فرمت فایل | word, pdf |
---|
بررسی رابطه بین قابلیت های ارتباطی با توانایی حل تعارض و مشارکت شهروندی در شهرداری های شهر کرمان
چکیده
هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین قابلیت های ارتباطی با توانایی حل تعارض و مشارکت شهروندی کارکنان شهرداری های شهر کرمان در سال 94 است. جامعه آماری این تحقیق شامل 4000 نفر می باشد که حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 350 نفر انتخاب گردید. این تحقیق از نظر هدف یک تحقیق کاربردی و از نظر روش یک تحقیق توصیفی از نوع همبستگی می باشد. جهت جمع آوری داده ها از سه پرسشنامه مشارکت شهروندی با روایی 86/0 و پایایی 976/0 و قابیت های ارتباطی با روایی 88/0 و پایایی 926/0 و تعارض سازمانی با روایی 905/0 و پایایی 935/0 استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS، آمار توصیفی و استنباطی صورت گرفته است. نتایج پژوهش نشان می دهد که بین قابلیت های ارتباطی با مدیریت حل تعارض و مشارکت شهروندی رابطه معنادار و مثبت وجود دارد. نتايج نشان ميدهد كه بین مؤلفه های ارتباط با مشتری، ارتباط درون سازمانی، ارتباط برون سازمانی با توانایی حل تعارض رابطه معنا داري وجود دارد. همچنین بین مؤلفه های ارتباط با مشتری، ارتباط درون سازمانی، ارتباط برون سازمانی با مشارکت شهروندی رابطه معنا داري وجود دارد. لذا باید در سازمانها و شرکتها برای بهبود مدیریت حل تعارض و اختلافات، ارتباطات و محدوده ارتباطی کارکنان با مشتری و با یکدیگر در درون سازمان و با کارکنان بیرون سازمان را افزایش دهند تا در صورت مواجه شدن با مشکل بتوان از طریق ارتباطات آن را حل نمایند. ضمنا میبایست برای افزایش شراکت و مشارکت در امور شهروندی، ارتباطات و محدوده ارتباطی کارکنان با مشتری و با یکدیگر در درون سازمان و با کارکنان بیرون سازمان را افزایش دهند تا اعتماد اجتماعی، فایده مندی و جامعه پذیری کارکنان در سازمان بهبود یابد.
کلمات کلیدی: قابلیت های ارتباطی، توانایی حل تعارض، مشارکت شهروندی
Study of relationship between communication capabilities with the ability to resolve conflict and Civic participation in the municipality of the city of Kerman
Abstract
The aim of this research is to study the relationship between communication capabilities with the ability to resolve conflict and Civic participation in the municipality of the city of Kerman. Statistical population of this study was 4000 People which statistical sample was chosen 350 people using Cochran Formula. This research is practical from object view and qualitative with correlation from the method view. Data collection tools were three questionnaires which the validity and reliability for Civic participation questionnaire was 0.86 and 0.976, for communication capabilities questionnaire was 0.88 and 0.926 and for organizational conflict questionnaire was 0.905 and 0.935 Data analysis has been done by SPSS™ software using descriptive and Inferential Statistics. The results also showed that there is positive and meaningful relationship between all aspects of communication capabilities and the ability to resolve conflict and Civic participation. The results of research showed that there is meaningful relationship between communication capabilities with the ability to resolve conflict and civic participation. Therefore, in order to improve conflict management, it is needed to extend communication range of employees with each other and customers to solve the problems through communications. Meanwhile for increasing participation in civic staffs, it is needed to extend communication range of employees with each other and customers in order to improve social trust, effectiveness and socialization of organization employees.
Key words:
Communication capabilities, ability to resolve conflict, Civic participation
فهرست مطالب
فهرست مطالب
۱-۶- تعریف واژه ها، مفاهیم و متغیرها 9
فصل دوم: پیشینه و ادبیات نظری تحقیق
2-1- بخش اول: قابلیت های ارتباطی.. 13
2-1-3-تجزیهوتحلیل ارتباطات سازمانی.. 19
2-1-3-1-بررسی کلیت ارتباطات در مکتب کلاسیک… 19
2-1-3-2-بررسی کلیت ارتباط در مکتب نئوکلاسیک… 19
2-1-3-3-بررسی متغیرهای ارتباطات… 20
2-1-3-5-جهت حرکت (جریان) ارتباطات… 20
2-1-3-8-سازمانهای مبتنی بر تئوری نوین منابع انسانی یـا تـیم مدیریت… 22
2-1-3-9-سیستم مدیریت ژاپنی.. 22
2-1-3-11-مدیریت کیفیت جامع. 23
2-1-3-13-نگرش فرهنگی به ارتباطات در سطح سازمانها 23
2-1-4-مولفه های قابلیت های ارتباطی.. 26
2-1-4-1-1-مدیریت مشارکتی ارتباط با مشتری.. 27
2-1-4-2- ارتباطات درون سازمانی.. 29
2-1-4-2-1-اشكال ارتباطات درون سازمانى.. 30
2-1-4-3- ارتباطات برون سازمانی.. 34
2-1-4-3-1-اشكال ارتباطات مردمى برون سازمانى.. 36
2-2- بخش دوم: توانایی حل تعارض…. 37
2-2-4-نوع شناسی و اصطلاحات تعارض…. 43
