فرمت فایل | word, pdf |
---|
بررسي رابطه ارتباطات بازاريابي يكپارچه (IMC) و وفاداري مصرف كنندگان نهايي در گروه صنعتي بارز
چکیده
هدف اصلی تحقیق حاضر بررسي رابطه ارتباطات بازاريابي يكپارچه (IMC) و وفاداري مصرف كنندگان نهايي در گروه صنعتي بارز است. با توجه به هدف و موضوع، تحقیق حاضر از نوع کاربردی و با توجه به روش از نوع همبستگی میباشد. جامعه آماری این تحقیق 49 نفر از و مدیران و 25654 نفر از مشتریان گروه صنعتی بارز میباشند که نمونه گیری به روش تصادفی ساده انجام شده است. ابزار گردآوری اطلاعات دو پرسشنامه بازاریابی یکپارچه و پرسشنامه وفاداری مشتریان می باشد که روایی و پایایی آن ها مشخص گردیده است. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آمار توصیفی و آمار استنباطی و با نرم افزار SPSS انجام گردید. نتایج تحقیق نشان داد که بين متغير بازاریابی یکپارچه و وفاداری مشتریان رابطه ی معني داري وجود دارد. همچنین بين متغير بازاریابی مستقیم و وفاداری مشتریان رابطه ی معني داري وجود دارد و بين متغير بازاریابی یکپارچه غیرمالی مستقیم و وفاداری مشتریان رابطه ی معني داري وجود دارد اما نتایج نشان داد که بين متغير افزایش مسئولیت و وفاداری مشتریان رابطه ی معني داري وجود ندارد و همچنین بين متغير اهداف واکنشی و وفاداری مشتریان رابطه ی معني داري وجود ندارد.
واژگان کلیدی:
ارتباطات بازاريابي يكپارچه، وفاداري، مصرف كننده
فهرست مطالب
1-6-تعاریف مفهومی و عملیاتی واژگان. 8
فصل دوم: پیشینه و ادبیات تحقیق
بخش اول: ارتباطات بازاریابی یکپارچه. 11
2-1-1-مفهوم شناسی ارتباطات بازاریابی یکپارچه. 11
2-1-2-اهداف ارتباطات بازاريابي يكپارچه. 17
2-1-3-چشم انداز معاصر ارتباطات بازاریابی یکپارچه. 18
2-1-4-مزایای ارتباطات بازاریابی یکپارچه. 19
2-1-5-عناصر ارتباطات یکپارچه ی بازاریابی.. 22
2-1-6- تاثیر اجزای آمیخته بازاریابی بر ارتباطات بازاریابی یکپارچه. 24
2-1-7-اجرا و کاربرد ارتباطات بازاریابی یکپارچه. 26
2-1-8-1-مدل 1: استقرار ارتباطات بازاریابی یکپارچه فیل.. 26
2-1-8-2-مدل 2: مدل رابستیک – پیکتون و برودریک… 27
2-1-8-3-مدل 3: مدل چهار مرحله ای شولتز و کیچن.. 28
2-1-8-4-مدل 4: مدل برنامه ریزی استراتژیک ارتباطات بازاریابی یکپارچه. 32
2-1-8-5-مدل 5: جایگاه یابی ارتباطات یکپارچه. 33
2-1-8-6-مدل 6: چهارجزئی، کلیاچکو (2013) 35
2-1-9-جمع بندی نظریات پیرامون ارتباطات بازاریابی یکپارچه. 38
بخش دوم: وفاداری مصرف کننده 39
2-2-1-مفهوم شناسی وفاداری مـصرفکننده 40
2-2-2-ماهیت رویکرد رفتاری.. 41
2-2-2-1-نقاط ضعف رویکرد رفتاری.. 41
2-2-4-مزایای وفاداری مزایای وفاداری برای شرکتها 43
2-2-5-مزایای وفاداری برای مصرفکنندگان. 44
2-2-6-شاخصهای سنجش وفاداری مشتریان. 45
2-2-6-1-رابطهء بین رضـایت و وفـاداری.. 45
2-2-7-مراحل تکامل وفاداری مشتریان. 46
2-2-9-عوامل تاثيرگذار بر وفاداري مشتري.. 47
2-2-10-سایر عوامل مؤثر بر وفادارى به نشان تجارى.. 53
2-2-10-4-تبليغات توصيهاي.. 55
بخش سوم : بررسی تحقیقات انجام شده پیرامون موضوع تحقیق.. 57
