فرمت فایل | word, pdf |
---|
بررسی رابطه استراتژی های ارتباطی مواجهه با بحران و مشغولیت مصرف کنندگان در رسانه های اجتماعی با شهرت برند، مورد مطالعه: شرکت لبنیات کاله
چکیده
هدف اصلی این تحقیق بررسی رابطه استراتژی های ارتباطی مواجهه با بحران و مشغولیت مصرف کنندگان در رسانه های اجتماعی با شهرت برند، مورد مطالعه: شرکت لبنیات کاله بود. جامعه ی آماری این پژوهش مصرف کنندگان محصولات لبنی کاله بودند که حداقل یک ساعت در هفته از شبکه های اجتماعی استفاده می کردند. نمونه ی آماری این پژوهش، بر اساس جامعه ی آماری که نامتناهی است 384 نفر انتخاب گردید که نمونه گیری به روش گلوله برفی انجام شد. جهت گردآوری و تحلیل داده ها، در این تحقیق ترکیبی از روش های کمی (نظرسنجی) و کیفی (مطالعه موردی با بهره گیری از داده های ثانویه) بهره گرفته شد. ابزار گردآوری اطلاعات در این تحقیق منابع کتابخانه ای، آنلاین، رسانه های اجتماعی و پرسشنامه طراحی شده توسط حسین علی میرزا و همکاران (2015) بود. این پرسشنامه در قالب یک نظرسنجی آنلاین در راستای سنجش برداشت کاربران آنلاین از اعتبار اطلاعات موجود در رسانه های اجتماعی و تعیین میزان مشغولیت کاربران در جوامع آنلاین برندها، مورد استفاده قرار گرفت. روایی پرسشنامه در تحقیق علی میرزا (2015)، 89/0 بدست آمد و تایید گردید. پایایی پرسشنامه نیز با آلفای کرونباخ محاسبه گردید و 87/0 بدست آمد که مورد تایید واقع شد. نتایج تحقیق رابطه بین استراتژی های ارتباطی مواجهه با بحران با شهرت برند را تایید نمود براین اساس پیامدهای مختلفی از جمله: تاثیر منفی بر شهرت و ارزش برند، فراخوان تحریم و تاثیر منفی مالی در نتیجه ی استراتژی های نامناسب ارتباطی مواجهه با بحران بوجود می آید. همچنین نتایج تحقیق رابطه ی مثبت و معنی داری بین مشغولیت کاربران و شهرت برند را اثبات نمود از آنجا که بین اعتماد کاربر به اطلاعات رسانه های اجتماعی و قابل باور بودن گزارش یک رویداد بحرانی رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد.
واژگان کلیدی:
استراتژی های ارتباطی مواجهه با بحران، مشغولیت مصرف کنندگان، رسانه های اجتماعی، شهرت برند، شرکت لبنیات کاله
فهرست مطالب
1-8-تعاریف نظری و عملیاتی واژگان کلیدی تحقیق.. 6
فصل دوم: مباني تحقيق و مروري بر تحقيقات انجام شده
2-2-2-دسته بندی رسانه های اجتماعی.. 13
2-2-4-انگیزه ها و نگرش های مصرف کننده 19
2-2-7-انواع کاربرد رسانه اجتماعی.. 27
عنوان صفحه
2-2-7-1-استفاده ی شخصی از رسانه اجتماعی.. 27
2-2-7-2-استفاده ی سازمانی از رسانه های اجتماعی.. 28
2-2-8-خطرات احتمالی رسانه اجتماعی.. 30
2-2-8-1-اعتبار اطلاعات در رسانه های اجتماعی.. 31
2-2-8-2-بحران رسانه اجتماعی.. 32
2-2-9-استراتژی های مواجهه با بحران. 34
2-2-10-1-مدل های اندازه گیری شهرت (اعتبار) شرکت… 37
3-2-روش تحقیق و ابزار گردآوری داده ها 46
3-4- روش نمونهگيري و حجم نمونه. 47
3-5- روش و ابزار گردآوري دادهها 47
