فرمت فایل | word, pdf |
---|
بررسی رابطه ی بین ساختار سازمانی و سبک های رهبری با جو انگیزشی کارکنان هیئت های ورزشی استان کرمان
چکیده
هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی رابطه ی بین ساختار سازمانی و سبک های رهبری با جو انگیزشی کارکنان هیئت های ورزشی استان کرمان بود. این تحقیق از نظر هدف یک تحقیق کاربردی و از نظر روش یک تحقیق توصیفی-همبستگی می باشد. جامعه آماری شامل کارمندان هیئت های ورزشی بود كه تعداد آن ها 152 نفر است. حجم نمونه آماری براساس فرمول کوکران 108 نفر برآورد شده است که نمونه های مورد بررسی بصورت تصادفی و ساده انتخاب شده اند. جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه استاندارد فضای انگیزشی ادراک شده در ورزش(2) نیوتن و همکاران (2000) و پرسشنامه استاندارد سنجش سبک رهبری لیکرت توسط هرسی و بلانچارد (1996) و پرسشنامه ساختار سازمانی رابینز استفاده شد. در اين تحقيق براي تجزيه و تحليل دادهها از دو روش آماري شامل آمار توصيفي و آمار استنباطي که آمار توصيفي شامل جداول فراواني، درصد فراواني و شکل درصد فراواني براي متغیرهای جمعیت شناختی و شاخص های مرکزی و پراکندگی برای متغیرهای اصلی تحقیق و آمار استنباطي شامل آزمون کولموگروف اسمیرنوف (برای بررسی فرض نرمال بودن داده ها) و آزمون های پارامتری از قبیل آزمون ضریب همبستگی پیرسون استفاده گردید. تحلیل ها با استفاده از نرم افزار SPSS ویراست 24 انجام شد. با توجه به نتایج فرضیه اول تا سوم و فرضیه هشتم رابطه و تاثیر معنادار ساختار سازمانی و ابعاد آن (پیچیدگی، رسمیت و تمرکز) با جو انگیزشی کارکنان مورد تایید قرار گرفت. با توجه به نتایج فرعی چهارم تا هفتم، رابطه و تاثیر معنادار سبک های رهبری با جو انگیزشی کارکنان مورد تایید قرار گرفت. لذا شناخت الگوهای رفتاری و روانشناختی و همچنین بررسی رابطه آن با بازدهی، اثربخشی و انگیزش کارکنان نقش مهمی در اداره کردن درست و بهینه امور سازمانی دارد. لذا ضرورت دارد بهترین سبک رهبری و ساختار سازمانی متناسب با سازمان جهت ایجاد جو انگیزشی بهتر در سازمان به وجود آید.
واژگان کلیدی:
ساختار سازمانی، سبک های رهبری، جو انگیزشی، هیئت های ورزشی استان کرمان
فهرست مطالب
1-6-1-تعاریف نظری سبک رهبری.. 7
1-6-2-تعاریف عملیاتی سبک رهبری: 8
1-6-3-تعریف نظری ساختار سازمانی.. 8
1-6-4-تعریف عملیاتی ساختار سازمانی.. 9
1-6-5-تعاریف نظری انگیزش پیشرفت… 10
1-6-6-تعریف عملیاتی انگیزش پیشرفت… 10
فصل دوم: ادبیات و پیشینه تحقیق
2-1-1-تعریف ساختار سازمانی و ماهیت آن. 12
2-1-3- ابعاد ساختار سازمانی.. 13
2-1-4- تئوریهای کلاسیک و نئوکلاسیک ساختار سازمانی.. 14
2-1-5- نوعشناسی ساختار سازمانی.. 14
2-1-5-1- انواع کلاسیک ساختار سازمانی.. 15
2-1-5-1-1- ساختار کارکردی.. 15
2-1-5-1-3- ساختار ماتریسی.. 15
2-1-5-2- انواع جدید ساختار سازمانی.. 16
2-1-5-2-3- ساختار ستارهای یا خوشه ستارهای.. 17
2-1-5-2-4- ساختار تارعنکبوتی.. 17
2-1-5-2-8- ساختار تواناساز و بازدارنده 19
2-2-5-رویکردها و نظریههای سنتی و نوین رهبری.. 32
2-2-6-1-ويژگي هاي رهبري خدمتگزار. 35
2-2-7- سبک رهبری تحول آفرین.. 36