3-3- جامعه آماری و روش نمونه گیری وحجم نمونه. 69
3-4- ابزار گردآوری اطلاعات… 70
3-5- روایی و پایایی ابزار تحقیق.. 71
3-6- روش تجزیه و تحلیل داده ها 72
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها
4-1-1 توصیف متغیر بازاریابی یکپارچه. 74
4-1-2- توصیف مؤلفه های بازاریابی یکپارچه. 75
4-2- بررسی نرمال بودن متغیرهای پیش بین و ملاک… 77
4-3-2 بررسي فرضيه اول: بین یکصدایی ووفاداری مشتریان درگروه صنعتی بارز رابطه وجود دارد. 79
4-3-3 بررسي فرضيه دوم: بین بازاریابی مستقیم ووفاداری مشتریان در گروه صنعتی بارزرابطه وجود دارد. 80
4-3-4 بررسي فرضيه سوم: بین بازاریابی هماهنگ و وفاداری مشتریان در گروه صنعتی بارز رابطه وجود دارد. 81
فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1- نتایج مربوط به متغیرهای تحقیق و ابعاد آنها 87
5-1-2- نتایج مربوط به بازاریابی یکپارچه. 87
5-1-3- نتایج مربوط به متغیر وفاداری مشتریان. 87
5-4-1-پيشنهاداتي براي سازمان مورد تحقيق.. 92
5-4-2-پيشنهاداتي براي تحقيقهاي آينده 92
پیوست 1-1: پرسشنامه وفاداري.. 104
پیوست 1-2: پرسشنامه ارتباطات بازاريابي يكپارچه. 105
فهرست جداول
جدول 2-1: مفاهیم متداول ارتباطات بازاریابی یکپارچه (منبع: کلیاچکو، 2013: 21) 15
جدول 4-1: توصیف متغیر بازاریابی یکپارچه. 74
جدول 4-2: توصیف مؤلفه های بازاریابی یکپارچه. 75
جدول 4-3: توصیف متغیر وفاداری مشتریان. 76
جدول 4-6: بررسی رابطه بین یکصدایی و وفاداری مشتریان. 79
جدول 4-7: بررسی رابطه بین بازاریابی مستقیم و وفاداری مشتریان. 80
جدول 4-8: بررسی رابطه بین بازاریابی هماهنگ و وفاداری مشتریان. 82
جدول 4-9: بررسی رابطه بینافزایش مسئولیت و وفاداری مشتریان. 83
جدول 4-10: بررسی رابطه بین اهداف واکنشی و وفاداری مشتریان. 84
فهرست نمودارها
نمودار 2-1: استقرار ارتباطات بازاریابی یکپارچه (فیل، 2010: 469) 27
نمودار 2-2: مدل رابستیک (پیکتون و برادریک، 2013: 14) 28
نمودار 2-3: مدل چهار مرحله ای ) کیچن و شولتز، 2009: 108) 29
نمودار 2-4: مدل جایگاه یابی ارتباطات یکپارچه (نواک و فلپس، 2002: 57) 34
نمودار 2-5: مدل 4 جزئی (کلیاچکو، 2013) 36
نمودار 2-6: چهارحالت وفاداري (ديك و باسو، 1994، 107) 58
نمودار 2-7: راﺑﻄﻪ ﺑﻴﻦ رﺿﺎﻳﺖ و وﻓﺎداري ﻣﺸﺘﺮﻳﺎن (هريسون، 2000، 129) 58
نمودار 4-1 نمودار جعبه ای توصیف متغیر بازاریابی یکپارچه. 75
نمودار 4-2 نمودار جعبه ای مؤلفه های بازاریابی یکپارچه. 76
نمودار 4-3 نمودار جعبه ای توصیف متغیر وفاداری مشتریان. 77
نمودار 4-4 پراکنش رابطه بازاریابی یکپارچه و وفاداری مشتریان. 78
نمودار 4-5 پراکنش رابطه یکصدایی و وفاداری مشتریان. 80
نمودار4-6 پراکنش رابطه بازاریابی مستقیم و وفاداری مشتریان. 81
نمودار 4-7 پراکنش رابطه بازاریابی هماهنگ و وفاداری مشتریان. 82
نمودار 4-8 : پراکنش رابطه افزایش مسئولیت و وفاداری مشتریان. 83
نمودار 4-9: پراکنش رابطه اهداف واکنشی و وفاداری مشتریان. 84
منابع فارسی
- اخلاصی، امیر (1391)، اصول برندسازی با رویکرد ارتباطات یکپارچه بازاریابی.تهران:انتشارات علمی.