عنوان صفحه
3-6- روايي و پایایی ابزار سنجش… 50
3-7- روش تجزیه و تحلیل دادهها 50
4-2-بررسی استراتژی های مواجهه با بحران شرکت کاله در مقایسه با سایر شرکت ها 52
4-2-1-شناخت بحران رسانه اجتماعی نمونه های موردی.. 52
4-2-2-1-بحران رسانه اجتماعی.. 59
4-2-2-2-استراتژی های ارتباطی مواجهه با بحران. 61
4-3-بررسی رابطه بین مشغولیت کاربران دررسانه های اجتماعی با شهرت برند. 65
4-3-1-اطلاعات جمعیت شناختی.. 66
4-3-2-1-مشغولیت کاربران آنلاین در رسانه اجتماعی.. 66
4-3-2-2-برداشت کاربران از اعتبار اطلاعات رسانه های اجتماعی در زمان عادی.. 70
4-3-2-3-برداشت کاربران از اعتبار رسانه های اجتماعی در زمان بحران. 72
4-3-2-4-برداشت کاربران از استراتژی های ارتباطی مواجهه با بحران. 74
4-3-2-5-برداشت کاربران از تاثیر بحران بر سازمان. 76
عنوان صفحه
پیوست ب) توضیح متغیرها و ماتریکس همبستگی 1. 100
پیوست ج) توضیح متغیرها و ماتریکس همبستگی 2. 103
فهرست شکل ها
عنوان صفحه
شکل 2-1: دسته بندی های رسانه های اجتماعی (سولیس، 2013) 16
شکل 2-2: مدل نظریه ی ارتباطی مواجهه با بحران متناسب با شرایط (کومبز، 2007) 41
شکل 4-1: رسانه های اجتماعی کاربران نمونه آماری.. 68
شکل 4-2: دلایل استفاده از رسانه های اجتماعی.. 70
شکل 4-3: برداشت کاربران از اعتبار انواع منابع خبری در زمان بحران. 74
شکل 5-1: مدل ارتباطی بحران رسانه اجتماعی.. 82
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول 2-1: انواع شبکه های اجتماعی و مثال (فراستینو و همکاران، 2012) 14
جدول 2-2: مدل های ارتباطی بحران. 35
جدول 3-1: دسته بندی سوالات پرسشنامه. 50
جدول 4-1: خلاصه ای از اطلاعات شرکت های بررسی شده به عنوان نمونه موردی.. 52
جدول 4-2: منشأ بحران (نتایج تحقیق) 59
جدول 4-3: دلیل ایجاد بحران(نتایج تحقیق) 60
جدول 4-4: کانال های انتشار اطلاعات(نتایج تحقیق) 60
جدول 4-5: زمان بندی عکس العمل به بحران. 61
جدول 4-6: کانال های عکس العمل به بحران. 61
جدول 4-7: عکس العمل ها به بحران. 62
جدول 4-10: جزئیات پیامدهای بحران رسانه ی اجتماعی برای هر شرکت… 64
جدول 4-11: اطلاعات جمعیت شناختی.. 66
جدول 4-12: حضور آنلاین کاربران. 67
جدول 4-13: میزان فعالیت کاربران در رسانه اجتماعی.. 67
جدول 4-14: فراوانی و درصد برداشت کاربران از اهمیت رسانه های اجتماعی در زندگی شخصی و کاری کاربران 69
جدول 4-15: برداشت کاربران از اعتبار اطلاعات رسانه های اجتماعی در زمان عادی.. 70
جدول 4-16: برداشت کاربر از میزان اعتبار انواع منابع خبری در زمان عادی.. 71
جدول 4-17: رتبه بندی کاربران به فعالیت های کاله در پاسخگویی به بحران. 75
جدول 4-18: میزان رضایت کلی کاربران از استراتژی های ارتباطی مواجهه با بحران شرکت کاله. 75
منابع فارسی
- عابد سعیدی، ژیلا (1394). روش تحقیق در علوم پزشکی و بهداشت. تهران : سالمی
منابع انگلیسی
- Aaker, D. (2014)/ Brand Portfolio Strategy, Free Press, New YorkG.
