فرمت فایل | word, pdf |
---|
بررسی رابطه بین بازارگرایی ادراکی و موفقیت سازمان در شرکت مخابرات شهرستان کرمان
چکیده
هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین بازارگرایی ادراکی و موفقیت سازمان در شرکت مخابرات شهرستان کرمان می باشد. روش تحقیق از نوع توصيفي- همبستگي مي باشد. جامعه اماری شامل کلیه کارکنان شرکت مخابرات شهرستان کرمان به تعداد 520 نفر می باشد که نمونه ای به حجم 220 نفر و به روش تصادفی ساده انتخاب شد. براي جمعآوري دادهها از پرسشنامه های بازارگرایی ادراکی با روایی 83/0 و پایایی 89/0 و موفقیت سازمانی با روایی 88/0 و پایایی 87/0 استفاده گرديده است. براي تجزيه و تحليل داده ها از ضريب همبستگي پیرسون – اسپیرمن و رگرسيون چند متغیره استفاده شده است.داده ها با نرم افزار spss تجزیه تحلیل گردید. نتايج تحقيق نشان داد که بین بازارگرایی ادراکی با موفقیت سازمانی در شرکت مخابرات شهرستان کرمان رابطه مستقیم و معنی داری وجود دارد و همچنین بین مشتری گرایی، رقیب گرایی و هماهنگی بین وظیفه ای با موفقیت سازمانی رابطه مستقیم و معنی داری وجود دارد و مهمترین پیش بینی کننده های موفقیت سازمانی به ترتیب، هماهنگی بین وظیفه ای، مشتری گرایی و رقیب گرایی می باشد.
کليد واژگان: بازارگرایی ادراکی، موفقیت سازمان، مخابرات
فهرست مطالب
فصل اول: کلیات تحقیق
فصل دوم: مروری بر ادبیات تحقیق
2-1- بخش اول: مبانی نظری بازارگرایی ادراکی 13
2-1-3- ابعاد بازارگرایی ادراکی 15
2-1-4 رویکرد های قالب در بازارگرایی 22
2-2- بخش دوم: مبانی نظری موفقیت سازمانی 25
2-2-2- تعریف موفقیت سازمانی 26
2-2-3- عوامل موثر بر موفقیت سازمانی 27
2-2-4- محيط سازماني مناسب براي موفقيت طلبان 28
2-2-5- مراحل دستیابی به موفقیت 29
2-2-6- ویژگی های کارکنان در سازمان موفق 31
2-2-7- نظریات سازمانی موفقیت 40
2-2-8-مدل های موفقیت سازمانی 45
2-3- بخش سوم مروری بر تحقیقات گذشته 53
2-3-1- تحقیقات انجام شده در خصوص بازارگرایی در داخل کشور 53
2-3-2- تحقیقات انجام شده در خصوص بازارگرایی در خارج کشور 55
2-3-3- تحقیقات انجام شده در خصوص موفقیت سازمانی در داخل کشور 57
2-3-4- تحقیقات انجام شده در خصوص موفقیت سازمانی در خارج از کشور 59
فصل سوم:مواد و روش ها
3-4- حجم نمونه و روش نمونه گیری 68
3-5- ابزار گرد آوری داده ها 69
3-6- روایی و پایایی ابزار سنجش 69
3-8- روشهاي تجزيه و تحليل داده ها 70
فصل چهارم: نتایج
4-1-1- وضعيت متغير بازارگرایی ادراکی 73
4-1-2- نمره هاي متغير بازارگرایی ادراکی و مولفه های آن 75
4-1-3- بررسي توزيع متغير بازارگرایی ادراکی و مولفه هاي آن 75
4-1-4- وضعيت متغير موفقیت سازمانی 76
4-1-5- نمره هاي متغير موفقیت سازمانی و مؤلفه هاي آن: 77
4-1-6- بررسي توزيع متغير موفقیت سازمانی و مولفه هاي آن- 78
4-2- بررسي فرض نرمال بودن متغيرها 78
4-3- بررسي فرضيه اصلي تحقيق 79
4-4- بررسي فرضيه های فرعی تحقيق 80
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
5-1- نتایج توصیف کیفی متغیرهای تحقیق 89
5-4-1- پیشنهادات برگرفته از نتایج تحقیق 93