- آكر،ديويد(1391)،«مديريت استراتژيك بازار»،ترجمه صفرزاده،فرهنگى و خادمى،چاپ سوم (ايران)،تهران:پيام پويا.
- حاجی کریمی،عباس علی (1392)، عوامل مؤثر بر وفاداری مشتریان به مارک تجاری، چشم انداز مدیریت بازرگانی، ش. 15 و 16، صص. 164-129.
- روستا،احمد؛ داور، ونـوس؛ ابـراهيمى، عـبد الحميد(1387)،«مديريت بازاريابى»،چاپ دوازدهم (ايران)،تهران:آگاه.
- ریچارد،فردریک.اف(1390)؛رهبری به سوی وفاداری،ترجمه عبد الرضا رضـایینژاد، گـزیده مدیریت،سال دوم، ش. 24، صص. 58-50.
- سالاری،غلامرضا (1389)، منافع و هزینههای وفاداری مـشتری، تدبیر.ش 180، صص. 15-9.
- سالامون، م(1389)، بازاريابي، افراد واقعي، انتخاب واقعي،ترجمه ونوس، د. و كرمي، م. مهربان نشر.
- طالقانى،محمد.كوچ،سعدى (1391)، «بررسى رابطه بين بستهبندى و سـهم بـازار مـحصول شير در ايران»، تهران،دانشگاه آزاد اسلامى.
- عبدالوند، م. ع.، حيدرزاده، ك. و نجفي پيراسته، م. ( 1389 ). “ارزيابي كاربرد بازاريابي مستقيم در موسسات خدماتي غيرانتفاعي”، . مجله پژوهش هاي مديريت. بهار 89
- كاتلر،فيليپ(1390)،«مديريت بازاريابى»،ترجمه فروزنده،بهمن،چـاپ سـوم(ايران)،تـهران: آموخته.
- كاتلر،فيليپ(1391)،«ده اشتباه نابخشودنى در بازاريابى نشانهها و راهحلها»،ترجمه حيدرزاده، چاپ سوم(ايران).تـهران:كسـا كاوش.
- كاتـئورا،فيليپ.گراهام،جان(1392)،«بازاريابى بين المللى»،ترجمه نيكو مرام،عبد الوند،چاپ دوم(ايران).تهران:دانـشگاه آزاد اسـلامى-واحد علوم و تحقيقات.
- محمدی،اسماعیل(1392)؛مشتریمداری و تکریم اربابرجوع،تهران:خدمات فرهنگی رسا.
- هاوكينز،دل.بست،راجر،كانى،كنث(1390)،«رفتار مصرفكننده»،ترجمه روستا،بـطحايى، چـاپ اول(ايران)،تـهران:سارگل.
- هوریتز،ژاک (1390)،هفت کلید استراتژی خـدمات، ترجمه سـید مـحمد اعرابی و داوود ایزدی، تهران: انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی، چاپ اول.
منابع انگلیسی
- Aaker, D.A. (2012) Leveraging the corporate brand. CaliforniaManagement Review, 46 (3), 6–18.