2-2-6-رفتارهای مدیریت تعارض…. 50
2-2-7-فراسوی دو بعد نظریهی مدیریت تعارض…. 52
2-3- بخش سوم: مشارکت شهروندی.. 53
2-3-1-تعریف مشارکت شهروندی.. 54
2-3-5-رویکردهای مختلف به حقوق شهروندی.. 55
2-3-6-مسئولیت و مشارکت شهروندي.. 56
2-3-7-حق يا وظيفه بودن مشاركت… 56
2-3-8-قانون پذيري و مسئوليت پذيري؛ قانون ستيزي و مسئوليت گريزي.. 57
2-3-9-یافته های پژوهش های پیشین در رابطه با مشاركت… 58
2-3-10-الگوهای سازمانی مشارکت شهري.. 59
2-3-11-الگوي خودجوش مشاركت به عنوان سيستم موثر مسئوليت پذيري و مشاركت شهروندي.. 59
2-3-12-بررسی نظریات پیرامون مشارکت شهروندی.. 60
2-4- بخش چهارم: پیشینه و مبانی نظری تحقیق.. 63
2-4-1-تحقیقات انجام شده در مورد مشارکت شهروندی در داخل کشور. 63
2-4-2-تحقیقات انجام شده در مورد مشارکت شهروندی در خارج از کشور. 64
2-4-3-تحقیقات انجام شده در مورد توانایی حل تعارض در داخل کشور. 65
2-4-4-تحقیقات انجام شده در مورد توانایی حل تعارض در خارج از کشور. 68
2-4-5-تحقیقات انجام شده در مورد قابلیت های ارتباطی در داخل کشور. 69
2-4-6-تحقیقات انجام شده در مورد قابلیت های ارتباطی در خارج از کشور. 70
3-4- حجم نمونه و روش نمونه گیری.. 78
3-6- ابزار جمع آوری اطلاعات… 79
3-9- روش تجزیه و تحلیل داده ها 81
4-1-1 توصیف کمی متغیرهای پژوهش… 84
4-3- تحلیل دادهها (بررسی فرضیههای تحقیق) 86
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1-1 نتایج مربوط به آزمون فرضیات تحقیق.. 96
5-1-1-1- نتایج فرضیه اصلی اول. 96
5-1-1-2- نتایج فرضیه اصلی دوم. 97
5-1-1-3- نتایج فرضیه فرعی اول. 97
5-1-1-4- نتایج فرضیه فرعی دوم. 97
5-1-1-5- نتایج فرضیه فرعی سوم. 98
5-1-1-6- نتایج فرضیه فرعی چهارم. 98
5-1-1-7- نتایج فرضیه فرعی پنجم. 98
5-1-1-8- نتایج فرضیه فرعی ششم. 99
5-3- محدودیت ها و تنگناهای تحقیق.. 101
فهرست اشکال
شکل 2-1: بررسی ارتباطات در شرکت ام آی تی.. 25
شکل 2-2: ترکیب راهبردهاي کیل مان (2007) و راهبردهاي بلیک و موتون (1964) 41
فهرست جداول
جدول 2-1: طبقه بندی سطوح مختل مدیریت ارتباط با مشتری (وکیلی فرد و همکاران، 1388) 28
جدول 2-2- خلاصه ای از نوع شناسی های تعارض(احمدی و همکاران، 1392) 47
جدول 2-3: طبقه بندی مطرح شده برای تعارض(احمدی و همکاران، 1392) 48
جدول 4-1 مقادیر شاخصهای توصیفی در خصوص متغیرهای مدل. 84
جدول 4-2 نتایج آزمون کولموگروف- اسمیرنف (K-S) برای بررسی پذیره نرمال بودن. 85
جدول 4-3 ضریب همبستگی بین قابلیت های ارتباطی و توانایی حل تعارض…. 86
جدول 4-4 ضریب همبستگی بین قابلیت های ارتباطی و مشارکت شهروندی.. 87
جدول 4-5 ضریب همبستگی بین ارتباط با مشتری و توانایی حل تعارض…. 88
جدول 4-6 ضریب همبستگی بین ارتباط درون سازمانی و توانایی حل تعارض…. 89
جدول 4-7 ضریب همبستگی بین ارتباط برون سازمانی و توانایی حل تعارض…. 90
جدول 4-8 ضریب همبستگی بین ارتباط با مشتری و مشارکت شهروندی.. 91
جدول 4-9 ضریب همبستگی بین ارتباط درون سازمانی و مشارکت شهروندی.. 92
جدول 4-10 ضریب همبستگی بین ارتباط برون سازمانی و مشارکت شهروندی.. 93
فهرست نمودارها
نمودار 4-1- پراکندگی قابلیت های ارتباطی و توانایی حل تعارض…. 86
نمودار 4-2- پراکندگی قابلیت های ارتباطی و مشارکت شهروندی.. 87
نمودار 4-3- پراکندگی ارتباط با مشتری و توانایی حل تعارض…. 88
نمودار 4-4- پراکندگی ارتباط درون سازمانی و توانایی حل تعارض…. 89
نمودار 4-5- پراکندگی ارتباط برون سازمانی و توانایی حل تعارض…. 90
نمودار 4-6- پراکندگی ارتباط با مشتری و مشارکت شهروندی.. 91
نمودار 4-7- پراکندگی ارتباط درون سازمانی و مشارکت شهروندی.. 92
نمودار 4-8- پراکندگی ارتباط برون سازمانی و مشارکت شهروندی.. 93
منابع فارسی
- ابراهیم پور، ح. 1394، بررسی رابطه ویژگی های شخصیتی و مهارت های ارتباطی با سبک های مدیریت تعارض، دانشگاه محقق اردبیلی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی.
- احمدی، ع. ا، صفرزاده، ح.، حضوری، م. ج.، دهنوی، ف. 1392، نقش هوش فرهنگی مدیران در توان حل تعارض کارکنان، شناخت اجتماعی، ش. 3، صص. 116-101.
- احمدي، ع. و صفرزاده، ح. و حضوري، م.، 1392، نقش هوش فرهنگی مدیران در توان حل تعارض کارکنان، دوفصلنامه علمی پژوهشی شناخت اجتماعی، سال دوم، شماره 3، بهار و تابستان.
- اشرفی ریزی، ح. و امرایی، م. و پاپی، م،. و بهرامی، س. و سموعی، 1391، مؤلفه های مهارت های ارتباطی و ارتباط آنها با ویژگی های جمعیتشناختی در کتابداران دانشگاه اصفهان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، فصلنامه نظام ها و خدمات اطلاعاتی، دوره 2، شماره 1، زمستان، صص 92-79.
- امینی، ف.، 1383، نقش و جایگاه مشارکت های مردمی در ساختار مدیریت شهری ایران. دانشگاه تهران.
- ایستگلدی، م.، اجزاء شکوهی، م.، رهنما، م. ر.، میرکتولی، ج. 1394، کنش ارتباطی زمینه ساز تحقق مشارکت شهروندان در فرایند توسعۀ شهری مطالعۀ موردی: شهر گرگان، پژوهش های جغرافیایی برنامه ریزی شهری، دوره 3، ش. 3، صص. 283-263.
- آقايي، ر.، آقايي، م.، آقايي، ا. 1392، بررسي رابطة ميان فرسودگي شغلي، رفتار شهروندي سازماني، جو سازماني و فرهنگ سازماني، مدیریت دولتی، دوره 5، ش. 4، صص. 18-1.