2-2-7-1-پارامترهای مؤثر برسبک رهبری تحول آفرین.. 38
2-2-9- رهبری مشارکتی (دموکراتیک) 41
2-3-1- مفاهيم و تعاريف نياز و انگيزه 41
2-3-2- انگيزش و نيازهاي فردي.. 42
2-3-3-نظريه X و Y مك گرگور. 43
2-3-4-متغيرهاي موثر در انگيزش… 44
2-3-5-1-نظریه سنتی فردریک تیلور. 46
2-3-5-2- نظریه روابط انسانی هاتورن. 46
2-3-5-3- نظریه منابع انسانی مک گرگور. 47
2-3-6-نظریه های معاصر انگیزش… 47
2-3-6-1- نظریه های محتوایی انگيزش… 47
2-3-6-2- تئوري سلسله مراتب نيازهاي مازلو. 47
2-3-6-3- نظریه وجود – وابستگی- رشد کلیتون الدرفر. 48
2-3-6-4- نظریه نیازهای سه گانه مک کله لند. 48
2-3-6-5- نظريه بهداشت – انگيزش هرزبرگ… 48
2-3-7-نظریه های فرآیندی انگیزش… 50
2-3-7-2- نظریه برابری آدامز. 50
2-3-7-3- نظریه های تقویت یا شرطی کردن عامل اسكينر. 50
2-3-7-4- نظریه برانگیختگی.. 51
2-3-8-ابعاد اصلي كار و خصوصيات مطلوب شغلي.. 51
2-4-1-تحقیقات داخلی انجام شده 52
2-4-2-تحقیقات خارجی انجام شده 55
3-3- جامعه آماری مورد مطالعه. 62
3-4- روش نمونه گیری وحجم نمونه. 62
3-6- ابزار جمع آوری اطلاعات… 63
3-7-1- آزمون کولموگروف اسمیرنوف (تست نرمال بودن) 65
3-7-2- ضریب همبستگی پیرسون. 66
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها
4-1- نتایج توصیفی یک متغیره 68
4-1-3- وضعیت تحصیلات پاسخگویان. 69
4-1-4- وضعیت سابقه کار پاسخگویان. 69
4-1-5- وضعیت سابقه قهرمانی پاسخگویان. 70
4-2- توصیف کمی متغیرهای پژوهش… 70
4-3- روابط بین متغیرها و نتایج تحلیل استنباطی چند متغیره 71
4-3-1- بررسی نرمال بودن داده ها 71
4-3-2- بررسی فرضیههای تحقیق.. 72
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری و پیشنهادات
5-1-2- بحث و نتیجه گیری فرضیه ها 84
5-4- پیشنهادات برای پژوهشهای بعدی.. 89
فهرست جداول
جدول صفحه
جدول 2-2: طيف سبك هاي رهبري در تحقيقات كلاسيك (ره كوي، 1385: 126) 30
جدول 2-3: رویکردها و نظریههای سنتی رهبری و مؤلفههای آن. 32
جدول 3-1- جدول ضریب پایایی پرسشنامه (آلفای کرونباخ) 65
جدول 4-1- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب جنسیت… 68
جدول 4-2- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سن.. 68
جدول 4-3- توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب تحصیلات… 69
جدول 4-4- توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب سابقه کار. 69
جدول 4-5- توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب سابقه قهرمانی.. 70
جدول 4-6 مقادیر شاخصهای توصیفی در خصوص متغیرهای مدل. 70
جدول 4-7- آزمون کولموگروف اسمیرنوف یک نمونه ای برای متغیرهای تحقیق.. 71
جدول 4-8 ضریب همبستگی بین رسمیت در سازمان با جو انگیزشی کارکنان. 72
جدول 4-9 ضریب همبستگی بین پیچیدگی در سازمان با جو انگیزشی کارکنان. 73
جدول 4-10 ضریب همبستگی بین تمرکز در سازمان با جو انگیزشی کارکنان. 74
جدول 4-11 ضریب همبستگی بین سبک رهبری مستبدانه با جو انگیزشی کارکنان. 75
جدول 4-12 ضریب همبستگی بین سبک رهبری خیرخواهانه با جو انگیزشی کارکنان. 76