- Alvarez, J.G., Raeside, R., and Jones, W.B. (2014) The importance of analysis and planning in customer relationship marketing: verification of the need for customer intelligence and modelling. Database Marketing and Customer StrategyManagement, 13 (3), 222–230.
- American Marketing Association (2015) Integrating the Brand Communications Process, American Marketing Association, http: //www. marketingpower. com/ search. php? SearchFor = integrated+marketing+communication+definition&Session_ID=4b4335471c719e98d9dbe84cd0711897&Type=0 (accessed 03 March 2015).
- Assael, Henry (2013), Consumer Behaviour & Marketing Action, Newyork University Publication, 8th Edition.
- Balmer, J. (2009a) The three virtues and seven deadly sins of corporate branch management. Journal of General Management, 27 (1), 1–17.
- Balmer, J.M.T. (2009b) Corporate identity, corporate branding and corporate marketing-seeing through the fog. European Journal of Marketing, 35 (3/4), 248.
- Beard, F. (2004) Integrated marketing communications: new role expectations and performance issues in the client-ad relationship. Journal of Business Research, 37 (3), 207–215.
- Beard, F. (2005) IMC use and client-ad agency relationships. Journal of Marketing Communications, 3 (4), 217–230.
- Beerli A., Martin J.D., & Quintana A. (2009). A model of customer loyalty in the retail banking market. European Journal of Marketing, 38)1/2(, 253-285.
- Belch, G. and Blech, M., (2010). Advertising and Promotion, Fifth Edition. New York, MA: McGraw-Hill.
- Beverland,M. andLuxton, S. (2013)Managing integrated marketing communication (IMC) through strategic decoupling. Journal of Advertising, 34 (4), 103–116.
- Bloemer, J. & Odekerken-Schröder, G. (2006). “Store satisfaction and store loyalty explained by customer- and store-related factors”, Journal of Consumer Satisfaction, Dissatisfaction and Complaining Behavior, 15 (1), pp. 68-80.
- Boyer, K. K., Hult, G. T. M. (2015). “Customer behavioral intentions for online purchases: An examination of fulfillment method and customer experience level”, Journal of Operations Managemet, 24 (2), pp. 124–147.
- Bridson, K., Evans, J. & Hickman, M. (2012). “Assessing the relationship between loyalty program attributes, store satisfaction and store loyalty”, Journal of Retailing and Consumer Services, 15 (5), pp. 364-374.
- Bruhn, M. (2005/2006) Integrated marketing communications: a German perspective. Journal of Integrated Communications, 1–6. http://www.medill. Northwestern. edu/ pubs/ jic/ journal/ 2005-2006.htm.
- Bunce, C. & Sparkman, J. (2012). Panel Discussion: Beyond the Buzz – Increasing Revenue and Brand Loyalty in a Multi-Channel World . Paper 376.
- Butters, G. (1977). Equilibrium Distributions of Sales and Advertising Prices. Review of Economic Studies, 44(3), 465-485.
- Calder, B.J. and Malthouse, E.C. (2013) Managing media and advertising change with integrated marketing. Journal of Advertising Research, 45 (4), 356–361.
- Calisir, F. (2008), Web advertising vs other media: young consumers’ view, Journal of Internet Research: Electronic Networking Applications and Policy, 13 (5), 356-363.
- Carlson,L.,Grove, S.J., and Dorsch,M.J. (2011) Services advertising and integrated marketing communications: an empirical investigation. Journal of Current Issues and Research in Advertising, 25 (2), 69–82.
- Carolyn, F. C.; Karen N. K. (2010), From Prisoners to Apostles: a typology of Repeat Buyers and Local Customers in Service Business, Journal of Service Marketing, No.16. Pp. 20-35.
- Carroll, J.M. and Swatman, P.A. (2008) Structured-case: a methodological framework for building theory in information systems research. European Journal of Information Systems, 9 (4), 235–242.
