10.
- گودرزی، محمود؛ کوزه چیان، هاشم؛ احسانی،محمد(1383). طراحی و تبیین الگوی مهارت های سه گانه مدیریتی مدیران سازمان تربیت بدنی جمهوری اسلامی ایران. حرکت (21): 78-51.
- محمدپور، اقبال. خدایی محمودی، رضا. (1393). بررسی نقش مدیریت منابع انسانی استراتژیک در بالندگی سازمانی، کنفرانس بین المللی اقتصاد، حسابداری، مدیریت و علوم اجتماعی، کشور لهستان، University of Szczecin، International Center of Academic Communication (ICOAC)، https://www.civilica.com/Paper-EAMS01-EAMS01_827.html
- میرزاجانپور، مسعود(1392). اولویت بندی متغیرهای موثر بر بالندگی سازمانی و تفکر استراتژیک در دانشگاه شهید رجائی، جستارهای نو در مدیریت دانش (1): 16-1.
- نجارپوراستادي سعيد؛ تقي زاده، هوشنگ(1391). رابطه بين هوش هيجاني با بالندگي سازماني در بين کارکنان دانشگاه آزاد اسلامي. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی 3 (11): 136-121.
- نجاری،محمود(1392). برنامه ریزی استراتژیک برای توسعه صنعت کاشی و سرامیک. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه گیلان.
- هومن، حیدر علی (1380). شناخت روش علمی در علوم رفتاری (پایههای پژوهش). تهران: انتشارات پارسا.
منابع انگلیسی
- Bakaka, S. (2009). Organizational Development of the secondary schools I Turkey and changes needed, presented at the Annual meeting of the American Association of Behavioral and social sciences )31(: 12-24.
- Band D. G., Scanlan, G. (1995), Strategic control through core competencies. Long range planning (28): 45-59.
- Bariceili, C.M. (2012). An efficient approach to solving strategic problems with using AHP. Fuzzy Sets and Systems, 88 (1): 51-67
- Bass, T (2004) Understanding the emotional experience of organizational change: Evidence from a merger, Advances in Developing Human Resources 1(4): 39-61.
- Belt, A. (2010). Harnessing the Power of Visual Strategic Deployment. National Productivity Review (3): 10-22.
- S. (2005). Developing and testing an integrative model of the inter organization communication. Journal of Vocational Behavior (98): 145-167.
- Bush, S. L. (2014). The influence of organizational identification on organizational development (OH), Omega (84): 221-234.
- Campos, H.M., Parellada, F.S., Valenzuela, F., Rubio, A. (2015). Strategic Decision-Making Speed in New Technology Based Firms. RAI Revista de Administração e Inovação 12 (2): 130-152.
- Chen, A. (2012). Strategy and structure. Shanghai University Press.
- Chiou, H. K., Tzeng, G. H., & Cheng, D. C. (2015). Evaluating sustainable fishing development strategies using fuzzy MCDM approach. Omega, 33 (3): 223– 234.
- Choi, R. A., Ahmad, (2015). Strategic planning: gaining Competitive advantage. New York: Mc GrawHill.
- Chong H. , Tsang, J. (2005). Attribution Theory and Research, Annual Review of Psychology (31): 457-501.
- Christopher S. Reina, Zhen Zhang, Suzanne J. Peterson(2014). CEO grandiose narcissism and firm performance: The role of organizational identification. The Leadership Quarterly 25(5): 958-971.
- Danielson, R. S(2001). An Empirical Evaluation of Emotional Intelligence. Management Development 21(4): 272-289.
- Dev R. Mishra(2014). The dark side of CEO ability: CEO general managerial skills and cost of equity capital .Journal of Corporate Finance (29): 390-409.
- Deyson, R. G. and Foster, M. G. (2010). Effectiveness in Strategic Planning. European Journal of Operation Research(162): 568-581.
- Dimitrios M. Mihail, Panagiotis V. Kloutsiniotis(2014). The impact of an MBA on managerial skills and career advancement: The Greek .The International Journal of Management Education 3(12): 212-222.
- Edwardson, M. (2015). An integrated approach to implement strategic planning within the selected banks. International Journal of Project Management(36): 18-29.
- Elbanna, S. (2007). Strategic decision-making: Process perspectives, International Journal of Management Reviews, 8(1): 1– 20.
- Elliot,J.,Kitchen PJ , Daly F (2008) Internal Communication during Change Management, Corporate Communications 7(1): 46-53.
- Endelepoo, L. (2014). The Strategic Planning Index(SPI): A tool for measuring Strategic Planning Effectiveness. Journal of Travel and Tourism Marketing 7(3): 17-29.
- Fixon, (2010). Does organizational development influence the ethical behavior of salespeople? Journal of Business Research (47): 1787-1795.
- Foster, M. J. (2014). Calibrated Scale for Diagnosing Planning Effectiveness. Asia Pacific Journal of Operation Research(33): 119-132.