جدول 4-13 ضریب همبستگی بین سبک رهبری مشورتی با جو انگیزشی کارکنان. 77
جدول 4-14 ضریب همبستگی بین سبک رهبری مشارکتی با جو انگیزشی کارکنان. 78
جدول 4-15 ضریب همبستگی بین ساختار سازمانی با جو انگیزشی کارکنان. 79
جدول 4-16 ضریب همبستگی بین سبک های رهبری با جو انگیزشی کارکنان. 80
جدول 4-17- آماره های تحلیلی رگرسیونی چندمتغیره جو انگیزشی کارکنان. 81
جدول 4-18- تحلیل واریانس رگرسیون چندمتغیره جو انگیزشی کارکنان. 81
جدول 4-19- جدول ضرایب رگرسیون. 81
فهرست اشکال
شکل صفحه
شکل 2-1: ابعاد رهبري كل نگر بر اساس الگوي ACES (كوآترو، والدمن و گالوين ، 2007: 430) 30
شکل 2-2: مدل چند سطحی تکامل یافته. 38
شکل 2-3: نمودار کلی فرآیند انگیزش اساسی (سيد جوادين، 1390: 456) 42
شکل 2-4: فرآیند انگیزش (رابینز، 1393) 43
شکل 2-5: مدل ابعاد اصلی شغل و خصوصیات شاغل (رابینز، 2000: 121) 51
شکل 3-1-فرآيند انجام تحقيق.. 62
شکل 4-1- پراکندگی رسمیت در سازمان و جو انگیزشی کارکنان. 72
شکل 4-2- پراکندگی پیچیدگی در سازمان و جو انگیزشی کارکنان. 73
شکل 4-3- پراکندگی تمرکز در سازمان و جو انگیزشی کارکنان. 74
شکل 4-4- پراکندگی سبک رهبری مستبدانه و جو انگیزشی کارکنان. 75
شکل 4-5- پراکندگی سبک رهبری خیرخواهانه و جو انگیزشی کارکنان. 76
شکل 4-6- پراکندگی سبک رهبری مشورتی و جو انگیزشی کارکنان. 77
شکل 4-7- پراکندگی سبک رهبری مشارکتی و جو انگیزشی کارکنان. 78
منابع فارسی
- آرون، ر. (1393).مراحل اساسی اندیشه در جامعه شناسی.(ترجمه باقر پرهام). تهران: انتشارات سمت.
- احساني، م.؛ و صداقتي، مريم. (1391). بررسي ارتباط بين سبك هاي رهبري سرپرستاران با رضايت شغلي پرستاران شاغل در بخش هاي داخلي و جراحي بيمارستان هاي وابسته به دانشگاه آزاد اسلامي واحد تنكابن. فصلنامه آموزش و اخلاق در پرستاري،1، 14.
- اشراقي، ح.؛ كاشف، م. (1389). رابطه جو سازماني با سبك رهبري مديران ادارات تربيت بدني استان اصفهان. دو فصلنامه علوم حركتي و ورزش، 16، 38.
- اعرابی، م. (1376). طراحی ساختار سازمانی، تهران: دفتر پژوهش¬های فرهنگی.
- الماسيان، آ.؛ رحيمي كيا، ا. (1391). بررسي رابطه سبك رهبري مديران و فرسودگي شغلي كاركنان ستادي دانشگاه علوم پزشكي لرستان در سال 1390. فصلنامه يافته، 51، 69.
- الواني، س. م. (1393)، مديريت عمومي، تهران، نشر ني، چاپ سی و پنجم.
- الواني، م. (1377). سازمان مجازي، مدیریت دولتی، فصلنامه علمي- کاربردي، ش. 41 و 42، صص. 6- 2.
- ایران نژاد پاریزی، م.؛ و ساسان گهر، پ. (1382). سازمان و مدیریت از تئوری تا عمل، تهران: نشرموسسه بانکداری ایران
- بوگر، و. (1386). رهبری تحول آفرین در سازمان ها. (ترجمه: صمد مطلبی اصل). ماهنامه تدبیر، شماره 181، 49.
- تابلي، ح.؛ تيرگر، ه. (1391). بررسي رابطه بين سبك رهبري تحول آفرين و خلاقيت كاركنان در سازمان هاي دولتي شهرستان ني ريز. فصلنامه ابتكار و خلاقيت در علوم انساني، سال دوم، 1، 23-1.
- ترک زاده، ج. (1388). رهبری راهبردی در آموزش عالی، رویکردها و چشم¬اندازهای نو در آموزش عالی (به اهتمام محمد یمنی دوزی سرخابی)، تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، پژوهشات و فناوری، 176-139.