- Aaker, D.A. (2015). Aaker on Branding, New York: Morgan James Publishing
- Aula, P. (2010). Social media, reputation risk and ambient publicity management. Strategy & Leadership, 38(6), 43-49.
- Avery, E. J., Lariscy, R. W., Kim, S., & Hocke, T. (2010). A quantitative review of crisis communication research in public relations from 1991 to 2009. Public Relations Review, 36(2), 190-192.
- Bampo, Mauro, Michael T. Ewing, Dineli R. Mather, David Stewart, and Mark Wallace. (2008). “The Effects of the Social Structure of Digital Networks on Viral Marketing Performance.” Information Systems Research 19: 273-290.
- Benoit, W. L. (1997). Image repair discourse and crisis communication. Public Relations Review, 23(2), 177-186.
- Bucher, H. J. (2002). Crisis communication and the Internet: Risk and trust in a global media. First Monday, 7(4).
- Burns N, Grove SK. (1993). The practice of nursing research. 2nd ed. Philadelphia: W.B. Saunders Company.
- Campbell, Colin, Leyland F. Pitt, Michael Parent, and Pierre R. Berthon. (2011). “Understanding Consumer Conversations around Ads in a Web 2.0 World.” Journal of Advertising 40:87-102.
- Carey, J. (2002). Media use during a crisis. Prometheus, 20(3), 201-207.
- Casaló, Luis V., Flavián Carlos, and Miguel Guinalíu. (2008). “Promoting Consumer’s Participation in Virtual Brand Communities: A New Paradigm in Branding Strategy.” Journal of Marketing Communications 14: 19-36.
- Casaló, Luis V., Flavián Carlos, and Miguel Guinalíu. (2008). “Promoting Consumer’s Participation in Virtual Brand Communities: A New Paradigm in Branding Strategy.” Journal of Marketing Communications 14: 19-36.
- Castillo, C., Mendoza, M., & Poblete, B. (2011). Information credibility on twitter. In Proceedings of the 20th international conference on World Wide Web (pp. 675-684).
- Castillo, C., Mendoza, M., & Poblete, B. (2013). Predicting information credibility in timesensitive social media. Internet Research, 23(5), 560-588.
- Cha, (2009). “Shopping on Social Networking Websites: Attitudes towards real versus virtual items.” Journal of Interactive Advertising, 10: 77-93.
- Cheong, J., Margaret A. (2008). “Consumers’ Reliance on Product Information and Recommendations Found in UGC.” Journal of Interactive Advertising 8: 38-49.
- Chi, (2011). “Interactive Digital Advertising VS. Virtual Brand Community: Exploratory Study of User Motivation and Social Media Marketing Responses in Taiwan.” Journal of Interactive Advertising 12: 44-61.
- Chu, C. (2011). “Viral advertising in social media: Participation in Facebook groups and responses among college-aged users.” Journal of Interactive Advertising 12: 30-43.
- Chun, R. (2005). Corporate Reputation: Meaning and Measurement. International Journal of Management Reviews, 7 (2): 91–109.
- Coombs, W. T. (2007). Protecting organization reputations during a crisis: The development and application of situational crisis communication theory. Corporate Reputation Review, 10(3), 163-176.
- Coombs, W. T. (2011). Ongoing crisis communication: Planning, managing, and responding. Sage Publications.
- Cox, A. (2010). “Online Social Network Member Attitude Toward Online Advertising Formats.” MA thesis, The Rochester Institute of Technology.
- Curran, K, Graham, S., Temple, C. (2011). “Advertising on Facebook.” International Journal of E-Business Development 1: 26-33.
- da Silveira, C., Lages, C. & Simões, C. (2011). Reconceptualizing brand identity in a
- Deephouse, D. L. (2000). Media reputation as a strategic resource: An integration of mass communication and resource-based theories. Journal of management, 26(6), 1091-1112.