- آهنچیان، م.، 1381، بررسی رابطه اثربخشی مدیران با سلامت سازمانی در مدارس راهنمایی در مدارس راهنمایی و متوسطهي استان زنجان، شوراي تحقیقات آموزش و پرورش استان زنجان
- البدوی، ا. و اخلاصی، ا.، 1385، پیادهسازی سیستمهای مدیریت ارتباط با مشتری، دوماهنامه بررسیهای بازرگانی، شماره ۱۸.
- بشـير زادگـان، ف.، 1389، مشـاركت شـهروندي راهبردي اساسي در مديريت كلان شهري، اولـين همايش شهروندي و مديريت محله اي حقـوق و تكاليف، اداره كـل مطالعـات اجتمـاعي فرهنگـي شهرداري تهران با همكـاري معاونـت پژوهشـي دانشگاه آزاد اسلامي.
- پیتر، واترمن، 1374، به سوی بهترینها، ترجمه مهدی قرچهداغی، تهران: نی.
- پیرزاده، ا. و علوي، س.ب. 1389، رابطه بین هوش هیجانی مدیران و سبک مدیریت تعارض کارکنان در شرکتهاي کوچک و متوسط، فصلنامه علوم مدیریت ایران، سال پنجم، شماره 20، زمستان، صص 48-40.
- پيوزي، م.، 1379، يورگن هابرماس، ترجمه احمد تدين، تهران: هرمس.
- تاجبخش، ک.، 1384، سرمایه اجتماعی: اعتماد، دموکراسی و توسعه افشین خاکباز و حسن پویان، چاپ اول، تهران، تیراژه.
- تقی پور، آ. و دژبان، ر. و خادم دزفولی، ز. و نعامی، ع.، 1390، بررسی رابطه بین مهارتهای ارتباطی و سبکهای حل تعارض مدیران با توانمندی کارکنان، مجله پژوهش هاي روان شناسي اجتماعي، دوره: 1، شماره 2، صص 43-17.
- تونکه نژاد، م.، 1384، نظریه ای جدید در مدیریت تعارض، مجله تدبیر، آبان، شماره 162 صص ۳۸-۳۳.
- تي وود، ج.، 1379، ارتباطات ميان فردي روانشناسي تعامل اجتماعى، ترجمه مهرداد فيروزبخت، تهران: مهتاب.
- ثناگو، ث. 1393، بررسی تاثیر هوش فرهنگی بر توانایی حل تعارض در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی، دانشکده مدیریت.
- جهانديده كاظمپور، م.، 1384، تعارض سازماني: تعريف، مباني، انواع و مديريت تعارض، روزنامه همشهري، شنبه 28 خرداد، سال سيزدهم، شماره 3725، صفحه 10.
- چاندوک، ن.، 1377، جامعه مدنی و دولت: کاوشهایی در نظریه سیاسی، ترجمه: فریدون فاطمی و وحید بزرگی، چاپ اول، تهران، مرکز.
- حافظ نیا، م.، 1385، مقدمه اي بر روش تحقيق در علوم انساني، تهران: سمت.
- حسن زاده، ر.، 1382، روش هاى تحقيق در علوم رفتارى، تهران: ساوالان.
- حسني كاخكی، ا.، قلي پور، آ. 1386، رفتار شهروندي سازماني: گامي ديگر در جهت بهبود عملکرد سازمان در قبال مشتري، پژوهشنامه بازرگاني، ش. 45، صص. 145-115.
- حسین چاری، م.، فداکار، م.م، 1384، بررسی تاثیر دانشگاه بر مهارت های ارتباطی بر اساس مقایسه دانش آموزان و دانشجویان. دو ماهنامه علمی- پژوهشی دانشور رفتار، سال دوازدهم، دوره جدید، شماره 15، صص 32-21.
- حسین زاده، ع.ح. و ایدر، ن.ا. و عباسی، ا. و 1394، بررسي عوامل مؤثر بر مشاركت شهروندي در بين شهروندان شهر خرم آباد، مطالعات شهری، سال دوم، شماره دوم، بهار، صص 82-59.
- حسين زاده، ع.ح. و فدائي ده چشمه، ح.، 1391، بررسي عوامل اجتماعي مؤثر بر مشاركت شهروندان در امور شهري مطالعه موردي: شهر شهركرد، مطالعات جامعه شناسی شهری، سال دوم، شماره پنجم، زمستان، 82-59.
- حكمت نيا، ح. موسوي، م.ن.،1383، تحليل تاريخي از مشاركت شهروندان در اداره امور شهرهاي ايران. فصلنامه تحقيقات جغرافيايي. شماره 80. صص 136-121.
- حیدری نژاد، ص. و مهرابی زاده هنرمند، م. و داودی، ا. و پاینده، م.، 1389، ارتباط میان ویژگی های شخصیتی و راهبردهای مدیریت تعارض مدیران تربیت بدنی استان خوزستان، نشریه دانشور، فصلنامه عملی پژوهشی شاهد، سال سوم، شماره 5.
- خوی نژاد، غ.، 1385، روشهای پژوهش در علوم تربیتی، تهران: سمت.
- درگاهي، ح.، موسوي، م. ه.، عراقيه فراهاني، س.، شهام، گ. 1387، مديريت تعارض و راهبردهاي مرتبط، پياورد سلامت، دوره 2، ش. 1 و 2، صص 72-63.
- دفت، ر.، 1374، تئوری سازمان و طراحی ساختار، ترجمه پارسائیان و اعرابی، تهران: موسسه مـطالعات و پژوهـشهای بازرگانی، جلد دوم.
- دیلینی، ت.، 1388، نظریه های کلاسیک جامعه شناسی، ترجمه: بهرنگ صدیقی، وحید طلوعی، تهران: نی.
- رباني، ر. و همكاران 1386، بررسي تأثير رفاه اقتصادي و اجتماعي بر ميزان مشاركت شهروندان در امور شهري مورد مطالعه شهر اصفهان، دو فصلنامه علوم اجتماعي دانشگاه فردوسي مشهد، سال چهارم، ش دوم، صص 73-99.
- رضایی، رو و حسینی، ج. و ولایی، ن.، 1379، عملکرد مهارت های ارتباطی پزشکان با بیماران و نگرش پزشکان نسبت به ان
- رضائیان، ع.، 1389، مبانی مدیریت رفتار سازمانی، تهران: سمت، چاپ دهم.