- تنعمی، م م.؛ ابیلی، خ. (1387) سنجش و اثر بخشی سبک رهبری مدیران، دانش مدیریت، شماره 45، صص. 70-53.
- حسن¬پور، ا. (1382). “ساختارهاي جديد سازماني”، ماهنامه تدبير، سال چهاردهم، ش. 137، صص. 57- 53.
- حسين پور، ن. (1392). بررسي تاثير تنوع در كار بر ميزان انگيزش كاركنان اداره كل راه و ترابري استان سمنان. ماهنامه راه ابريشم، 140، 20.
- حيدرزادگان، ع.؛ كاظمي، ی. (1391). رابطه خويشتن داري، خلاقيت و سبك هاي رهبري. مجله مطالعات روانشناسي تربيتي،16، 54-40.
- درامامي، ف. (1391). رابطه سبك رهبري و مهارت هاي ارتباطي مديران با سلامت روان كاركنان. فصلنامه طب انتظامي، 1، 29-23.
- درگاهي، ح., موسوي، م. ه. (1391). جو سازماني بيمارستان هاي دانشگاه علوم پزشكي تهران. فصلنامه مديريت سلامت، 50، 40-31.
- دفت، ر. (1379). تئوری و طراحی سازمان؛ ترجمه علی پارسائیان و محمد اعرابی، تهران: دفتر پژوهش¬های فرهنگی.
- دهقانی، س. (1387). «بررسی تاثیر سبک های رهبری (ازدیدگاه لیکرت) بر رفتار شهروندی سازمانی پرسنل بیمه مرکزی». پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز.
- ذبیحی، م. ر.؛ ابراهیمی پور، ح.؛ عارفی نیا، ح. (1392). بررسی رابطه بین ابعاد ساختار سازمانی و ابعاد توانمندی روان شناختی در کارکنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد. فصلنامه مدیریت پرستاری، سال دوم، دوره دوم، شماره1، بهار 1392. ص.48-58.
- رابینز، ا. (1390). تئوری سازمان (سـاختار، طـراحی، کاربردها). ترجمه: سيد مهدی الوانی و حـسن دانـائي فرد. تـهران: انـتشارات صـفار.
- رابينز، ا. پی. (1393)، رفتار سـازماني: مـفاهيم، نـظريهها و كاربردها، ترجمهي علي پارساييان و سيد محمداعرابي، تهران، دفتر پژوهشهاي فرهنگي، جلد دوم، چاپ هشتم.
- رابينز، ا. پی؛ دي سترو، د. ای. (1389). مباني مديريت. ترجمه سيد محمد اعرابي و محمد علي حميد رفيعي. تهران: انتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی.
- زرندي، ع.؛ قرباني، ن. (1390). ارتباط پنج عامل شخصيت و رهبري تحول گرا بر اساس دگرارزيابي زيردستان و فرادستان. دو فصلنامه پژوهش هاي روان شناختي، 28، 21.
- سیترز، ر. ام.؛ پورتر ،ال. (1390). انگیزش و رفتار در کار.(ترجمه سید امین الله علوی). تهران:انتشارات مرکز آموزشی مدیریت دولتی.
- سيد جوادين، س. ر. (1390) . مروري جامع بر مفاهیم اساسی نظريه هاي مديريت و سازمان تئوریها، اصول ، رفتار ، منابع انساني ، تجزيه و تحليل و طراحی سيستم. تهران: نگاه دانش.
- شفیع پورمطلق، ف.؛ خدیوی، ا.؛ ترابی نهاد، م. (1391)، تعیین رابطه بین جو سازمانی، سبک رهبری، و عدالت سازمانی با انگیزه توفیق طلبی سازمانی مبتنی بر میانجی گری تعهد سازمانی (مطالعه موردی؛ اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد محلات)، تحقیقات مدیریت آموزشی، ش. 14، صص. 126-113.
- شولتز، د.؛ شولتز، س. (1394). تاريخ روانشناسي نوين. ترجمه علی اکبر سیف، حسن پاشا شریفی. تهران : نشر دوران.
- شيخ يوسفي، ر.؛ وحداني، م. (1392). رابطه سبك هاي رهبري مربيان و انسجام گروهي تيم هاي بسكتبال حاضر در دهمين المپياد ورزشي دانشجويان پسر كشور. مجله مطالعات مديريت ورزشي، 17، 73.