- Dhar, V., Chang, E. A. (2009). Does chatter matter? The impact of user-generated content on music sales. Journal of Interactive Marketing, 23(4), 300-307.
- Di Pietro, , Pantano, E. (2012). “An Empirical Investigation of Social Network Influence on Consumer Purchasing Decision: The Case of Facebook.” Journal of Direct Data and Digital Marketing Practice 14: 18-29.
- Dijkmans, C., Kerkhof, P., & Beukeboom, C. J. (2015). A stage to engage: Social media use and corporate reputation. Tourism Management, 47, 58-67.
- Duggan, M., Ellison, N.B., Lampe, C., Lenhart, A., & Madden, M. (2015). Social Media Update 2014. Pew Research Center, Internet, Science &Tech. Retrieved from http://www.pewinternet.org/2015/01/09/social–media–update–2014 eBizMBA (May, 2015). Top 15 most popular social networking sites | May 2015. eBizMBA. Retrieved from http://www.ebizmba.com/articles/social–networking–websites
- dynamic environment, Journal of Business Research (66): 28-36.
- Ferguson, Rick. (2008). “Word of mouth and viral marketing: taking the temperature of the hottest trends in marketing.” Journal of Consumer Marketing 25: 178-182.
- Fogg, B. J., & Tseng, H. (1999). The elements of computer credibility. In Proceedings of the SIGCHI conference on Human Factors in Computing Systems (pp. 80-87). ACM.
- Fogg, B. J., Marshall, J., Laraki, O., Osipovich, A., Varma, C., Fang, N., Paul, J., Rangnekar, A., Shon, J., Swani, P.,& Treinen, M.(2001). What makes Web sites credible? A report on a large quantitative study. In Proceedings of the SIGCHI conference on Human factors in computing systems (pp. 61-68). ACM.
- Fombrun, C. J. (1996). Reputation: Realizing value from the corporate image (Vol. 72). Boston, MA: Harvard Business School Press.
- Fombrun, C.J. (2013). Reputation: Realizing the Value from the Corporate Image, Boston: Harvard Business School Press
- Fraustino, J. D., Liu, B., & Jin, Y. (2012). Social media use during disasters: A review of the knowledge base and gaps. National Consortium for the Study of Terrorism and Responses to Terrorism.
- Freberg, K. (2012). Intention to comply with crisis messages communicated via social media. Public Relations Review, 38(3), 416-421.
- Gallaugher, J., & Ransbotham, S. (2010). Social media and customer dialog management at Starbucks. MIS Quarterly Executive, 9(4), 197-212.
- Gattuso, J. (April 9, 2012). Lassonde listens to its customers [blog post]. Retrieved from Gilpin, D. (2010). Organizational image construction in a fragmented online media environment. Journal of Public Relations Research, 22(3), 265-287.
- Georgi, Minkm M. (2012). “eCCIq: The quality of electronic customer-to customer interaction,” Journal of Retailing and Consumer Services http://dx.doi.org/10.1016/j.jretconser.
- Golan, J., Zaidner, L. (2008). “Creative Strategies in Viral Advertising: An Application of Taylor’s Six-Segment Message Strategy Wheel.” Journal of Computer –Mediated Communications 13: 959-972.
- Gonzalez, C. (2010). “Social Media Best Practices for Communication Professionals through the Lens of the Fashion Industry.” MA thesis, The University of Southern California.
- Greyser, S. A., (2009). Corporate brand reputation and brand crisis management. Management Decision, 47 (4), 590-602.
- Grier, C.; Thomas, K.; Paxson, V.; and Zhang, M. (2010). the underground on 140 characters or less. In Proc. 17th ACM Conf. on Computer and Communications Security (CCS), 27–37.
- Harris, Charles, C. (2011). “Engaging customers on Facebook: Challenges for e-retailers,” Journal of Consumer Behavior 10: 338-346.
- Hassanein, Milen, H. (2005). “The Impact of Infusing Social Presence in the Web Interface: An Investigation across Product Types.” Interactive Journal of Electronic Commerce 10: 31-55.