- Caruana, A. (2006). “Service loyalty: The effects of service quality and the mediating role of customer satisfaction”, European Journal of Marketing, 36 (7/8), pp. 811–828.
- Caywood, C., Schultz, D.E., and Wang, P. (1999a) Integrated Marketing Communications: A Survey of National Goods Advertisers, unpublished report.
- Caywood, C., Schultz, D.E., and Wang, P. (1999b) Integrated Marketing Communications, Northwestern University Medill School of Journalism, Evanston, Illinois.
- Chioveanu, I. (2005). Advertising, Brand Loyalty and Pricing. Games and Economic Behavior, 64(2008), 68-80.
- Cook, W.A. (2012) Editorial: IMC’s fuzzy picture: breakthrough or breakdown? Journal of Advertising Research, 44 (1), 1–2.
- Cornelissen, J.P. and Lock, A.R. (2008) Theoretical concept or management fashion? Examining the significance of IMC. Journal of Advertising Research, 40 (5), 7–15.
- Cortinas, M., Elorz, M., & Mugica, J. M. (2008). The use of loyalty-cards databases: Differences in regular price and discount sensitivity in the brand choice decision between card and non-card holders. Journal of Retailing and Consumer Services, 15 , 52-62.
- Dasgupta, P., & Maskin, E. (1986). The Existence of Equilibrium in Discontinuous Economic Games, I: Theory. Review of Economic Studies, 53, 1-30.
- Davis-Sramek, B., Mentzer, J.T., & Stank, T.P. (2013). Creating consumer durable retailer customer loyalty through order fulfillment service operations. Journal of Operations Management, 26, 781-797.
- Delgado-Ballester, E. & Munuera-Alemán, J. L. (2005). “Brand trust in the context of consumer loyalty”, European Journal of Marketing, 35 (11/12), pp. 1238–1258.
- Duncan, T. (2013) IMC in industry: more talk than walk. Journal of Advertising, 34 (4), 5–6.
- Duncan, T.R. andMoriarty, S. (2006) A communicationbased marketing model for managing relationships. Journal of Marketing, 62 (2), 1–13.
- Eagle, L., Kitchen, P.J., and Bulmer, S. (2015) Insights into interpreting integrated marketing communications. European Journal of Marketing, 41 (7-8), 956–970.
- Farr, S., Tremblay, C. H., & Tremblay, V. J. (2006). The Welfare Effect of Advertising Restrictions in the U.S. Cigarette Industry. Review of Industrial Organization, 18 (1), 147-160.
- Fehr, V.D., Henrik,N., & Stevik, K. (1998). Persuasive Advertising and Product Differentiation. Southern Economic Journal, 65 (1), 113-126.
- Fitzpatrick, K.R. (2013) The legal challenge of integrated marketing communication (IMC). Journal of Advertising, 34 (4), 93–102.
- Forman, J. and Argenti, P.A. (2013) How corporate communication influences strategy implementation, reputation and the corporate brand: an exploratory qualitative study. Corporate Reputation Review, 8 (3),245–264.
- Garretson, J.A. and Scot, B. (2013) The role of spokescharacters as advertisement and package cues in integrated marketing communications. Journal of Marketing, 69 (4), 118–132.
- Glazer, R. and Weiss, A. M. (2010), “Marketing In Turbulent Environments: Decision Processes And The Time-Sensitivity Of Information”, Journal Of Marketing Research, Vol. 16, pp: 509-521.
- Grove, S.J., Carlson, L., and Dorsch, M.J. (2015) Comparing the application of integrated marketing communication (IMC) inmagazine ads across product type and time. Journal of Advertising, 36 (1), 37–54.
- Gylling, C. and Lindberg-Repo, K. (2014) Investigating the Links between a corporate brand and a customer brand. Brand Management, 13 (4/5), 257–267.
- He, H.W. and Balmer, J.M.T. (2014) Alliance brands: building corporate brands through strategic alliances? Brand Management, 13 (4/5), 242–256.