- عریضی، ح.؛ عابدی، ا. (1382)، تحلیل محتوای کتابهای درسی دوره ابتدایی، نشریه نوآوری های آموزشی، پاییز.
- عريضي، ح.؛ مساح، ه. (1391). بررسي نقش تعديل كنندگي رهبري ساخت ده – ملاحظه كار در رابطه بين جو سازماني ادراك شده و سبك تفكر سرپرست با ويژگي هاي فردي. فصلنامه مشاوره شغلي و سازماني، 11، صص. 65-48.
- علاقه¬بند، ع. (1390). مدیریت عمومي؛ تهران: نشر روان.
- علوی، ع.؛ اعتصامی، ک. (1388)، بررسي عوامل مؤثر بر انگیزه توفیق طلبي از دیدگاه آموزه هاي دیني، سال سوم، شماره 2 (پیاپي 6)، پاییز و زمستان.
- غلامي فشاركي، م.؛ آقاميري، ز. (1392). تاثير سبك رهبري مديران و عوامل دموگرافيك بر ميزان رضايت شغلي كاركنان خدمات درماني نظامي. مجله طب نظامي، 55، 42-37.
- فخيمي، ف. (1385). مديريت رفتار سازماني . تهران: نشر هستان.
- فرنچ. و.؛ سيسيل، اچ. (1394). مديريت تحول در سازمان. ترجمه: سيد مهدي الواني و حسن دانايي فرد. تهران: نشر اشراقي.
- كيانى، ف.؛ خدابخش، م. (1391). سبك رهبرى تبادلى و هوشيارى ايمنى به عنوان پيش بين هاى آسيب هاى شغلى در كاركنان شركت ذوب آهن اصفهان. فصلنامه بهداشت و ايمنى كار، سال دوم،1، 70-55.
- محمدزاده، ع.؛ مهروژان، آ. (1375). رفتار سازماني، نگرش اقتضایی. تهران: دانشگاه علامه طباطبائي.
- مستحفظیان، م.؛ نـعمتالهی، م. (1384). ارتـباط رفتارهای رهبری مربیان با انگیزش مشارکت دانشجویان ورزشکار مرد. قابل بازیابی شده در تاریخ 12/08/91 conference.khuisf.ac.ir/DorsaPax.
- مصدق راد، ع. م. (1392). کلیات مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی، تهران: انتشارات دیباگران.
- منوريان، ع. (1378). سازمان هاي متناسب با عصر اطلاعات”، نشریه مديريت دولتي، ش. 45 و 46، صص. 44-33.
- منينگ،م.ج .؛ هداك، پ. (1389). زنان، مديريت و رهبري: مهارت هاي رهبري سازماني براي زنان (ترجمه: سهراب خليلي شوريني). تهران: نشر مركز.
- موغلی، ع. ر. (1382)، طراحی الگوی رهبری تحول آفرین در سازمان های اداری ایران، دانش مدیریت، شماره 62، صص. 100-72.
- نكويي مقدم، م.؛ شكوهي، ا. (1392). بررسي رابطه سبك رهبري و رضايت شغلي كاركنان شبكه هاي بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشكي كرمان در سال 1389. فصلنامه بهداشت و توسعه، سال دوم، 1، 73-65.
- نوروزي سيدحسيني، ر.؛ كوزه چيان، ه. (1392) ارتباط بين سبك هاي رهبري مربيان و رضايتمندي جودوكاران نخبه ايران. فصلنامه مديريت ورزشي، 17، 190-173.
- نيك پور قنواتي، ل.؛ خوشخو نوروزاني، ر. (1391). بررسي جامعه شناختي عوامل موثر بر انگيزش كاركنان شركت سيمان فارس نو در سال 1390. ماهنامه فناوري سيمان، 56، 75.
- هچ، م. ج. (1387). تئوری سازمان: مدرن، نمادین ـ تفسیری و پست مدرن؛ ترجمه حسن دانایی فرد، تهران: نشرافکار.
- هرسی، پ.؛ بلانچارد، ک. (1395). مدیریت رفتار سازمانی. ترجمه ی علی علاقه بند، تهران، مؤسسه انتشارات امیرکبیر.