- روزبهانی، س. 1391، بررسی رابطه بین هوش هیجانی با راهبردهای مدیریت تعارض بین مدیران مدارس متوسطه شهر کرج، دانشگاه بوعلی سینا، دانشکده ادبیات و علوم انسانی.
- ريتزر، ج.، 1385، نظريه هاي جامعه شناسي در دوران معاصر، ترجمه محسن ثلاثي، چاپ يازدهم، تهران: علمي.
- زهدي م.، و شافعي، ر. و هاشمي، س.ر.، 1391، تاثير بازارگرايي بر قابليتهاي ارتباطي مورد مطالعه: شركتهاي كوچك و متوسط صنعتي شهر كرمانشاه، پژوهش نامه مديريت تحول، سال چهارم، شماره 8، صص 164-146.
- زهري بيدگلي، س. م. و زاهد زاهداني، س.س.، 1391، مديريت شهري و تبيين مشاركت اجتماعي شهروندان در شهرداري، مطالعات جامعه شناسی شهری، سال دوم، شماره پنجم، زمستان، صص 120-83.
- زياري، ك. و زندوي، س. م. و آقاجاني، م. و مقدم، م. 1392، بررسي مشاركت شهروندي و نقش آن در مديريت شهري شهرهاي كوچك نمونه ي موردي: شهرهاي گله دار، ورزنه و هيدج، دو فصلنامه جغرافيا و توسعه ناحيه اي، شماره 13، پاييز و زمستان، صص 282-261.
- ساروخاني، ب. و اميرپناهي، م،1385، ساخت قدرت در خانواده و مشاركت اجتماعي، فصلنامه پژوهش زنان، دورة چهارم، ش سوم.
- سعیدیکیا، ع. و نصیری، م. ر.، 1385، مشتریان آینده امروز متولد میشوند، مجله روش، شماره 11.
- سعيدى، ر. 1387، تكنيكهاى روابط عـمومى، تـهران: انتشارات سمت.
- سفيدى، ر. 1387، نقش روابط عمومى در تسهيل ارتباطات مردمى، فصلنامۀ هنر هشتم، ش.1، صص. 175-165.
- سـفيدى، ه. 1377، راهبردهاى عملى روابط عمومى، تهران: انتشارات دانشگاه آزاد اسلامى واحد تهران مركز، چـاپ اول.
- سید جـوادین، س. ر. و یوسفی، پ، 1385، تعیین عوامل موثر بر وفـاداری مشتریان بـانک توسعه صادرات ایران با استفاده از مفاهیم مدیریت ارتباط با مشتری، دوماهنامه بررسیهای بازرگانی، شماره 18.
- شاه بهرامی، ا. 1389، رابطه هوش هیجانی مدیران با راهبردهای مدیریت تعارض آنان در دانشگاه علوم پزشکی ایران، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه پیام نور استان تهران، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی.
- الشوکی، س.ی، 1383، بررسی عوامل موثر بر مشارکت اجتماعی شهروندان در اداره امور شهر. مورد منطقه 6 تهران. دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران.
- شیانی، م.، 1381، شهروندی و رفاه اجتماعی، فصلنامه رفاه اجـتماعی، سال اول، شماره 4، تـابستان 1381.
- صاحلی صدقیانی، ج. و اخوان، م.، 1385، مدیریت ارتباط با مشتری، مجله حسابدار، انجمن حسابداران خبره ایران، شماره 176.
- صدقی، ج.، 1384، تبیین عوامل موثر در افزایش جلب مشارکت مشارکت شهروندان در اداره امور شهر، دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی
- طبیبی، ج.، 1381، بررسی ویژگیهای ارتباطات سازمانی در مکاتب مدیریت، مجله کنترولر، تابستان و پاییز، شماره 11 و 12، ۷۷-۵۸.
- عباس زاده، م.، 1387، بررسي عوامل مؤثر بر مشاركت شهروندان در امور شهري مورد مطالعه: شهر اصفهان، پايان نامه دكتري، اصفهان: دانشگاه اصفهان.
- عبدالله پور، ج. و مختار پور، ح. و مختار پور، ر.، 1392، مشارکت پذیری شهروندان تهرانی در حوزه وظایف شهرداری مطالعه موردی: شهروندان منطقه 4 شهرداري تهران، مديريت شهري، دوره: 11، شماره: 31، صص 174-157.
- عبدالهي، م.، 1383، زنان و نهادهاي مدني؛ مسائل، موانع و راهبردهاي مشاركتي مدني زنان در ايران، مجله جامعه شناسي ايران، سال پنجم، ش دوم: صص ۹۹-۶۳.
- علوی تبار، ع.ر.، 1379، الگوی مشارکت در جامعه مردم سالار، ماهنامه شهرداری ها، سال اول، شماره هشتم، آبان
- عموزاد خـلیلی، ح. و تقوی فـرد، م. ت.، 1386، تاثیر به کارگیری مفاهیم مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی در ساختار تجارت الکترونیک، دومین همایش بینالمللی تجارت الکترونیک و تجارت جهانی، تهران.
- غفاري، غ.، و نيازي، م.، 1386، جامعه شناسي مشاركت، تهران: نزديك.
- فخیمی، ف.،1381، فشار عصبي و تعارض در سازمان و راههاي مقابله با آنها، هوای تازه، تهران.
- فرتوکزاده، ح. و باقری، ع.، 1385، مدیریت نظاممند نواوری مشتریمدار، مجله گزیده مـدیریت، سال هـفتم، شماره 60.
- فرحبد، ف.، امیرعلوي، س. و نجف زاده، ص.،1390، جایگاه مدیریت تعارض وگشودگی ارتباط درارتقاي اعتماد کارکنان پرستاري، مجله دانشگاه علوم پزشکی گیلان، پاییز، جلد 20 شماره 79، صص 30 -24.
- فروزنده دهکردی، ل. و مهتری آرانی، م.، 1392، اهمیت ارتباطات سازمانی، اولین همایش داخلی مدیریت و حسابداری، نظنز، دانشگاه آزاد اسلامی واحد نظنز، معاونت پژوهشی.
- فرهنگی، ع.، 1373، مبانی ارتباطات سازمانی، مؤسسه تهران تایمز، تهران، جلد اوّل.
- فرهی، ب.، ۱۳۷۸، فرهنگ و ارتباطات سازمانی و نقش آن در تحول سازمانی، مجله مصباح، مهر، شماره 31، صص ۱۱۲-۷۷.