5-4-2- پیشنهادهایی برای محققین آینده 94
5-4-3- محدودیت ها و تنگناهای تحقیق 94
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول 4-1: توزيع فراواني بازارگرایی ادراکی 73
جدول 4-2: آماره هاي توصيفي بازارگرایی ادراکی و مولفه هاي آن 75
جدول 4-3: توزيع فراواني موفقیت سازمانی 76
جدول 4-4: آماره هاي توصيفي موفقیت سازمانی و مولفه هاي آن 77
جدول 4-5: آماره هاي آزمون کلموگرف اسميرنف براي بررسي فرض نرمال بودن بودن متغيرها 78
فهرست اشکال و نمودارها
عنوان صفحه
شکل 2-1- اهمیت مدیریت عملکرد شایستگی 34
نمودار 4-1: درصد فراواني بازارگرایی ادراکی 74
نمودار 4-2: منحنی توزیع طبیعی بازارگرایی ادراکی 74
نمودار4-3: نمودارجعبه اي براي مقايسه توزيع متغير بازارگرایی ادراکی و مولفه هاي آن 75
نمودار 4-4: درصد فراواني موفقیت سازمانی 76
نمودار 4-5: منحنی توزیع طبیعی موفقیت سازمانی 77
نمودار4-6: نمودارجعبه اي براي مقايسه توزيع متغير موفقیت سازمانی و مولفه هاي آن 78
نمودار 4-7: نمودار پراکنش بين بازارگرایی ادراکی با موفقیت سازمانی 80
نمودار 4-8: نمودار پراکنش بين مشتری گرایی با موفقیت سازمانی 81
نمودار 4-9: نمودار پراکنش بين رقیب گرایی با موفقیت سازمانی 83
نمودار 4-10: نمودار پراکنش بين هماهنگی بین وظیفه ای با موفقیت سازمانی 84
منابع فارسی
- ابطحي ح. 1386. مديريت منابع انساني اداره امور کارکنان در سازمان هاي دولتي، صنعتي و بازرگاني، کرج، موسسه تحقيقات و اموزش مديريت.
- ابوسعیدی مقدم ص. 1391. رابطه ریسک پذیری و مربی گری مدیران شعب بانک صادرات کرمان با میزان جذب منابع مالی شعب. پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان.
- احمدي، پرویز. 1388 .طراحی مدل بهبود بهره وري نیروي انسانی با نگرش مدیریت بهر ه وري. رساله دکتراي مدیریت.
- آقازاده، هاشم و مهرنوش، مینا، 1389 ، ” مقیاس بومی بازارگرایی بانک های تجاری ایران”، چشم انداز مدیریت بازرگانی، شماره2، 143-199.
- ال دفت ر. 1390. تئوری و طراحی سازمان، ترجمه علی پارسائیان و سید محمد اعرابی، تهران دفتر پژوهشهای فرهنگی.
- الوانی م. دانایی فرد ح. 1380. گفتارهایی در فلسفه تئوری های سازمان های دولتی، تهران سمت.
- الوانی، سیدمهدی ، 1384 ، مدیریت عمومی، تهران، نشر نی.
- امینی ا. رمضانی م. 1385 . ارزیابی عوامل موفقیت شرکت های تعاونی مرغداری گوشتی استان تهران، نشریه اقتصاد کشاورزی و توسعه، شماره 55 90- 67.
- اورعی یزدانی ح. 1381. نگرش بر توانمندسازی، تهران مطالعات بازرگانی.
- بقایی محسن. 1393 ، بررسی رابطه بین مدیریت کیفیت جامع و موفقیت و بقاء سازمانی از مسیر بازارگرایی و کیفیت خدمات (مورد مطالعه: شرکت توانیر). دانشگاه پیام نور استان تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد.
- بندریان ر. 1386. عوامل کلیدی موفقیت برای سازمان های پلیسی، فصلنامه دانش انتظامی، دوره9، شماره 2 52-66.
- بهزادی، ف.، نکویی مقدم، م.، کشاورز، ح.، 1391، بررسی رابطه بین انواع فرهنگ های سازمانی با مولفه های موفقیت سازمانی، فصل نامه پژوهشی، شماره 1.