- يمين فيروز، م.؛ نوشين فرد، ف. (1392). كلايمت كوآل ابزاري جديد براي ارزيابي جوّ سازماني كتابخانه هاي پزشكي: مطالعه موردي، دانشگاه علوم پزشكي مازندران و بابل. فصلنامه مديريت سلامت، 52، 25-15.
منابع انگلیسی
- Adams, C. M., Forsyth, P B. (2006). “Promoting a Culture of Parent Collaboration and Trust: An Empirical Study”, annual meeting of the American Educational Research Association, San Francisco: CA.
- Adler, P. S. (1999). “Building better bureaucracies”. Academy of Management Executive, Vol. 13, No. 4: 36-47.
- Alarifi, S. (2011). The effects of transformational leadership on followers’ creativity and organizational innovation in public sector. Brunel University west London: Brunel business school- doctoral symposium.
- Alvarez, M. S., Balaguer, I., Castillo, I., & Duda, J. L. (2009). Coach Autonomy Support and Quality of Sport Engagement in Young Soccer Players. The Spanish Journal of Psychology, 12, 138-148.
- Arches, J. (1991). “Social structure, burnout, and job satisfaction”, Social Work, Vol. 36, No. 3: 202-206.
- Bass, B., & Avolio, B. (2000). The Multifactor Leadership Questionnaire. (2nd. Ed). Redwood City, CA: Mind Garden, Inc.
- Beard, K. S, Hoy, W, K., Hoy, A. W. (2009). Academic Optimism of Individual Teachers: Confirming a New Construct, The Ohio State University.
- Becker, B., & Gerhart, B., (1996). The Impact of Human Resource Management on Organizational Performance: Progress and Prospects, Academy of Management Journal, 39 (4), pp. 779-801.
- Bello, Shukurat Moronke (2012), Impact of Ethical Leadership on Employee Job Performance, International Journal of Business and Social Science Vol. 3 No. 11; June.
- Çakmak-Otluoğlu Övgü. K. (2012). Protean and boundaryless career attitudes and organizational commitment: The effects of perceived supervisor support. Journal of Vocational Behavior. 9, 4.
- Carter, M. Z., Armenakis, A. A., Feild, H. S. and Mossholder, K. W. (2013), Transformational leadership, relationship quality, and employee performance during continuous incremental organizational change. J. Organiz. Behav., 34: 942–958. doi: 10.1002/job.1824
- Chung-Jen Ch., Wen H., Chang, H. (2010). Knowledge management and innovativeness: The role of organizational climate and structure. International Journal of Manpower, 31, 848 – 870.
- Chung-Jen Ch, Wen H. (2007). How organizational climate and structure affect knowledge management-The social interaction perspective. International Journal of Information Management, 27, 104–118.
- Clark, K. E., (2008). “The Pastoral Academic Divide: Impacts and Implications for Pastoral Care”, Dissertation of MS, Murdoch University.
- Cotton, J. L., Vollrath, D. A., Froggatt, K. L., Lengnick-Hall M. L., & Jennings, K. S., (1988). Employee Participation: Diverse Forms and Different Outcomes, Academy of Management Review, 3(1), pp. 8-22.
- Dodek PM, Wong H, Jaswal D, Heyland DK, Cook DJ, Rocker GM, Kutsogiannis DJ, Dale C, Fowler R, Ayas NT. (2012). Organizational and safety culture in Canadian intensive care units: Relationship to size of intensive care unit and physician management model. Journal of Critical Care. 27, 11–17.
- Fontaine, C. W. (2007). “Organizational Structure: Effectiveness and Employee Satisfaction”, Human Resource Management Knowledge Base, College of Business Administration, Northeastern University.
- Frederiksen, N., Jensen, O., & Beaton. A. E. (1972). Prediction of organizational behavior. New York: Pergamon press.
- Gage, C. Q. (2003). “The Meaning and Measure of School Mindfulness: An Exploratory Analysis”, Dissertation of PHD, Ohio State University.
- Geist, J., Hoy, W. K. (2004). “Cultivating a culture of trust: Enabling school structure, teacher professionalism, and academic press”. Leading & Managing, No. 10: 1-17.
- Gilmore, C. A. (2007). “Change, Principal Trust and Enabling School Structures: An Analysis of Relationships in Southern Alberta Schools”, Dissertation of PHD, The University of Montana Missoula, MT.