- فیاضی، م.، 1388، تعارض درك شده وسبک هاي مدیریت تعارض، مجله ي مدیریت تحول، شماره دوم، صص 110-۹۹.
- قاسمی، و و ژیانپور، م.، 1386، مشارکت در امور شهری به مثابه حق و وظیفه شهروندی مورد مطالعه: اصفهان و فرایبورگ، در کتاب مقالات برگزیده همایش حقوق شهروندی، مرکز مطبوعات و انتشارات قوه قضاییه، تهران.
- قنبری، ا.، 1391، بررسی تطبیقی تاثیر فضای شهری بر میزان مشارکت شهروندان مورد مطالعه: محلات شهر تبریز، نشریه علمی-پژوهشی جغرافیا و برنامه ریز، سال 18، شماره 48، تابستان، صص 243-211.
- کاتلر، ف.، 1385، اصول بازاریابی، ترجمه: بهمن فروزنده، چاپ هفتم، نشر آموخته، تهران.
- کرایب، ی.، ۱۳۸۶، نظریهی اجتماعی مدرن: از پارسونز تا هابرماس، ترجمهی عباس مخبر، چاپ پنجم، آگه، تهران.
- کلدی، ع.،1381، بررسی نگرش شهروندان از مشارکت در مدیریت شهری در منطقه هفت تهران، فصلنامه جمعیت، سال دهم، شماره 42 زمستان.
- کمرون، ک و وتن، د.ا.، 1383، مدیریت تعارض، ترجمه سیدمهدی الوانی، حسن دانایی فرد و یوسف عالی نژادزمینی، موسسه تحقیقات و آموزش مدیریت، تهران.
- كرايب، ی.، 1386، نظريه هاي اجتماعي مدرن، ترجمه عباس مخبر، چاپ چهارم، نشر آگه، تهران.
- كشتكاران، علي، حاتم، ناهيد، رضايي، ريتا، لطفي، منصوره 1390، رابطه هوش هيجاني با راهبردهاي مديريت تعارض در مديران آموزشي و پژوهشي دانشگاه علوم پزشكي شيراز، حكيم، دوره 14، ش. 4، صص. 218-211.
- كلانتري، ص. و رباني، ر. و صداقت، ک.، 1384، ارتباط فقر با قانون گريزي و شكل گيري آسيب اجتماعي، فصلنامه رفاه اجتماعي. شماره 18، صص 22-1.
- گل پرور، م. و عریضی، ح.، ۱۳۸۵، نقش مشارکت شهروندی، شایسته سالاری و ساختارهای سازمانی در رفتار و نگرش کارکنان سازمان ها، مجله رفاه اجتماعی، زمستان، شماره 23، صص ۲۷۶-۲۴۹.
- گي روشه، 1376، جامعه شناسي تالكوت پارسونز، ترجمه هادي غبراني و داود طبائي، انتشارات روش، تهران.
- ماهرويي، ا.، 1381، حقوق و تكاليف شهروندي و قانون گريزي شهروندان، نشريه عدالت، شماره 15.
- محمدنژاد شورکایی، م.، و جشنی آرانی، م.، و یزدانی، ح.، 1390، فراروش تحقیقات انجام شده در زمینه عوامل مؤثر بر رضایت مشتری: تحلیل اسنادی پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه های دولتی تهران، مجله: چشم انداز مدیریت بازرگانی، شماره 39، تابستان، صص 164-141.
- مشرفی، ل، 1391، بررسی رابطه توانایی برقراری ارتباط موثر کارکنان اداره برق ملکان با بهروی منابع انسانی، پایان نامه کارشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی
- مصطفی پورکندلسی، ک.، 1380، بررسی طرز تلقی شهروندان منطقه 7 تهران از مشارکت در مدیریت شهری، دانشگاه آزاد، واحد تهران مرکز.
- معصومي، ف.، 1382، بررسي عوامل مؤثر بر گرايش شهروندان به مشاركت اجتماعي در شوراي اسلامي شهر داراب، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شيراز.
- معیری، ن. 1390، رابطه بین سبک های تصمیم گیری و توانایی حل تعارض مدیران مدارس راهنمایی و متوسطه شهر کرمان در سال تحصیلی 90-89، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید باهنر کرمان، دانشکده ادبیات و علوم انسانی.
- مقیمی، م.، 1377، سازمان و مدیریت رویکرد پژوهشی، چاپ اول، نشر ترمه، تهران.
- مهدی زاده ملاباشی، ت.، و منتظر قائم، م.، 1393، قابلیت های تکنولوژی های اطلاعاتی و ارتباطی جدید و تاثیر آن بر فرآیند ارتباطات اجتماعی سطوح کلان و گروه های اجتماعی خاص، کنگره بین المللی فرهنگ و اندیشه دینی، قم، مرکز راهبری مهندسی فرهنگی شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر.
- نــادري يوانلــو، م.، 1389، تحقــق مشــاركت شهروندي در قالب محله محـوري بـا توجـه بـه شرايط ايران، اولين همايش شهروندي و مديريت محله اي حقوق و تكـاليف، اداره كـل مطالعـات اجتماعي فرهنگي شهرداري تهـران بـا همكـاري معاونت پژوهشي دانشگاه آزاد اسلامي.
- نجاتی حسینی، م.، 1380، جامعه مدرن شهروندی و مشارکت، فصلنامه پژوهشی، تحلیلی، آموزشی مدیریت شهری، سال دوم، شماره 5 بهار.
- نظام نامه جامع آموزش و مشاركت هاي شهروندي، 1385،، جلد اول، معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، تهران.
- الوانی، م.، 1386، مدیریت عمومی، چاپ سی و یکم، نشر نی، تهران.
- وکیلی فرد، ح. و مران جوری، م. و علی خانی، ر.، 1388، شناخت مدیریت ارتباط با مشتری، مجله: حسابدار، فروردین، شماره 204 و 205، صص 75-69.
- هارجی، ا. و ساندرز، ک.، دیکسون، د.، 1384، مهارتهای اجتماعی در ارتباطات میان فردی، ترجمه خشایار بیگی. رشد، تهران.
- هال، ر.، ال.، 1381، سازمان: ساختار، فرآیند و رهآوردها، ترجمه علی پارسائیان و سید محمد اعرابی، چاپ دوم، دفتر پژوهـشهای فرهنگی، تهران.
- هـامیلتون، س.1375، تجزیهوتحلیل ارتـباطات سازمانی، ترجمه داود مـحب عـلی، دانشگاه علامه طـباطبائی، تهران.