- بيک زاد ج. عظيمي ف. بهرامي ب. رضايي ا. 1390. بررسي رابطه ويژگي هاي شغلي با نياز به کسب موفقيت کارکنان، دو ماهنامه دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، دوره 9، شماره 3.
- پور آذرکفاش، مرتضوی سعید، حسنی مقدم صادق 1391، کاربرد فلسفه بازاريابي اجتماعي در تمايل به اهداي داوطلبانه خون با استفاده از تئوري رفتار برنامه ريزي شده. نشریه پژوهشی خون، شماره 34، صص17-1.
- جدي س. 1375. روش هاي ايجاد وجدانکار در سازمان، ماهنامه علمي اموزشي تدبير، شماره 65 63.
- جزنی ن. 1378. مدیریت منابع انسانی، تهران نی.
- حاجی کریمی ع ع. فرجیان م. 1387. مدیریت سرمایه انسانی، اجتماعی و عاطفی با رویکردی اثربخش در موفقیت شغلی مطالعه موردی بانک ملت، نشریه مدیریت دولتی، دوره1، شماره1 68-84.
- حسینی م. پناهی م. 1386. ایجاد مزیت رقابتی با رویکرد عوامل کلیدی موفقیت مطالعه موردی صنعت کاشی ایران، فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی، شماره 45 24-37.
- حقیقی م ع. 1387. مدیریت رفتار سازمانی، تهران ترمه.
- خاکی غ ر. 1384. آشنایی با مدیریت بهره وري، تهران سایه نما
- دارابي ح. گودرزي م. کاظم نژاد ا. حميدي م. بررسي نقش فن آوري اطلاعات بر پياده سازي مديريت دانش در دانشکده هاي تربيت بدني دولتي ايران. پژوهش هاي فيزيولوژي و مديريت در ورزش، شماره 7 7-19.
- دوآن ش. سیدنی ش. 1380. نظریههای شخصیت، ترجمه یحیی سید محمدی، تهران هما.
- دوبونو ا. 1389. تدابیر موفقیت، ترجمه هادی رشیدیان، تهران پیکان.
- دونا ا. لین ا ب. 1386. هفت راز زنان موفق در مدیریت، ترجمه غلامرضا صالحی معوا، تهران موسسه خدمات فرهنگی رسا.
- دیل کارنگی ج. الن ا. 1389. رمز موفقیت، ترجمه محمد جواد پاکدل و مسعود میرزایی، تهران پارسا.
- رادفرثمین 1392. نقش میانجی کیفیت رابطه وارتباطات سازمانی در تاثیر بازارگرایی ادراکی بر قصد دانشجویان به تبلیغات شفاهی مراکز آموزش عالی. دانشگاه یزد، پایان نامه کارشناسی.
- رايج، حمزه1387. بررسي وضعيت بازاريابي داخلي بانک کشاورزي و ارتباط آن با مشتري گرايي بانک. پايان نامه ارشد رشته مديريت بازرگاني. دانشکده مدريت دانشگاه تهران.
- رضاییان ع. نیروي انسانی، عامل استراتژیک مدیریت، فصلنامه دانش، شماره 12 21-37.
- رضائیان، ع.، 1388. مدیریت رفتار سازمانی، سمت
- رنجبریان ر. 1385. موفقیت در چند قدمی شماست، روزنامه امید کرمان، شماره 25 1-4.
- روستا احمد، داور ونوس، ابراهیمی عبدالحمید 1392، مدیریات بازاریابی، انتشارات سمت، تهران، چاپ نهم.
- زارعي م. 1387. بررسي عوامل مرتبط با ميزان استفاده از سيستم هاي اطلاعات مديريت در تصميم گيري از ديدگاه مديران سازمان هاي دولتي شهرستان کازرون، پایان نامه کارشناسی ارشد.
- سرمد ز. بازرگان ع. حجازی ا. 1390. روش های تحقیق در علوم رفتاری. تهران آگاه.