- Grojean, M. W., Resick, C. J., Dickson, M. W., Smith, D. B. (2004). “Leaders, Values, and Organizational Climate: Examining Leadership Strategies for Establishing an Organizational Climate Regarding Ethics”, Journal of Business Ethics, No. 55: 223–241.
- Guest, D., (2002). Human Resource Management, Corporate Performance and Employee Wellbeing: Building the Worker into HRM, Journal of Industrial Relations, 44 (3), pp. 335-358.
- Gumusluoglu, L. Ilsev, A. (2009). Transformational leadership, creativity, and organizational innovation. Journal of business research. 62, 461-473
- Hall, R. H. (2002). Organizations- Structure, Processes and Outcomes, 8th Ed, New Delhi: Prentice Hall of India.
- Herman H.M. Tse, Warren C.K. Chiu (2014) Transformational leadership and job performance: A social identity perspective, Journal of Business Research, Volume 67, Issue 1, pp. 2827-2835.
- Ho, J. I. S. (2000). “Managing Health and Performance in Junior Colleges”, International Journal of Educational Management, Vol. 4, No. 2: 62-73.
- Hoy, W. K. (2003). “An Analysis of Enabling and Mindful School Structures: Some Theoretical, research, and practical Considerations”, Journal of Educational Administration, No. 41: 87- 108.
- Hoy, W. K., Miskel, C. G. (2008). Educational Administration, theory, research, and practice, 8 Th Ed, New York: McGraw Hill.
- Hoy, W. K., Sweetland, S. R. (2000). “Bureaucracies that work: enabling not coercive”, Journa of School Leadership, No. 10: 525-541.
- Hoy, W. K., Sweetland, S. R. (2001). “Designing better schools: The meaning and nature of enabling school structure”, Educational Administration Quarterly, Vol. 37, No. 3: 296-321.
- Hoy, W. K., Sweetland, S. R., Smith, P. A. (2002). “Toward an organizational model of achievement in high schools: The significance of collective efficacy”, Educational Administration Quarterly, Vol. 38, No. 1: 77-93.
- Hoy, W., DiPaola, M. (2007). The essential ideas for the reform of American schools. Charlotte, NC: Information Age Publishing, Inc.
- Johnson, Jocelyn. (2008). Differences in supervisor and non-supervisor. Perceptions of Culture and Organizational Climate Public Personnel Management. 29, 119.
- Kelloway E. Kevin, Turner, Nick, Barling, Julian, Loughlin, Catherine (2012), Transformational leadership and employee psychological well-being: The mediating role of employee trust in leadership, Work & Stress Vol. 26, No. 1, January-March 2012, 39-55.
- Koene, B. A., Vogelaar, A. L. & Soeters, J. L. (2002). Leadership effects on organizational climate and financial performance: Local leadership effect in chain organizations, The Leadership Quarterly, 13 (3), pp. 195-213.
- Lambert V. A, Nugent K. E. (1999). Leadership style for facilitating the integration of culturally appropriate health care. Semin Nurse Manag, 7(4):172-8.
- Lowry C, Hanges P. (2007). What is the healthy organization? Organizational climate and diversity asassessment: a research partnership.8,1-5.
- Marzano, R. J., McNulty, B. A., Waters, T. (2005). “School leadership that works: from research to results. Alexandria, VA: Mid-continent Research for Education and Learning, Association for Supervision and Curriculum Development.
- McGuigan, L. (2005). “The role of enabling bureaucracy and academic optimism in academic achievement growth”, Dissertation Of PHD , Ohio State University.
- Mokhber, M., Wan Khairuzzaman bin, wan Ismail, and Vakilbashi, A. (2011). The impact of transformational leadership on organizational innovation moderated by organizational culture. Australian journal of basic and applied sciences. 5, 504- 508.
- Nemanich, A. L., & Keller, R. T. (2007), Transformational leadership in an acquisition: A field study of employees, The Leadership Quarterly, 18 (1), pp. 49-68.
- O’Moore, M. Lynch, J. (2015), Leadership, Working Environment and Workplace Bullying, International Journal of Organization Theory and Behavior, 10 (1), 95-117.
- Papasolomou, M. & Doukakis, I. (2002). The role of employee development in customer relation: the case of UK retail banks. Corporate Communication: An International Journal. 7(1), pp. 62 – 76.
- Perra, B. M. (2000). Leadership: the key to quality outcomes. Nurs Adm Q, 24(2):56-61.