- Healy, J., McDonagh, P. (2013). Consumer roles in brand culture and value co-creation in virtual communities, Journal of Business Research 9 (66): 1528-1540
- Heinonen, (2011). “Consumer activity in social media: Managerial approaches to consumers’ social media behavior.” Journal of Consumer Behavior 10: 356-364.
- Hill, , Foster, P., Volinsky, C. (2006). “Network Based Marketing: Identifying Likely Adaptors via Consumer Networks.” Statistical Science 21: 256-276.
- Hosseinali Mirza V., de Marcellis-Warin N., Warin T. (2015). Crisis Communication Strategies and Reputation Risk in the Online Social Media Environment. International Journal of Business and Social Science, Vol. 6, No.5, IN PRESS.
- Jin, Y., & Liu, B. F. (2010). The blog-mediated crisis communication model: Recommendations for responding to influential external blogs. Journal of Public Relations Research, 22(4), 429-455.
- Johnson, T. J., & Kaye, B. K. (1998). Cruising is believing?: Comparing Internet and traditional sources on media credibility measures. Journalism & Mass Communication Quarterly, 75(2), 325-340.
- Jones, B., John T., & Anderson L. (2009).Corporate Reputation in the Era of Web 2.0: The Case of Primark. Journal of Marketing Management, 25 (9-10), 927–939.
- Kaplan, M. and Haenlein, M. (2010). “Users of the World, Unite! The Challenges and Opportunities of Social Media.” Business Horizons 53: 59-68.
- Kelly, , Gayl, K., Drennan, J. (2010). “Avoidance of Advertising in Social Networking Sites: The Teenage Perspective.” Journal of Interacting Advertising 10: 16-27.
- Kietzmann, J. H., Hermkens, K., McCarthy, I. P., & Silvestre, B. S. (2011). Social media? Get serious! Understanding the functional building blocks of social media. Business horizons, 54(3), 241-251.
- Kim, K. S., Yoo Lee, E., & Joanna Sin, S. C. (2011). Social media as information source: Undergraduates’ use and evaluation behavior. Proceedings of the American Society for Information Science and Technology, 48(1), 1-3.
- Kim, L. (2015). 6 big reasons to use LinkedIn more than Twitter. Inc. Retrieved from http://www.inc.com/bill–murphy–jr/the–guy–who–did–that–viral–shaving–video–now–has–acompany–worth–615–html
- Kim, W. G., Jeong, O. R. and Lee, S. W., (2010). On social Web sites. Information Systems, 35 (2), 215-236.
- Larkin, J. (2016). Strategic Reputation Risk Management. Palgrave Macmillan.
- Liu, B. F., & Fraustino, J. D. (2014). Beyond image repair: Suggestions for crisis communication theory development. Public Relations Review, 40(3), 543-546.
- Liu, B. F., Jin, Y., Briones, R., & Kuch, B. (2012). Managing turbulence in the blogosphere: Evaluating the blog-mediated crisis communication model with the American Red Cross. Journal of Public Relations Research, 24(4), 353-370.
- Mady, T. (2011). “Sentiment toward marketing: Should we care about consumer alienation and readiness to use technology?.” Journal of Consumer Behavior 10: 192-204.
- Mangold, Glynn W., David J. Faulds. (2009). “Social Media: The New Hybrid Element of the Promotion Mix.” Business Horizons 52: 357-365.
- Marken, G. A. (2007). Social media… The hunted can become the hunter. Public Relations Quarterly, 52(4), 9-12.
- Mendoza, M., Poblete, B., & Castillo, C. (2010). Twitter Under Crisis: Can we trust what we RT?. In Proceedings of the first workshop on social media analytics (pp. 71-79). ACM.
- Metzger, M. J., & Flanagin, A. J. (2013). Credibility and trust of information in online environments: The use of cognitive heuristics. Journal of Pragmatics, 59, 210-220.
- Millar, D. P., & Heath, R. L. (Eds.). (2016). Responding to crisis: A rhetorical approach to crisis communication. Routledge.