منابع انگلیسی
- Acs, Z. J., & Audretsch, D. B. 1988. Innovation in large and small firms: an empirical analysis. The American Economic Review, 784, 67-90.
- Adams, James 1980, Intemational Procass and Organisation BoundaryActivities, Research in Organisational Behaviour 2, 321-355.
- Aland Islands Peace Institute 2002.1.Conflict management. Available from world wide web: http://www.peace.aland.ficonflict.html
- Almond, G.A. Verba, S. 1963, The Civic Culture: Political Attitudes and Democracy in Five Nations: An Analytic Study, Boston, MA: Little Brown.
- Amason, A. and Sapienza, H. 1997, The Effects of Top Management Team Size and Interaction Norms on Cognitive and Affective Conflict, Journal of Management, Vol. 23, No. 4, pp. 495-516.
- Amason, A.C. 1996, Distinguishing the Effects of Functional and Dysfunctional Conflict on Strategic Decision Making: Resolving A Paradox for Top Management Teams, Academy of Management Journal, Vol. 39, No. 1, pp. 123-48.
- Aula, P., & Siira, K. 2010. Organizational Communication and Conflict Management Systems A Social Complexity Approach. Nordicom Review, 31, 125-141
- Baum, H.S 2004. Citizen participation, international cyclopedia of the social & behavioral sciences, pp. 1840-1846.
- Bodtker, A.M. and Jameson, J.K. 2001, Emotion in Conflict Formation and Its Transformation: Application to Organizational Conflict Management, International Journal of Conflict Management, Vol. 12, No. 3, pp. 259-75.
- Bradford, K.D., Stringfellow, A. and Weitz, B.A. 2004, Managing Conflict to Improve the Effectiveness of Retail Networks, Journal of Retailing, Vol. 80, No. 3,pp. 181-95.
- Brgelt, C. & Kurse, R. 2002, Introduction Rules: Apriori Implementation, 14th Conference of Computational of Statistics COMPSTAT.
- Brown, S.A. 2000, Customer Relationship Management: A Strategic Imperative in the World of Business, John Wiley & Sons.
- Bull, Christopher 2003, Strategic Issues in customer relationship management implementation, Business process management Journal, Vol. 9, No.5, pp. 592-602.
- Bygrave, William D. 1994, The Portable MBA inEntrepreneurship, John Wiley & Sons.
- Chen, I.J., & Popovich, K. 2003. Understanding customer relationship management CRM: people, process and technology. Business process management journal, Vol. 24, pp.672-688.
- Cheng, C. 1995, “Multi-Level Gender Conflict Analysis and Organizational Change, Journal of Organizational Change Management, Vol. 8, No. 6, pp. 26-39.
- Combe, I. A., & Greenley, G. E. 2004. Capabilities for strategic flexibility: a cognitive content framework. European Journal of Marketing, 3811/12, 1456−
- Conrad, C. & Scott, M. P. 2002. Strategic organizational communication in a global economy, US of America, Earl Mcpeek.
- Daniel, Lerner. “Communication Systems and Social System: A Statistical Exploration in History and Policy.” 1958.
- Day, G. S., & Van den den Bulte, Ch. 2002. Superiority in customer relationship management: Consequences for competitive advantage and performance. Report. 02-123. Cambridge, MA: Marketing Science Institute.
- De Dreu, C.K.W. 1997, Productive Conflict: The Importance of Conflict Management and Conflict Issue, in De Dreu, C.K.M. and Van de Vliert, E. Eds, Using Conflict in Organizations, Sage Publications, Thousand Oaks, CA, pp. 9-22.
- Dijkstra Maria T.M, Dierendonck Dirk Van, Evers Arne and De Dreu Carsten K.W 2005 conflict and well- being at work: the moderating role of personality, Journal of Managerial psychology, Vol20, No2, pp87-104.
- Docherty, I. Goodlad, R & paddison R. 2001. Civic culture community and citizen participation in contrasting neighborhoods, Urban studies, Vol. 38, No 12, pp 2225-2250.
- Doppler, E., Harkins, D. A., & Mehta, C. M. 2008. Emerging Empowerment: Conflict Resolution Intervention and Preschool Teachers’ Reports of Conflict Behavior. Early Education and Development, 19, 885-906.
- Dossa, Luc H., Aisha Abdulkadir, Hamadoun Amadou, Sheick Sangare, Eva Schlecht 2011, Exploring the diversity of urban and peri-urban agricultural systems in Sudano-Sahelian West Africa: An attempt towards a regional typology, Landscape and Urban Planning, Volume 102, Issue 3, 15 September, Pages 197-206, ISSN 0169-2046, http://dx.doi.org/10.1016/j.landurbplan.2011.04.005.
- Eckerson, W. & Watsonm H. 2000, Harnessing Customer Information for strategic Advantage: Technical Challenges and Business Solution, Social Report, The Data Warehousing Institute, Chatsworth, CA.
- Elihu, Katz. “Communication Research and the Image of Society Convergence of two Traditions.” 1959.
- Erfurt, John 2002. Dealing with conflict. Available from world wide web: http://www.nsba.org.sbot/toolkit/conflict.html
- Euwema, M.C., Van de Vliert, E. and Bakker, A.B. 2003, Substantive and Relational Effectiveness of Organizational Conflict Behavior, International Journal of Conflict Management, Vol. 14, No. 2, pp. 119-39.
- Fickel, L. 1999, Know your customer, CIO Magazine, Vol. 12, No. 21, pp. 62-72.
- Ford, N.M., Walker, O.C. Jr and Churchill, G.A. 1975, Expectation Specific Measures of the Intersender Conflict and Role Ambiguity Experienced by Salesmen, Journal of Business Research, Vol. 3, No. 2, pp. 95-112.
- Freet, B; Marcinek, M. 2005. The future of the academic library and the academic librarian: a delphi study reloaded. Routledge, 111, 37-63.
- Friedmann, John. 2002. the prospect of cities. Minneapolis: University of Minnesota Press. p 168.
- Goldenbergm B. 2000, What is an e-customer? Why You Need Them now, In Proceedings of DCI Customer Relationship Management Conference Boston, MA, 27-29June.
- Gross, M. A., & Guerrero, L. K. 2000. Managing conflict appropriately and effectively: An application of the competence model to Rahim‟s organizational conflict styles.
- Grunig, James and Ted Hunt 1984, Managing Public Relation. New York:Holt. Holtz, Shel.