- Hegarty,Michael(2007);Maximing life time value,making the right connection, . www.crmzday.com
- Hennig-Thurau, T., Gwinner, K. P. & Gremler, D. D. (2002). “Understanding relationship marketing outcomes: An integration of relational benefits and relationship quality”, Journal of Service Research, 4 (3), pp. 230-247.
- Heslop, L.A. (2012). A Report to Agriculture and Agri-Food Canada, Consumer Analysis Section. Literature Review Of Canadian Consumer Attitudes And Perceptions. Eric Sprott School of Business,Carleton University – Ottawa.
- Hulberg, J. (2014) Integrating corporate branding and socilogical paradigms: a literature study. Brand Management, 14 (1/2), 60–73.
- Ishtiaq Ishaq, M. (2015). “Perceived value, service quality, corporate image and customer loyalty: Empirical assessment from Pakistan”, Serbian Journal of Management, 7 (1), pp.25–36.
- Jacoby, J. & Kyner, D. B. (1973). “Brand loyalty versus repeat purchasing behaviour”, Journal of Marketing Research, 10 (1), pp. 1-9.
- Jamal A., Naser, K., (2007). Customer satisfaction and retail banking: an assessment of some of the key antecedents of customer satisfaction in retail banking, European Journal of Marketing, 20/4, 146-160.
- Johnson, C.R. and Schultz, D.E. (2012) A focus on customers. Marketing Management, 13 (5), 21–26.
- Keller, K.L. (2009)Mastering the marketing communicationsmix: micro andmacro perspectives on integrated marketing communications programs. Journal of Marketing Management, 17 (7/8), 819–847.
- Kim, I., Han, D., and Schultz, D.E. (2012) Understanding the diffusion of integrated marketing communications. Journal of Advertising Research,44 (1), 31–45.
- Kim,W.G., Yen Nee Ng, C., & Kim, Y.S. (2014). Influence of institutional DINESERV on customer satisfaction, return intention, and word-of-mouth. International Journal of Hospitality Management, 28, 10-17.
- Kitchen, P.J. (2013) New paradigm IMC – under fire. Competitiveness Review, 15 (1), 72–80.
- Kitchen, P.J. and Li, T. (2013) Perceptions of integrated marketing communications: a Chinese ad and PR agency perspective. International Journal of Advertising, 24 (1), 51–78.
- Kitchen, P.J. and Schultz, D.E. (2011) Integrated corporate and product brand communication. Advances in Competitiveness Research, 11 (1), 66–86.
- Kitchen, P.J., Schultz, D.E., Kim, I. et al. (2012b) Will agencies ever ‘Get’ (or understand) IMC? European Journal of Marketing, 38 (11/12), 1417–1436.
- Klemperer P. (1987). Markets with Consumer Switching Costs. Quarterly Journal of Economics, 102, 370-392.
- Kliatchko, J. (2013) Towards a new definition of integrated marketing communications (IMC). International Journal of Advertising, 24 (1), 7–33.
- Kotler P. (2009), “Marketing Management: Analysis, Planning, And Control”, Prentice-Hall, Inc, Englewood Cliffs, New Jersey.
- Labeagaa, J.M., Ladob,N., & Martos, M. (2012). Behavioural loyalty towards store brands. Journal of Retailing and Consumer Services, 14, 347-356.
- Lazarevic, V., & Petrovic-Lazarevic, S. (2012). Increasing Brand Loyalty of Generation Y for Future Marketers. MONASH University – Working paper 28/07, Issn 1327-5216.
- Lee-Kelley, L., Gilbert, D. & Mannicom, R. (2007). “How e-CRM can enhance customer loyalty”, Marketing Intelligence and Planning, 21 (4), pp. 239-248.
- Lim, Y.M., Yap, C.S. and Lau, T.C. (2010), Response to internet advertising among Malaysian young consumers. Cross-Cultural Communication, 6 (2), 93-99.
- Lopez, E. Herrera, F. and Rodreguez, M. A. , (2008), “A Linguistic Decision Model For Promotion Mix Management Solved With Genetic Algorithms”, Fuzzy Sets And Systems,Vol. 131, pp: 47 – 61.