- Muniz Jr, A. M., & O’guinn, T. C. (2001). Brand community. Journal of Consumer Research, 27(4), 412-432.
- Muñiz, M. Hop, J. S. (2007). “Vigilante Marketing and Consumer Created Communications.” Journal of Advertising 36: 35-50.
- O’keefe, C. (2013). The social network. Texas Bar Journal. Vol. 76, No. 10, pp : 967-969
- Osatuyi, B. (2013). Information sharing on social media sites. Computers in Human Behavior, 29(6), 2622-2631.
- Ott, L., & Theunissen, P. (2014). Reputations at risk: Engagement during social media crises. Public Relations Review. doi:10.1016/j.pubrev.2014.10.015
- Pehlivan, , Funda, S., Berthon, P. (2011). “Mining Messages: Exploring Consumer Response to Consumer vs. Firm Generated Ads.” Journal of Consumer Behavior 10: 313-321.
- Petty, R. E., & Cacioppo, J. T. (1996). Attitudes and persuasion: Classic and contemporary approaches. Westview Press.
- Pew Research Center (2014). Social Networking Fact Sheet: Highlights of the Pew Internet
- Polit DF, Beck CT. (2013). Essentials of nursing research: Appraising evidence for nursing practice: 8th ed. Philadelphia: Lippincott Williams & Wilkins.
- Pookulangara, , Koesler, K. (2011). “Cultural Influence on Consumers’ Usage of Social Networks and its’ Impact on Online Purchase Intentions.” Journal of Retailing and Xonsumer Services 18: 348-354.
- Ratkiewicz, J., Conover, M., Meiss, M., Gonçalves, B., Flammini, A., & Menczer, F. (2011). Detecting and Tracking Political Abuse in Social Media. In ICWSM.
- Safko, L., & Brake, D. K. (2009). The Social Media Bible–Tactics. Tools & for Business Success, Hoboken, New Jersey.
- Seeger, M. W., & Griffin Padgett, D. R. (2010). From image restoration to renewal: Approaches to understanding post crisis communication. The Review of Communication, 10(2), 127141.
- Seeger, M. W., Sellnow, T. L., & Ulmer, R. R. (2013). Communication and organizational crisis. Greenwood Publishing Group.
- Shankar,V, Jeffery, Murali, M., Eileen, K., Rizley, R. (2011). “Innovations in Shopper Marketing: Current Insights and Future Research Issues.” Journal of Retailing 1:s29-s42, doi:10.1016/j.jretai.2011.04.007.
- Sinclaire, K., Clinton E. Vogus. (2011). “Adoption of social networking sites: an exploratory adaptive structuration perspective for global organizations.” Information Technology Management 12: 293-314, DOI 10.1007/s10799-011-0086-5.
- Smith, A. (2011). Why Americans use social media: Social networking sites are appealing as a way to maintain contact with close ties and reconnect with old friends. Pew Research Center. Pew Internet & American Life Project. Retrieved from http://www.pewinternet.org/files/old- media/Files/Reports/2011/Why%20Americans%20Use%20Social%20Media.pdf
- Solis, B., (2013). You are at the center of The Conversation Prism. Brian Solis [online]. 16 July Available from: http://www.briansolis.com/2013/07/you-are-at-the-center-of-theconversation- prism/ [Accessed 20 July 2013].
- Sorescu, , Ruud T. Frambach, Jagdip, S. , Rangaswam, A., Bridges, C. (2011). “Innovations in Retail Business Models.” Journal of Retailing 1: s3-s16, doi:10.1016/j.jretai.2011.04.005.
- Stephens, K. K., & Malone, P. C. (2009). If the organizations won’t give us information…: The use of multiple new media for crisis technical translation and dialogue. Journal of Public Relations Research, 21(2), 229-239.
- Sundar, S. S. (2008). The MAIN model: A heuristic approach to understanding technology effects on credibility. Digital media, youth, and credibility, 73-100.