- Hee-sung, B. 2012. The effect of market orientation on relationship commitment and relationship effectiveness of port logistics firms. The Asian Journal of Shipping and Logistics, 281, 105-134.
- Hills, Beverly and Mcleod, Jack, 2011, the effects of discussion networks on participation in public forum, communication Research.
- Hodge, B.J., and William P. Anthony. 1988, Organization Theory. Boston: Allyn and Bacon.
- Hornung, C. 2002. Conflict Management techniques. Available from World Wide Web:http://www.onlinewbc.gov/Docs/manage/conflict.html
- Hotepo, O.M., Asokere, A.S.S. & Abdul-Azeez, I.A. 2010. Empirical Study of the Effect of Conflict on Organizational Performance in Nigeria. Business and Economics Journal, http://astonjournals.com/bej
- Isaksson R. Total quality management for sustainable development: Process based system models. Business Process Management Journal. 2006;125:632-45.
- Jacob, F. 2006. Preparing industrial supplies for customer integration. Industrial Marketing Management, 35, 45−56.
- Jameson, J.K. 1999, Toward A Comprehensive Model for the Assessment and Management of Intraorganizational Conflict: Developing the Framework, International Journal of Conflict Management, Vol. 10, No. 3, pp. 268-94.
- Janssen, O., Van de Vliert, E. and Veenstra, C. 1999, how Task and Person Conflict Shape the Role of Positive Interdependence in Management Teams, Journal of Management, Vol. 25, No. 2, pp. 117-42.
- Janssens, M., & Brett, J.M. 2006. Cultural intelligence in global teams: A fusion model of collaboration, Group and Organization Management, 31, 124-153.
- Jehn, K.A. 1995, A Multi-Method Examination of the Benefits and Detriments of Intragroup Conflict, Administrative Science Quarterly, Vol. 40, No. 2, pp. 256-82.
- Jehn, K.A. 1997, A Qualitative Analysis of Conflict Types and Dimensions in Organizational Groups, Administrative Science Quarterly, Vol. 42, No. 3, pp. 530-57.
- Jehn, K.A. and Chatman, J.A. 2000, The Influence of Proportional and Perceptual Conflict Composition on Team Performance, International Journal of Conflict Management, Vol. 11, No. 1, pp. 56-73.
- Jones, G. R., George, J., & Hill, C.W. 2000. Contemporary management. Boston: McGraw-Hill.
- Kakirman Yildiz. 2012. Effective Communication Skills to Manage The Library: Relations Between Managers and Librarians.Qualitative and Quantitative Methods in Libraries. 92, 141-153.
- Kassanoff, B. 2000, uild Loyalty Into Your e-Business, in Proceeding of DCI Customer Relationship Management Conference, Boston, Ma, 27-29June.
- Khosravani, B. 2006, CRM Conference Tehran, Gostaresh Anformatic Co.
- Knox, S., Makian, S., Payne, A., Peppard, J. & Ryals, L. 2003, Customer Relationship Management: Perspectives From the Marketplace, Oxford Butterworth Heinermann.
- Lewicki, R., Saunders, D., Barry, B. and Minton, J. 2003, Essentials of Negotiation, 3rd ed., McGraw Hill, Singapore.
- Massey, G.R. Dawes, P. L. 2007. Personal characteristics, trust, conflict, and effectiveness in marketing/sales working relationships, European Journal of Marketing, 419/10, 1117-1145.
- Maxwell, J. P. 2007. Conflict management and mediation training: A vehicle for community empowerment? Conflict Resolution Quarterly, 152, 83–96.
- Medina, J.M., Dorado, M.A., de Cisneros, I.F.J., Arevalo, A. and Munduate, L. 2004, Behavioral Sequences in the Effectiveness of Conflict Management, Psychology in Spain, Vol. 8, No. 1, pp. 38-47.
- James W. and William R. Scott. ۱۹۸۳, Organizational Environments : Ritual and Rationality, Beverly ills, CA: Sage.
- Munduate, L., Ganaza, J., Peiro, J.M. and Euwema, M. 1999, Patterns of Styles in Conflict Management and Effectiveness, International Journal of Conflict Management, Vol. 10, No. 1, pp. 5-24.
- Ngugi, I. K.; Johnsen, R. E., & Erde´lyi, P. 2010. Relational capabilities for value co-creation and innovation in SMEs. Journal of Small Business and Enterprise Development, 172, 260-278.
- Ngugi, I. K.; Johnsen, R. E., & Erde´lyi, P. 2010. Relational capabilities for value co-creation and innovation in SMEs. Journal of Small Business and Enterprise Development, 172, 260-278.
- Nicolett, M., Andren, E. & Gilbert, M. 2000, Challenges of Aggregating and Managing Catalog Content, Gartner Group Report, April 12.
- Nicotera, A.M. 1993, Beyond Two Dimensions: A Grounded Theory Model of Conflict-Handling Behavior, Management Communication Quarterly, Vol. 6, No. 3,pp. 282-306.
- Olekalns, M., Smith, P.L. and Walsh, T. 1996, The Process of Negotiating: Strategy and Timing As Predictors of Outcomes, Organizational Behavior and Human Decision Processes, Vol. 68, No. 1, pp. 68-77.
- Paulraj, A.; Lado, A. A., & Chen, I. J. 2008. Inter-organizational communication as a relational competency: antecedents and performance outcomes in collaborative buyer–supplier relationships. Journal of Operations Management, 26, 45− 64.
- Pinkley, R.L. and Northcraft, G.B. 1994, Conflict Frames of Reference: Implications for Dispute Processes and Outcomes, Academy of Management Journal, Vol. 37, No. 1, pp. 193-205.
- Pondy, L.R. 1966, A Systems Theory of Organizational Conflict, Academy of Management Journal, Vol. 9, No. 3, pp. 246-56.
- Pondy, L.R. 1967, Organizational Conflict: Concepts and Models, Administrative Science Quarterly, Vol. 12, No. 2, pp. 296-320.
- Pondy, L.R. 1989, Reflections on Organizational Conflict, Journal of Organizational Change Management, Vol. 2, No. 2, pp. 94-8.
- Pondy, L.R. 1992a, Historical Perspectives and Contemporary Updates, Journal of Organizational Behavior, Vol. 13, No. 3, pp. 253-5.
- Pondy, L.R. 1992b, Reflections on Organizational Conflict, Journal of Organizational Behavior, Vol. 13, No. 3, pp. 257-61.