- Fryer, Karen; Antony, Jiju & Ogden, Susan (2009), “Performance management innthe public sector”, International Journal of Public Sector Management 22(6): 478-498.
- Gomes, D. R. (2009). Organizational change and job satisfaction: the mediating role of organizational commitment, exedra,1. Junho.
- Heinrich, Carolyn J. & Marschke, Gerald (2010), “Incentives and Their Dynamics in Public Sector Performance Management Systems”, Journal of Policy Analysis and Management 29(1): 183-208.
- Hoy, N. (1991). Predictors of Improvement in Organizational development, Social Sciences (29): 957-967.
- Hughes M & Morgan R.E,(2007), Deconstructing the relationship between entrepreneurial orientation and business performance at the embryonic stage of firm growth, Industrial Marketing Management (36): 651-661.
- Izet Z,(2010), A theoretical overview of the interactions between entrepreneurship and strategic management, MPRA Paper, No. 21943, posted 07, Online at http://mpra.ub.uni-muenchen.de/21943/, pp. 1-10.
- Johannes Leder, Jan Alexander Häusser, Andreas Mojzisch(2015). Exploring the underpinnings of impaired strategic decision-making under stress . Journal of Economic Psychology (49): 133-140.
- Katz, RL. (1991). “Skills of an effective administer”. Harvard business review. Business classic fifteen key concepts for managerial success.
- Katz,R.(1987).Skill of effective adminisration,Harvard business review, (30) :58-69.
- Kenyon, David.A. (2015). Strategic decision making whit the Hoshin Process. Quality Digset(92): 41-30
- Light,B.,Manish,B.,, Shailendra ,S. (2012). Roles of perceived exchange quality and organizational development in predicting turnover intention. IIMB Management Review 24(1): 5-15.
- Longi (2010) A generic model for the effective implementation of communication systems, South African Journal of Business Management 27(3):65-69.
- Lynden, K. & Klingle, P. (2000). The development of an instrument to measure organizational development. Annual Meeting of the American Educational Research Association in New Orleans.
- McDowall, A. & Fletcher, C , (2014) , “Employee development : an organizational justice. perspective” , Personnel Review (33): 8-29.
- Morgan, L,Bretton (2008). Strategic goals, perceiveduncertainty, andeconomic performance in volatile environments. Academy of Management Journal, 110(1): 548-573.
- Ofer H. Azar(2014). The default heuristic in strategic decision making: When is it optimal to choose the default without investing in information search? Journal of Business Research 67(8): 1744-1748.
- Oznan, A., & Rings, L. (2016). A strategic based model for consolidating balanced scorecards. Advances in management, (34): 339–349.
- Papulova, Z., Gazova, A. (2016). Role of Strategic Analysis in Strategic Decision-Making. In Procedia Economics and Finance (39): 571-579.
- Patterson, M., Warr, P. & West M. (2013) “Organizational justice and organizational development”. Journal of Occupational and Organizational Psychology(77): 193-216
- Robbins, S.,(2000). Organizational Behavior, 9th Edition. Published by Prentice Hall, Upper Saddle River.
- Sakopeng, G.,Titson,Z, (2015). Effectiveness in Marketing Planning. Strategic Managemf ent Journal (7): 209-228.
- Sarta,J.,Kumar, J. E.,Rachoo (2014). Organizational development levels in professional and nonprofessional organizations, Administrative Science Quarterly, 74 (2): 228-255.
- Saxon,.A. ,Shingil (2014). Strategic Planning whit the Hoshin Process. Quality Digset (7): 45-59.
- Season, H. Lock, K. A. (2013). “Strategic decision making, efficiency and achievement in major export oriented companies in Germany”. European Journal of marketing research. 197 (2): 731-740.
- Sitarama, V. (2015). Strategic management and achievement of companies involved in public sector housing constriction in Hong Kong. CIB TG 23 international conference, University of Hong Kong.
- ,V.,. (2010). Examination the critical role of strategic management in SMEs. Journal of marketing and management (34): 365–374
- Totonchyan, M. (1991). Skills a successful manager. An article about the management of Tehran, Center for Public Management.
- Tsoukas, H., & Chia, R. (2012). On organizational becoming: rethinking organizational change, Organizational Science, (13 567-582.
- Vesel Patrick, Vesna Zabkar(2009). Examination the effect of managerial skills on customer loyalty through the mediating role of costumers satisfaction in the DIY retail loyalty program Journal of Retailing and Consumer Services 5(16): 396-405.
- Vinze, QN (2005) Emotional Capability, Emotional Intelligence, and Radical Change, Academy of Management Review 24(2): 325-345.
- Zaťková, T.S, Poláček, M. (2015). Social Skills as an Important Pillar of Managerial Success. Procedia Economics and Finance (24): 587-593.
- Zins, A. H. (2010), “Relative attitudes and commitment in managerial skills”, International Journal of Service Industry Management 12(39): 269-294.
محصولات مشابه
فرمت فایل | word, pdf |
---|---|
رشته | مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی |
تعداد صفحات | 102 |