- Sutton, J., Palen, L., & Shklovski, I. (2008). Backchannels on the front lines: Emergent uses of social media in the 2007 southern California wildfires. In Proceedings of the 5th International ISCRAM Conference (pp. 624-632). Washington, DC.
- Taylor, David G., Strutton, D. , Thompson , K. (2012). “Self-Enhancement as a Motivation for Sharing Online Advertising.” Journal of Interactive Advertising 12:13-28.
- The Economist Intelligence Unit (2005). Reputation: risk of risks. The Economist Intelligence Unit. Retrieved from
- The Guardian (October 27, 2010). Lessons from the palm oil showdown. The Guardian. Retrieved from http://www.theguardian.com/sustainable–business/palm–oil–greenpeacesocial–media
- Tsimonis, G., & Dimitriadis, S. (2014). Brand strategies in social media. Marketing Intelligence & Planning, 32(3), 328-344.
- Utz, S., Schultz, F., & Glocka, S. (2013). Crisis communication online: How medium, crisis type and emotions affected public reactions in the Fukushima Daiichi nuclear disaster. Public Relations Review, 39(1), 40-46.
- Valvi, A., & C. Fragkos, K. (2013). Crisis communication strategies: a case of British Petroleum. Industrial and Commercial Training, 45(7), 383-391.
- Veil, S. R., Sellnow, T. L., & Petrun, E. L. (2012). Hoaxes and the Paradoxical Challenges of Restoring Legitimacy Dominos’ Response to Its YouTube Crisis. Management Communication Quarterly, 26(2), 322-345.
- Wang, A. H. 2010. Don’t follow me: Twitter spam detection. In Proc. 5th Intl. Conf. on Security and Cryptography (SECRYPT).
- Weber, S. (2012). The company behind the brand: in reputation we trust [pdf] Availableat:http://www.webershandwick.com/uploads/news/files/InRepWeTrust_ExecutiveSummary.pdf
- Westerman, D., Spence, P. R., & Van Der Heide, B. (2012). A social network as information: The effect of system generated reports of connectedness on credibility on Twitter. Computers in Human Behavior, 28(1), 199-206.
- York, E.B. (April 20, 2009). What Domino’s Did Right and Wrong in Squelching Hubbub over YouTube Video. Advertising Age. Retrieved from http://adage.com/article/news/crisis-prassessing-domino-s-reaction-youtube-hubub/136086
- Zeng, , Huang, L., Dou, W. (2009). “Social Factors in User Perceptions and Responses to Advertising in Online Social Networking Communities.” Journal of Interactive Advertising 10: 1-13.
- Zhang, , Bernard J. J., Chowdhury, A. (2011). “Business engagement on Twitter: a path analysis.” Electron Markets 21: 161-175. DOI 10.1007/s12525-011-0065-z.
- Zinnbauer, , Honer, T. (2011). “How Brands can Create Social Currency- a Framework for Managing Brands in a New Era.” Marketing Review St. Gallen 28: 50-55.
- http://donya-e-eqtesad.com/news/820695/
- http://hhashemi.com
- http://jamejamonline.ir
- http://money.cnn.com/magazines/fortune/global500/2011/performers/companies/profits/
- http://old.alef.ir/vdchiqnim23nxzd.tft2.html?237125
- http://www.eiu.com/report_dl.asp?mode=fi&fi=1552294140.pdf
- http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930529001483
- http://www.hamshahrionline.ir/details/358578/Science/medical
- http://www.kalleh.com/fa/news/
- http://www.nytimes.com/2010/01/15/technology/15mobile.html?scp=1&sq=sysomos&st= cse&_r=1
- http://www.yum.com/investors/restcounts.asp
- https://goo.gl/d5QexQ
- https://goo.gl/HqSPvB
- https://goo.gl/HYPGjL
- fidilio.com
- foodpress.ir
- khaneyebrand.com
- limesurvey.org
محصولات مشابه
فرمت فایل | word, pdf |
---|---|
رشته | مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی |
تعداد صفحات | 103 |