- سعیدی, حمید و محمدرضا موحدی، ۱۳۹3، تاثیربازارگرایی و بازار یابی الکترونیکی بر کارایی خدمات گردشگری: مطالعه موردی شهر تهران، دومین کنفرانس بین المللی آینده پژوهی، مدیریت و توسعه اقتصادی، مشهد، دانشگاه تربت حیدریه، http://www.civilica.com/Paper-MCED02-MCED02_189.html.
- سيد جوادين ر. 1386. نظريه هاي مديريت و سازمان، تهران نگاه دانش.
- شریفی ط. امیراسماعیلی م. بهشتی فر م. نکویی مقدم م. تأثیر یادگیری سازمانی بر موفقیت سازمانی در کارکنان اداری دانشکده های علوم پزشکی کرمان . فصلنامه علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل. ۱۳۹۴، دوره ۷ ، شماره۱ ۱-۱۱
- طالقاني، محمد. 1390. رابطه بين بازارگرايي و رضايت مشتريان از كيفيت خدمات بانكهاي تجاري استان گيلان. ماهنامه مهندسي مديريت ، سال پنجم، شماره 42.
- طاهری ش. 1386. راهنمای عملیاتی پیاده سازی و اجرای سیستم سنجش عملکرد و بهبود بهره وری، تهران هستان.
- عزیزی، شهریار، جمالی کاپک، شهرام و رضایی، مرتضی، 1391، «بررسی ارتباط بین ارزش ویژه برند با همخوانی شخصیت برند و مشتری»، فصلنامه علمی – پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین، سال دوم، شماره چهارم، شماره پیاپی (7)، صص 81-63.
- عیسی خانی ا. 1387. سازمان با عملکرد برتر، تدبیر، شماره 192 19.
- فرامرز, مرتضی، ۱۳۸۹. بازارگرایی و عملکرد کسب و کار در ایران، نخستین کنفرانس ملی بازاریابی و برندهای حامی محیط زیست، تهران، پوینده تاو شناسا، http://www.civilica.com/Paper-GBCONF01-GBCONF01_004.html.
- فقهی فرهمند، ن ،1384، مدیریت استراتژیک سازمان، چاپ اول، نشر فروزش، تهران .
- کرمی، س.، 1390، بررسی ارتباط بین یادگیری سازمانی و موفقیت سازمانی در دستگاه های اجرایی شهر رفسنجان، پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان
- کنش لو، بشیر. 1386. مدیریت بهره وری و ارتقای کیفیت زندگی شغلی. نشریه فرهنگ و تعاون، 46: 9-5.
- كرمي م. ايران نژاد م. جعفري كرفستاني ز. وضعيت موجود و چشم انداز مطلوب کاربرد فناوري اطلاعات در آموزش عالي، پژوهش و برنامه ريزي در آموزش عالي، دوره 19، شماره 2 23-48.
- مارشال ر. 1389. انگيزش و هيجان، ترجمه سيد محمدي، تهران ويرايش.
- مقیمی م. 1390. سازمان و مدیریت رویکرد پژوهشی، تهران ترمه.
- مهدوی ح. بیاتی ف. راستی بزرگی م. 1387. بررسی عوامل شرکتهای دانش محور، فصلنامه تخصصی پارکها و مراکز رشد، شماره 16 33
- مهرپور, رامین و منصور امینی لاری، ۱۳۹3، بررسی تاثیر تاکتیک های بازار یابی رابطه مند بر وفاداری مشتریان در فروشگاه های موبایل شهر شیراز، پنجمین کنفرانس بین المللی حسابداری و مدیریت و دومین کنفرانس کارآفرینی و نوآوری های باز، تهران، همایشگران مهر اشراق، http://www.civilica.com/Paper-MOCONF05-MOCONF05_202.htm.
- میرکمالی م. 1386، روابط انسانی در آموزشگاه، تهران یسطرون.
- میرکمالی ر. رهبری و مدیریت، تهران یسطرون.
- نجف بیگی ر. 1389. سازمان و مدیریت، تهران ترمه.
- نعيمي گ. نظري م ع. 1390. ارتباط كيفيت زندگي كاري باعملكرد شغلي، فصلنامه تازه هاي روان شناسي صنعتي/سازماني، شماره 8.