- Pinchot, G. & Pinchot, E. (1994), The End of Bureaucracy & the Rise of the Intelligent Organization, San Francisco: Berrett-Koehler Publishers.
- M. J &. Skinner. D. W. (2010). Whither Industrial Relations: Does It Have a Future in Post-Industrial Society. Prepared for Presentation at. British Journal of Industrial Relations Annual Lecture 2010 London, United Kingdom November 18.
- Ployhart RE. (2006). Staffing in the 21st century: New challenges and strategic opportunities. J Manage. 32, 86-97.
- Quatro, S. A., Waldman, D.A., & Galvin, B. M. (2007). Developing holistic leaders: Four domains for leadership development and practice. Human Resource Management Review. 17, 427–441.
- Quinn, J B. (2000). “Outsourcing Innovation: The New Engine Of Growth”, Sloan Management Review, Vol. 41, No. 4: 13-28.
- Rafferty, A. E., Griffin, Mark A. (2004). Dimensions of transformational leadership: conceptual and empirical extensions. The Leadership Quarterly 15, 329-354.
- Reed, T. G. (2005). “Elementary Principal Emotional Intelligence, Leadership Behavior, And Openness: An Exploratory Study”, Dissertation of PHD, Ohio State University.
- Rhoads, D H. (2009). “Enabling Structure and Collective Efficacy: A Study of Teacher Perceptions in Elementary Divisions of American Schools in Mexico”, Dissertation of PHD, Seton Hall University.
- Robbins, S. P., Judge, T. (2009). Organizational Behaivior, 13th Ed. New dehli: Prentice Hall of India.
- Russell F. R., Gregory Stone, A. (2002). A Review of Servant Leadership Attributes: Developing a Practical Model, Leadership and Organization Development Journal. 23,145- 157.
- Russell F. Robert. (2001). The Role of Values in Servant Leadership, Leadership and Organization Development Journal. 22, 76-83.
- San Juan S. P. (1998). Team building: a leadership strategy. J Philipp Dent Assoc, 50(1):49-55.
- Shafiepour Motlagh.F, Jaafari.P, Yarmohammadian. M.(2010), The study of Relationship between Organizational Justice and Decision making Styles with Productivity in educational systems (case study, Esfahan), International Conference On Operations and Management Sciences(ICOMS), Institute of Management Technology Nagpur, February 12-13, Avalibale at: www.imtnagpur.com
- Sheridan, J. A. (1992). Organizational Culture and Employee Retention, Academy of Management, 35(5), pp. 1036-1056.
- Simic, I. (1998). Transformational leadership, the key to successful management of transformational organizational changes. The scientific journal facta universititatis, economics and organization 1, 49-55.
- Sinden, J. E., Hoy, W. K., Sweetland, S. R. (2004). “A Analysis of Enabling School Structure: Theorical, Empirical, and Research Considerations”, Journal of Educational Administration, Vol. 42, No. 4: 462 – 478.
- Tylus, J. D. (2009). “The Impact of Enabling School Structures On the Degree of Internal School Change as Measured by The Implementation of Professional Learning Communities”, Dissertation of PHD, Virginia Commonwealth University.
- Wang C. L., Ahmed K. (2015), The development and validation of the organizational innovativeness construct using confirmatory factor analysis, European Journal of Innovation Management, Vol. 7 Issue: 4, pp.303-313.
- Watts, D. M. (2009). “Enabling School Structure, Mindfulness, And Teacher Empowerment: Test Of A Theory”, Dissertation of PHD, Department of Educational Leadership, Policy, and Technology Studies, The University of Alabama.
- Weiss, J., W. (2001). Organizational Behavior Change: Managing Diversity, Cross-Cultural dynamics, and ethics, South-Western College.
- Wong C.A. & Laschinger H.K. S. (2013) Authentic leadership, performance, and job satisfaction: the mediating role of empowerment. Journal of Advanced Nursing 69(4), 947–959. doi: 10.1111/j.1365-2648.2012.06089. x.
- Chen, X. P., Eberly, M. B., Chiang, T., Farh, J., Cheng, B. (2012), Affective Trust in Chinese Leaders: Linking Paternalistic Leadership to Employee Performance, Journal of Management 2014 40: 796 originally published online 10 June 2011.
محصولات مشابه
فرمت فایل | word, pdf |
---|---|
رشته | تربیت بدنی |
تعداد صفحات | 122 |
سال | 1396 |