- Love,M. (2014) Cutting through the clutter atMicrosoft. Strategic Communication Management, 10 (6), 18–19.
- Magi, A. W. (2007). “Share of wallet in retailing: the effects of customer satisfaction, loyalty cards and shopper characteristics”, Journal of Retailing, 79 (2), pp. 97-106.
- Markillie, P. (2014) The physical internet. The Economist, 379 (8483), 3–20.
- Martinez, E., Montaner, T., & Pina, J. M. (2014). Brand extension feedback: The role of advertising. Journal of Business Research, 62 (2014), 305-313.
- Massie, L. and Anderson, C.L. (2011) Integrating communications: is the ideal achievable? Corporate Communications, 8 (4), 223–228.
- McAfee, P. (1994). Endogenous Availability, Cartels, and Merger in an Equilibrium Price Dispersion. Journal of Economic Theory, 62, 20-28.
- McGrath, J.M. (2013a) IMC at a crossroads: a theoretical review and a conceptual framework for testing. The Marketing Management Journal, 15 (2), 55–66.
- McGrath, J.M. (2013b) A pilot study testing aspects of the integrated marketing communications concept. Journal of Marketing Communications, 11 (3), 1–20.
- Meidan, A. (2005). Marketing Financial Services. Houndmills, Basingstoke. Hampshire and London: MacMillan.
- Mela, C., Gupta, S. and Lehmann, D. R., (2009), “The Long-Term Impact Of Promotion And Advertising On Consumer Brand Choice”, Journal Of Marketing Research, 34, pp: 248-261.
- Melewar, T. C., And Vemmervik, C. (2010) “International Advertising Strategy;A Review, Reassessment And Recommendation”, Management Decision, Vol. 42, No. 7, pp: 863- 881.
- Melewar, T.C., Karaosmanoglu, E., and Paterson, D. (2013) Corporate identity: concept, components and contribution. Journal of General Management, 31 (1),59–81.
- Milgrom, P. & Roberts, J. (1986). Price and Advertising Signals of Product Quality. Journal of Political Economy, 94 (4), 796-821.
- Moriarty, S. E. (2013), “PR And IMC: The Benefits Of Integration”, Public Relations Quarterly, Vol. 39 Issue 3,. P. 38-44.
- Narasimhan, C. (1988). Competitive Promotional Strategies. Journal of Business, 61, 420-440.
- Nelson, P. (1974). Advertising as Information. Journal of Political Economy, 82 (4), 729-754.
- Neslin, Scott (2012), “Sales Promotion” Marketing Science Institute(MSI), First Edition Massachusetts,.
- Nowak, G.J. and Phelps, J. (2002) Conceptualizing the integrated marketing communications’ phenomenon: an examination of its impact on advertising practices and its implications for advertising research. Journal of Current Issues and Research in Advertising, 16 (1), 49–66.
- Olive, T. A., Oliver, R. L. & MacMillan, I. C. (1992). “A catastrophe model for developing service satisfaction strategies”, Journal of Marketing, 56 (July), pp. 83-95.
- Oliver, R. L. (1999), Whence Customer Loyalty, Journal of Marketing, Vol. 63, Special Issue, Pp. 33-44.
- Oliver, R. L. (2004). “Whence consumer loyalty?”, Journal of Marketing, 63 (4), pp. 33-45.
- Ou, W. M., Shih, Ch. M., Chen, Ch.Y. & Wang, K. Ch. (2015). “Relationships among customer loyalty programs, service quality, relationship quality and loyalty: An empirical study”, Chinese Management Studies, 5 (2), pp. 194-206.
- Prendergast, G., & Pitt, L. (2001). Packaging, marketing, logistics and the environment are there trade-offs?. International Journal of Physical Distribution & Logistics Management. 26(6), 60-72.
- Pritchard, M. P., Havitz, M. E., & Howard, D. R. (2007). “Analyzing the commitment-loyalty link in service contexts”, Journal of the Academy of Marketing Science, 27 (3), pp. 333–348.