- نکویی مقدم م. بهزادی گودری ف. کشاورز ح.1392. بررسی رابطه بین انواع فرهنگ های سازمانی با مولفه های موفقیت سازمانی شامل انعطاف پذیری، انسجام، سرعت و نوآوری در بیمارستان های منتخب دولتی استان کرمان ، بیمارستان.دوره ۱۱ ، شماره۱ ۷۳-۸۲
- نیک سرشت مهدی ،1389، بررسی تاثیر بازارگرایی ادراکی مشتریان بر روی وفاداری آنان در بانک کشاورزی شهر کرمان، پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه شهید باهنر کرمان، دانشکده مدیریت و اقتصاد ..
- هادوی م. 1388. رابطه بین بیانیه مأموریت سازمان با موفقیت سازمانی در دستگاههای اجرایی شهرستان رفسنجان، پایان نامه کارشناسی ارشد، مدیریت دولتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان.
- هومن ح ع. 1389. شناخت روش علمي در علوم رفتاري پایه های پژوهش، تهران پارس
منابع انگلیسی
- Ahmed, P. K., & Rafiq, M. (2010). Internal marketing: the tools and concepts for change: Butterworth-Heinemann.
- Awwad, M. S., & Agti, D. A. M. (2011). The impact of internal marketing on commercial banks’ market orientation. International Journal of Bank Marketing, 29(4), 308-332.
- Baker E, Sinkula M(2009).”Learning Orientation, Market Orientation, and Innovation: Integrartingand Entending Models of Organizational Performance”.journal of Market focused Management.4.295-308.
- Bryant, C. (2014). Explain the relationship between social marketing managers and banks gain. journal of marketing vol.35.
- Castle N.G. 2006. An instrument to measure job satisfaction of nursing home administrators , BMC Medical Research Methodology; No6 47.
- chen sh, quester p(2013).” Modeling store loyality: perceived value in market orientation practice”. Journal of service marketing.188-198.
- Chieng, F. Y. L. & Goi, C. L. (2011). “Customer-based brand equity: A study on interrelationship among the brand equity dimension in Malaysia”, African Journal of Business Management, 5 (30), pp.
- Csikszentmihalyi Nakamura J. 2011. Positive Psychology Where did it come from, where is it going? In K ,M , Sheldon, T , B , Kashdan, & M ,F, Steger Eds , Designing Positive Psychology , New York, Oxford University 2-9.
- Deci E L. Ryan M. 2000. The ‘‘what” and ‘‘why” of goal pursuits Human needs and the self-determination of behavior , Psychological Inquiry, 11 227-268.
- Deshpande R, Farley J, Webster and Frederick E(2012).”Corporate culture, customer orientation, and innovativeness in Japanese firms: a Quadrad analysis”. Journal of Marketing; Jan. 57. 1. ABI/INFORM Global. pg. 23.
- Dvorak 2000. Organizational successand Working Condition of Today’s High School Journalism Educator; Journal Journalism Education Today 26.
- FisherN(2012).”Marketing for the construction industry”.Longman House. Burnt Mill. Harlow.
- Fried Y. Ferris 2009. The validity of the job characteristics model A review and met analysis , Personnel Psychology, No40 287-313.
- Gary N. Meritocracy M. 2010. modernization and students’ occupational expectations Cross-national evidence Original Research Article. Research in Social Stratification and Mobility, Vol 28, No 3 275-289.
- B ,etal(2005) ,Cultural vs. Opevational Market Orientation and Objective vs. Subjective performance : pevspective of production and operations “. industrial Marketing Management , vol. 34 , pp.
- D etal. (2010) , The Market Orientation new produet performance relationship : Redifinig the modeating role of environmental conditions ” Intern. J. of Research in Marketing , vol. 23, pp.
- Hankinson, P. (2014). ” As successful marketing and sales in chain stores “, Journal of Product and Brand Management , 6 (10), pp. 346-60.
- Harpest 2006. Five secrets of high performing companies,2006, from www.sixdisciplines.com.
- Harris, L. C., & Ogbonna, E. (2009). The responses of front-line employees to market-oriented culture change. European Journal of Marketing, 34(3/4), 318-340.