- Priem, R.L. and Price, K.H. 1991, Process and Outcome Expectations for the Dialectical Inquiry, Devil’s Advocacy, and Consensus Techniques of Strategic Decision Making, Group & Organization Studies, Vol. 16, No. 2, pp. 206-25.
- Putnem, L. and Poole, M.S. 1987, Conflict and Negotiation, in Jablin, F.M., Putnam, L.L., Roberts, K.H. and Porter, L.W. Eds, Handbook of Organizational Communication, Sage, Newbury Park, CA, pp. 549-99.
- Ramirez, A.R. 2010. Impact of Cultural Intelligence Level on Conflict Resolution Ability: A Conceptual Model and Research Proposal, Emerging Leadership Journeys, 31, 42-56.
- Reich, Warren A; Wagner-Westbrook, Bonnie J. and Kressel, Kenneth 2011. Actual and ideal conflict styles and job distress in a health care organization, The Journal of Psychology, 1411, 5-15.
- Reid, D.A., Pullins, E.B., Plank, R.E. and Buehrer, R.E. 2004, Measuring Buyers’ Perceptions of Conflict in Business-To-Business Sales Interactions, The Journal of Business & Industrial Marketing, Vol. 19, No. 4, pp. 236-49.
- Richards, M. & WBLLS, A. 2004. “Impacts of illegality & barriers to legality”. Henduras, International Forestry Review.
- Ritter, T., & Gemu¨nden, H. G. 2003. Network competence: its impact on innovation successand its antecedents, Journal of Business Research, 569, 745-55.
- Robbins, S. P 2006. Organizational behavior, Eleventh edition, Prentice- Hall Inc.
- Robbins, Stephen p2003 Organizational Behavior, 10 Edition, Prentice – Hall India.
- Rosenfield, James, R. 2002, Customer Relationship Management: A Brief Story and a Big Mystery, crmguru.com.
- Saavedra, R., Earley, P.C. and Van Dyne, L. 1993, Complex Interdependence in Task-Performing Groups, Journal of Applied Psychology, Vol. 78, No. 1, pp. 61-73.
- Schulz-Hardt, S., Jochims, M. and Frey, D. 2002, “Productive Conflict in Group Decision Making: Genuine and Contrived Dissent As Strategies to Counteract Biased Information Seeking”, Organizational Behavior and Human Decision Processes, Vol. 88, No. 2, pp. 563-86.
- Schwenk, C.R. 1990, Effects of Devil’s Advocacy and Dialectical Inquiry on Decision Making: A Meta-Analysis, Organizational Behavior and Human Decision Processes, Vol. 47, No. 1, pp. 161-77.
- Sessa, V. 1996, “Using Perspective Taking to Manage Conflict and Affect in Teams”, The Journal of Applied Behavioral Science, Vol. 32, No. 1, pp. 101-15.
- Shahrina, N., Subarna, S., Ena, B., Hezlina, H. Wan, F., Azrai, A. 2014, Organizational Communication Climate and Conflict Management: Communications Management in an Oil and Gas Company, Procedia – Social and Behavioral Sciences, Vol. 109, Pp. 1046-1058
- Charlotte D & Darling John R 2004 “From Chaos to order: Exploring new frontiers conflict management, Organization Development Journal. Vol 22, No 3, pp 22-41.
- Sheppard, B.H. 1992, Conflict Research As Schizophrenia: The Many Faces of Organizational Conflict, Journal of Organizational Behavior, Vol. 13, No. 3, pp. 325-34.
- Simons, T.L. and Peterson, R.S. 2000, Task Conflict and Relationship Conflict in Top Management Teams: The Pivotal Role of Intragroup Trust, Journal of Applied Psychology, Vol. 85, No. 1, pp. 102-11.
- Sternberg, R.J. and Soriano, L.J. 1984, Styles of Conflict Resolution, Journal of Personality and Social Psychology, Vol. 47, No. 1, pp. 115-21.
- Stoner, James, et al 1998, Management, Prentice- Hall
- Tellefsen, T. and Eyuboglu, N. 2002, The Impact of A Salesperson’s In-House Conflicts and Influence Attempts on Buyer Commitment, Journal of Personal Selling & Sales Management, Vol. 22, No. 3, pp. 157-72.
- Thomas, K.W. 1976, Conflict and Conflict Management, in Dunnette, M.D. Ed., Handbook of Industrial and Organizational Psychology, Rand McNally, Chicago, IL, pp. 889-935.
- Thomas, K.W. 1992, Conflict and Conflict Management: Reflections and Update, Journal of Organizational Behavior, Vol. 13, No. 3, pp. 265-74.
- Tsikata, Prosper Y 2010, The Cyber Dimension of Citizen Participation on Ghanaweb: An Analysis of Ghana’s 2008 Presidential Campaign, LAP LAMBERT Academic Publishing.
- Van de Vliert, E., Nauta, A., Euwema, M.C. and Janssen, O. 1997, The Effectiveness of Mixing Problem Solving and Forcing, Using Conflict in Organizations, Sage Publications, Thousand Oaks, CA, pp. 38-52.
- Van de Vliert, E., Nauta, A., Giebels, E. and Janssen, O. 1999, Constructive Conflict At Work, Journal of Organizational Behavior, Vol. 20, No. 4, pp. 475-91.
- Walker, O.C., Churchill, G.A. Jr and Ford, N.M. 1975, Organizational Determinants of the Industrial Salesman’s Role Conflict and Ambiguity, Journal of Marketing, Vol. 39, No. 1, pp. 32-9.
- Wall, V.D. Jr and Nolan, L.L. 1986, Perceptions of Inequity, Satisfaction, and Conflict in Task-Oriented Groups, Human Relations, Vol. 39, No. 11, pp. 1033-52.
- Weerawardena, J., & O’Cass, A. 2004. Exploring the characteristics of the marketdriven firms and antecedents to sustained competitive advantage. Industrial Marketing Management, 33, 419−428.
- Weingart, L.R., Thompson, L.L., Bazerman, H.H. and Caroll, J.S. 1990, Tactical Behavior and Negotiation Outcomes, International Journal of Conflict Management, Vol. 1, No. 1, pp. 7-31.
- Wilbur, Schramm 1955. “Information Theory and Mass Communication.”
محصولات مشابه
فرمت فایل | word, pdf |
---|---|
رشته | مدیریت دولتی گرایش تحول |
تعداد صفحات | 141 |