- Ratnatunga, J. and Ewing, M.T. (2013) The brand capability value of integrated marketing communication (IMC). Journal of Advertising, 34 (4), 25–40.
- Reichheld F.F. & Sasser Jr W.E. (1990). Zero defections: quality comes to services. Harvard Business Review, 68(5), 105.
- Reichheld, F. F. (2004). “The Loyalty Effect”, Harvard Business School Press, Boston, MA, 322 -328.
- Reid, M. (2013) Performance auditing of integrated marketing communication (IMC) actions and outcome. Journal of Advertising, 34 (4), 41–54.
- Rogerson, A. (2013) Incorporate publications into your marketing strategy. Consulting to Management, 16 (4),40–44.
- Rowley, J. (2009). Online branding: the case of McDonald’s. British Food Journal, 106 (3), 228-237.
- Rundh, B., (2005). The multi-faceted dimension of packaging. Marketing logistic or marketing tool? . British Food Journal. 107(9), 670-684.
- Russell-Bennett, R., McColl-Kennedy, J., & V. Coote, L. (2012). Involvement, Satisfaction, and Brand Loyalty in a small business services setting. Journal of Business Research, 60, 1253-1260.
- Rust, R. T. & Oliver, R. L. (1994). “Service Quality; New Directions in Theory and Practice”, Thousand Oaks, California, SAGE Publication.
- Ryans, J. K., and Ratz, D. G. (1993), “Advertising Standardization”, International Journal Of Advertising, Vol. 6, pp: 145–158.
- Schultz, D.E. (2014a) Consumer control integration, not marketers. Marketing News, 40 (5), 7.
- Schultz, D.E. (2014b) Integration’s new role focuses on customers. Marketing News, 40 (15), 8.
- Schultz, D.E. (2014c) Learning by doing. Marketing Management, 15 (6), 12–13.
- Schultz, D.E. (2015) Focus on improving six areas on to-do list. Marketing News, 41 (1), 7–23.
- Soderlund, M., & Rosengren, S. (2012). Receiving word-of-mouth from the service customer: An emotion-based effectiveness assessment. Journal of Retailing and Consumer Services, 14 (2007), 123-136.
- Stammerjohan, C., Wood, C.M., Chang, Y., and Thorson, E. (2013) An empirical investigation of the interaction between publicity, advertising, and previous brand attitudes and knowledge. Journal of Advertising, 34 (4), 55–67.
- Sweeney, J., & Swait, J. (2013). The effects of brand credibility on customer loyalty. Journal of Retailing and Consumer Services, 15 (2013), 179-193.
- Taylor, S. A., Celunch, K. & Goodwin, S. (2008). “The importance of brand equity to customer loyalty”, Journal of Product and Brand Management, 13 (4), pp. 217-227.
- Telser, L. (1965). Advertising and Competition. Journal of Political Economy, 72 (6), 551-567.
- Tremblay, C. & Tremblay, V. J. (1995). Advertising, Price, and Welfare: Evidence from the U.S. Brewing Industry. Southern Economic Journal, 62 (2), 367-
- Tremblay, V.J., & Martins-Filho, C. (2006). A model of vertical differentiation, brand loyalty, and persuasive advertising – Oregon State University.
- Vesel, P., & Zabkar, V. (2014). Managing customer loyalty through the mediating role of satisfaction in the DIY retail loyalty program. Journal of Retailing and Consumer Services, 16 (2009), 396-406.
- Webster, F.E., Malter, A.J., and Ganesan, S. (2013) The decline and dispersion of marketing competence. MIT Sloan Management Review, 46 (4), 35–43.
- Wells, L.E, et al. (2014). The importance of packaging design for own-label food brands. International Journal of Retail & Distribution Management. 35)9(, 667-690.
- Wilson, D.R. (2014) Developing new business strategies in B2B markets by combining CRM concepts and online databases. Competitiveness Review, 16 (1),38–43.
محصولات مشابه
فرمت فایل | word, pdf |
---|---|
رشته | مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی |
تعداد صفحات | 106 |