- A , etal , (2014) , ” Market Orientation and performance in the Service industry : A date eavelopment analysis , journal of Business research , vol. 60 , pp.
- Helfert G &etal(2002),”Redifining Market Orientation from a Relationship perspective “,European Journal of Marketing ,vol. 36(9/10),p. p.
- Huang, R and Sarigöllü, E, 2012, How brand awareness relates to market outcome, brand equity, and the marketing mix, Journal of Business Research, vol: 65,p: 92–99
- Im S, Hussain M, Sengupta S(2008).” Testing interaction effects of the dimensions of market orientation on marketing program creativity”. J Bussiness research program cteativity . 61.859-867.
- Iran Nejad PM. Sassangohar P. 2005. Organization and management, 8th Ed, Tehran Iran Banking Institute Publication 394-401.
- Jaworski B, Kohli K, Sahay A(2011).”Market-Driven Versus Driving Markets”. Journal of the Academy of Marketing Science. 28.45-54.
- Jimenez- Jimenez D, G.Cegarra- Navarro J(2007).” The performance effect of organisational learning and market orientation”. J Industrial marketing management. 36.694-708.
- Kim, H. B. , Kim, W. G. & An, J. A. (2013). “Marketing perceived as loyal customers ”, Journal of consumer marketing, 20 (4) ,pp. 335-351.
- Kirca, A. H., Jayachandran, S., & Bearden, W. O. (2005). Market orientation: a meta-analytic review and assessment of its antecedents and impact on performance. Journal of Marketing, 24-41.
- R. G.; K. H. Leitnern & M. Bornemann., 2000, Measuring and Reporting Intangible Asset and Results in a European Contract Research Organization. Paper Prepared for the Joint German-OECD Conference Benchmarking Industry-Science Relationships. Berlin: Germany.
- Krueger P.et al. 2002. Organization Specific Predictors of Organizational success Findngs from a Canadian Multi Sit Quality of Work Life; Health Service Research.
- Lee, Y. K., Kim, S. H., Seo, M. K., & Hight, S. k. (2015). Market orientation and business performance: Evidence from franchising industry. International Journal of Hospitality Management, 44, 28–37
- Lings N. I. (2004) “Internal market orientation-Construct and consequences”, Journal of Business Research, no. 57: pp:
- Matthewman J.2007. Trends and Developments in the Use of Competency Frameworks, Competency,No 41 2-11.
- Micheels, Gow (2010)” The Effect of Alternative Market Orientation Strategies on Firm Performance ” International Journal of Marketing Studies, Vol. 4, No. 3;PP:2-15.
- NarverJ, Slater F, Tietje B(2000). “Creating a Market Orientation”.journal of Market focused Management. 2 .241-255.
- Panigyrakis G, K.Theodoridis P(2007).” Market orientation and performance: An empricial investigation in the retail industry in Greece”. Journal of Retailing and consumer services .14.137-149.
- Sin, leo Y. M , Tse , alan C. B et al , (2004) , An nalysis of the relationship between Market Orientation and business performance in the hotel industry” , Hospitality management , vol. 24, pp.
- s, etal (2011), ” Market Orientation and customer satisfaction ” , Jounrnal of industrial marketing management ” , vol. 33 , pp.
- Taylor C R, etal (2008),” Does having a market orientation lead to higher levels of relationship commitment and business performance? Evidence from the Korean robotics industry”, Industrial Marketing Management, Volume: 37 Issue: 7 pp.
- Tsai, Y., & Wu, S. W. S. (2011). Internal Marketing, Organizational Commitment and Service Quality.
- Whittington J L . Goodwin V L. Murray 2004. Transformational leadership, goal difficulty, and job design independent and interactive effects on employee outcomes , The Leadership Quarterly, No155 593-606.
- Wong, H. & Merrilees, B. (2016). “Organizational Success Factors ”, Journal of Product & Brand Management, 17 (6), pp. 372–383.
- Youngjoon S. Jongwook K. Price JL. 2004. The determinants of job satisfaction among hospital nurses a model estimation in Korea, International Journal of Nursing Studies; No41 437-46.
محصولات مشابه
فرمت فایل | word, pdf |
---|---|
رشته | مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی |
تعداد صفحات | 110 |